Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (654762 keer gelezen)

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1500 Gepost op: 18 november 2014 - 13:07:41
ha toeval!

mn vriendin een prent daarvan cadeau gedaan.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1501 Gepost op: 18 november 2014 - 13:13:27
Mooi.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1502 Gepost op: 18 november 2014 - 23:16:04
Toch ga ik zelf liever voor meer mondaine werken. Laatst een eerste editie van 'A la recherche du temps perdu' gekocht, met aquarellen van Van Dongen. Zijn interpretatie van Swann.
Leuk, Swann! Die editie van A la recherche wil ik ook nog steeds eens hebben; die wordt zeer geregeld aangeboden, maar is vrijwel altijd (te) duur. (Als editie is die overigens achterhaald.)
[Een eerste editie in de ware zin des woords is het overigens niet; zo'n eerste editie is ook uiterst kostbaar (reken enkele (tien)duizenden €, waarbij vooral de echte eerste editie van het eerste deel in de gehele serie nogal eens ontbreekt. Ik ben overigens een van die rariteiten die het meeste van deze roman wel gelezen heeft, net zoals de prachtige Musil. Ulysses ben ik dan weer nooit aan begonnen.]

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1503 Gepost op: 19 november 2014 - 08:53:19
I stand corrected, Paul. Volgens mij was het ook een eenmalige uitgave met deze illustraties. Heb trouwens ook de drie delen Duizend-en-een nacht met illustraties van Van Dongen.

Duur waren ze wel, maar je ziet vaak dat zo'n enkele illustratie uit het boek gescheurd wordt, lijst en passe-partout eromheen, en voor 100-150 euro wordt verkocht. Dan ben je snel geneigd zo'n boek te verknippen, met 77 afbeeldingen. Een compleet boek zal met de jaren alleen maar meer waard worden.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1504 Gepost op: 20 november 2014 - 00:06:04
I stand corrected, Paul. Volgens mij was het ook een eenmalige uitgave met deze illustraties. Heb trouwens ook de drie delen Duizend-en-een nacht met illustraties van Van Dongen.

Duur waren ze wel, maar je ziet vaak dat zo'n enkele illustratie uit het boek gescheurd wordt, lijst en passe-partout eromheen, en voor 100-150 euro wordt verkocht. Dan ben je snel geneigd zo'n boek te verknippen, met 77 afbeeldingen. Een compleet boek zal met de jaren alleen maar meer waard worden.
Dat is juist, Swann, het was een eenmalige Pléiade-uitgave met die illustraties van Van Dongen, en begeerlijk. En die uitgave blijft door de jaren heen inderdaad haar waarde behouden (vrij constant: zeker niet minder, ook niet echt meer, maar steeds gewoon dezelfde waarde met de inflatie mee). Mooi bezit - zoals gezegd: ik wil die uitgave nog steeds aan mijn verzameling van enige honderden boeken over Proust toevoegen - ken je trouwens de stripversie van Stéphane Heuet? Die hoort bij jou toch eigenlijk ook wel thuis... Ik sla net het eerste deel speciaal voor jou open: Du côté de chez Swann.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1505 Gepost op: 20 november 2014 - 11:57:28
Dank Swann. Zeer mooi boek.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1506 Gepost op: 21 november 2014 - 09:18:21
Mein Kampf iemand? Vandaag uitspraak over de verkoop door een Amsterdamse galerie-eigenaar.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1507 Gepost op: 21 november 2014 - 09:24:35
Ooit een keer gedownload. Niet doorheen te komen. Wel gek dat een boek verboden is.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1508 Gepost op: 21 november 2014 - 09:35:17
Damnatio memoriae.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1509 Gepost op: 21 november 2014 - 09:40:01
De Duitse versie heeft een oplage van >10 miljoen, dus daar is gemakkelijk aan te komen. De Nederlandse editie is een flink stuk schaarser. Misschien dat dat het is. Ik heb het ook altijd merkwaardig gevonden. Heb 'm hier uiteraard wel liggen, een Nederlandse druk uit de oorlog. Wartaal.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1510 Gepost op: 21 november 2014 - 12:25:11
Mein Kampf iemand? Vandaag uitspraak over de verkoop door een Amsterdamse galerie-eigenaar.

Thuis liggen. Duitse uitgave uit de oorlog zelf. Drie keer aan begonnen, niet door te komen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Camicia

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1511 Gepost op: 21 november 2014 - 14:30:19

Uiteindelijk wordt de verkoper dus niet vervolgd maar het verbod blijft in stand. klik

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Boeken - Algemeen
Reactie #1512 Gepost op: 21 november 2014 - 14:49:40
Polderoplossing.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1513 Gepost op: 21 november 2014 - 15:09:12
Het feit dat een boek verboden is, is voor mij al een reden om het te willen lezen. Ik denk dat ik niet de enige ben. Net daarom vond ik het een heel slecht idee van Wilders om de Koran te willen verbieden. Ik heb overigens een kleine 500 bladzijden van 'Mein Kampf' kunnen uitlezen, maar dan moest ik onherroepelijk afhaken. Bagger met eindeloze herhalingen.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Boeken - Algemeen
Reactie #1514 Gepost op: 21 november 2014 - 15:17:41
Ik kan me het net na de oorlog goed voorstellen, maar het lijkt me anno 2014 niet meer van deze tijd om boeken te verbieden of verboden te houden. Dat doen die naieve conservatieve republikeinse christengekkies in de VS met het idee dat ze daarmee nog informatie kunnen tegenhouden; wij zijn hopelijk verder ontwikkeld.