Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (654761 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1455 Gepost op: 03 september 2014 - 12:24:55
Eh ja, 'chill, man'.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1456 Gepost op: 03 september 2014 - 12:26:30
Als we weer eens een serieuze vulkaanuitbarsting, een fatsoenlijke meteoriet of een goede ijstijd krijgen, kan de aarde weer opnieuw beginnen; zonder de mens. Ik vond dat eigenlijk wel een geruststellende gedachte. Chill, man.

Hmm, moet je The Road maar eens lezen van Cormac McCarthy.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1457 Gepost op: 03 september 2014 - 12:30:23
Hmm, moet je The Road maar eens lezen van Cormac McCarthy.

Topper ja. Vorig jaar zomer gelezen.
Hoe is het verdere werk van McCarthy trouwens?

(Mag 'm wel lenen C. :) )

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1458 Gepost op: 03 september 2014 - 12:43:13
Maar zeker de moeite waard om te lezen! Het herinnert je er onder andere aan wat voor nietige schepsels, per ongelooflijk toeval ontstaan, we zijn. En dan toch de hele dag belangrijk lopen te doen. Druk, druk, druk.

Als we weer eens een serieuze vulkaanuitbarsting, een fatsoenlijke meteoriet of een goede ijstijd krijgen, kan de aarde weer opnieuw beginnen; zonder de mens. Ik vond dat eigenlijk wel een geruststellende gedachte. Chill, man.

Ah geinig, je hebt hem al gelezen.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1459 Gepost op: 03 september 2014 - 13:01:52
Maar zeker de moeite waard om te lezen! Het herinnert je er onder andere aan wat voor nietige schepsels, per ongelooflijk toeval ontstaan, we zijn. En dan toch de hele dag belangrijk lopen te doen. Druk, druk, druk.

Hand in eigen boezem, C.? O:-)

Mijn Belgische psych-boek was trouwens ook de moeite waard. Een aardig tegenwicht voor bijv. The Selfish Gene, dat jaaaren geleden een diepe indruk maakte. (Paar jaar geleden ook Wij zijn ons brein gelezen maar dat vond ik maar middelmatig, niks van blijven hangen).

Nu bezig in wolfs dandyboek, ook heel aardig. Pertinent oneens met het voorwoord van 'Style Guy' Glenn O'Brien, de inleiding bevat een paar waarheden. En leuk om te proberen de onvervalste paradijsvogels aan te wijzen, die onvermijdelijk zijn omgeven door poseurs en wannabe's (beschadigde zieltjes en banale ijdeltuiten - eigenlijk net zoals in de kunstenaarswereld).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1460 Gepost op: 03 september 2014 - 13:08:38
Ja, ik doe ook veel te druk. : )

Ik ga Made in Europe nu lezen. En verder in The Loneliness of the Long Distance Runner, die ik even had geparkeerd voor Bryson.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1461 Gepost op: 03 september 2014 - 15:58:32
(...) Ik ga Made in Europe nu lezen.

Da's een leuke inderdaad. Voor op het nachtkastje, at random een paar entry's voor het slapengaan.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1462 Gepost op: 10 september 2014 - 22:46:55
Fascinating stuff.
James Bond maar dan voor het echie.

Nu halverwege, bevalt prima. Meer tips in dit genre?

Voor hierna staat "a delicate truth" van John le Carré op de lijst, maar goede non-fictie over het wereldje is ook welkom.

Het liefst beschikbaar als luisterboek.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1463 Gepost op: 13 september 2014 - 19:26:41
Vanmiddag o.a. nieuwe Brusselmans gekocht, zijn eerste thrillert:

Citaat
Zeik is een schitterend opgebouwde misdaadroman in het spoor van Agatha Christie, Georges Simenon en andere grootheden op het gebied van goed geconstrueerde whodunits die de lezer uren op het randje van z'n stoel nagelen.
Herman Brusselmans bewijst dat hij ook in dit genre kan uitgroeien tot een grootmeester. Derhalve is de tweede Zeik-roman in voorbereiding, getiteld De moord op de poetsvrouw van Hugo Claus.

Ben benieuwd 8)

The man with style, is the man who can smile

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1464 Gepost op: 13 september 2014 - 19:32:13
Veel plezier! (Zelf ben ik overigens niet zo'n fan van Brusselmans, wel van Dimitri Verhulst maar zijn laatste boek is nogal gemengd ontvangen, om het eufemistisch uit te drukken - ik zal het toch maar gaan aanschaffen, denk ik.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1465 Gepost op: 13 september 2014 - 19:34:34
Hier wel een fan, hoewel ik sinds m'n studententijd geen boeken meer van hem heb gelezen. Hij was bij Pauw van de week. Gezien, Avvo?

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1466 Gepost op: 13 september 2014 - 19:38:50
Nee, kom niet veel verder dan Sesamstraat these days...

Ik heb ook al een tijdje geen Brusselmans gelezen maar kon dit na het lezen van de achterflap niet laten liggen :thumbsup: 
The man with style, is the man who can smile

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1467 Gepost op: 13 september 2014 - 19:41:32
Hier wel een fan, hoewel ik sinds m'n studententijd geen boeken meer van hem heb gelezen. Hij was bij Pauw van de week. Gezien, Avvo?
Een fan die sinds z'n studententijd geen boeken meer van hem heeft gelezen, is of net afgestudeerd, of geen fan :-).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1468 Gepost op: 13 september 2014 - 19:47:09
: ) Ik ben gewoon niet zo actief als fan.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1469 Gepost op: 18 september 2014 - 23:51:58
Misschien interessante literatuur voor al die VVD'ers hier: Guy Standing, A precariat charter. From denizens to citizens, een 'vervolg' op zijn The precariat.
(Overigens een begenadigd spreker en een sympathiek mens.)