Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (654759 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1440 Gepost op: 22 augustus 2014 - 20:46:11
Die uitzending heb ik opgenomen, Leone.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1441 Gepost op: 22 augustus 2014 - 21:02:40
LMAO.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1442 Gepost op: 22 augustus 2014 - 21:07:06
Indruk(huivering)wekkend boek in zijn geheel maar ontspoort een beetje aan het eind.
Ik zou het overigens gewoon in de nederlandse vertaling lezen, is namelijk oorspronkelijk in frans geschreven.

Ik doe Frans, geen probleem.  :)

guest45

• Gast
Boeken - Algemeen
Reactie #1443 Gepost op: 22 augustus 2014 - 21:11:42
haha ik weet nog dat de ingebouwde software SuSu veranderde in dit ->

Heeft iemand hier The Kindly Ones gelezen van Littell? Zo ja wat vinden jullie er van?

Het is en heftig boek waar ik zeker niet alles uit heb gehaald dat er in zit.
Het zijn de memoires van een Suit Supply officier. (Fictie)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1444 Gepost op: 24 augustus 2014 - 23:34:44
Indruk(huivering)wekkend boek in zijn geheel maar ontspoort een beetje aan het eind.
Ik zou het overigens gewoon in de nederlandse vertaling lezen, is namelijk oorspronkelijk in frans geschreven.
Geheel eens met Dantès: raar en niet kloppend slot (ik heb het trouwens zowel in het Frans [niet te moeilijk trouwens] als jaren later in het Nederlands gelezen - vertaling is prima). Is overigens gebaseerd op het leven van een Belg (zie zijn Le sec et l'humide).
Laatst bewerkt op: 24 augustus 2014 - 23:38:24 door paulbrussel

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1445 Gepost op: 01 september 2014 - 09:17:18
Lang geleden dat ik een boek in één adem heb uitgelezen. Zoals The New York Times destijds schreef: een buitengewoon indrukwekkend, grimmig en aangrijpend boek.

There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1446 Gepost op: 01 september 2014 - 09:37:28
Privé-domein, sowieso een mooie serie. Dank voor de tip, VB.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1447 Gepost op: 01 september 2014 - 11:01:05
Via bekende volgende ltd's aangeboden:

Sebastiao Salgado Genesis  XXL ( 60 kg)  nieuw,verzegeld                : 995 €                                                               ( Taschen prijs :3000 €)

Mario Testino Private View Limited Edition   nieuw,verzegeld       : 250 €                                                                     (Taschen prijs : 500 €)

Bettina Rheims Rose c’est Paris Limited Edition, nieuw verzegeld    : 290 €                                                                  (Taschen prijs : 750 €)

Africa Leni Riefenstahl Limited Edition , is niet meer verzegeld, een paar keren aan klanten getoond : 750 €       ( Taschen prijs : 3000€)

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1448 Gepost op: 01 september 2014 - 11:04:15
Riefenstahl, lekker(e) negertjes keike

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Boeken - Algemeen
Reactie #1449 Gepost op: 01 september 2014 - 11:10:00
Het kratje van Salgado voor die prijs maakt hebberig.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1450 Gepost op: 01 september 2014 - 11:11:10
Het kratje van Salgado voor die prijs maakt hebberig.

Hij heeft er nog 10. ;)

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Boeken - Algemeen
Reactie #1451 Gepost op: 01 september 2014 - 12:09:24
Kan ie mooi een fort mee bouwen.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1452 Gepost op: 01 september 2014 - 20:25:04
Straus Park van P.B. Gonda. Mooi boek van jonge schrijver.
Tribula

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1453 Gepost op: 03 september 2014 - 12:04:33
Ik ben nu richting helft en vind het een interessant boek. Helder geschreven en soms grappig; misschien iets te veel biografische details, maar dat maakt de stof wel sappig. Verder vind ik bèta meer iets voor werkmieren. Het echte denkwerk moet je natuurlijk aan alpha's overlaten.  :|

Waarom de exacte wetenschappen exact worden genoemd, wordt me trouwens met de bladzijde een groter raadsel. :)

Maar zeker de moeite waard om te lezen! Het herinnert je er onder andere aan wat voor nietige schepsels, per ongelooflijk toeval ontstaan, we zijn. En dan toch de hele dag belangrijk lopen te doen. Druk, druk, druk.

Als we weer eens een serieuze vulkaanuitbarsting, een fatsoenlijke meteoriet of een goede ijstijd krijgen, kan de aarde weer opnieuw beginnen; zonder de mens. Ik vond dat eigenlijk wel een geruststellende gedachte. Chill, man.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1454 Gepost op: 03 september 2014 - 12:23:24
Als we weer eens een serieuze vulkaanuitbarsting, een fatsoenlijke meteoriet of een goede ijstijd krijgen, kan de aarde weer opnieuw beginnen; zonder de mens. Ik vond dat eigenlijk wel een geruststellende gedachte. Chill, man.

Vergeet niet dat de zon ook nog gaat ontploffen, dan is de aarde ook meteen weg (met het grootste deel van het zonnestelsel, waar we schijnbaar nooit uit kunnen komen).