Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (654759 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1485 Gepost op: 14 november 2014 - 15:38:29
: ) Bryson op het strand. Jouw strand wint.

Kings

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1486 Gepost op: 14 november 2014 - 16:15:44
Dat boek staat op mijn lijstje. Wat is er mis mee?

Niet wat ik er van had verwacht, that's all. Wolfe zet de karakters geniaal neer, net als in z'n vorige boeken. Het verhaal gaat alleen nergens heen. Wil je 'm in het Engels gaan lezen?

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1487 Gepost op: 15 november 2014 - 20:38:49
Niet wat ik er van had verwacht, that's all. Wolfe zet de karakters geniaal neer, net als in z'n vorige boeken. Het verhaal gaat alleen nergens heen. Wil je 'm in het Engels gaan lezen?

Dank voor je antwoord. Wat me bij Wolfe boeit, is de de manier waarop hij telkens een portret schetst van een deel van de samenleving. Ik wil het boek inderdaad in het Engels lezen, zoals altijd.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1488 Gepost op: 18 november 2014 - 09:49:14
Iets voor jou, Swann?

http://auctionata.com/intl/s/176/treasures-from-seven-centuries-of-european-book-art-november-2014?noredir=1&mid=int.nl.crm_int.1r-auc122%2B124.1r&cc=Alibris%3A+7+Centuries+of+Book+Art+%7C%C2%A0November+20%2C+6+pm+CET&utm_medium=email&rid=XPNP778-1063116H&utm_campaign=int.nl.crm_int.1r-auc122+124.1r_141118&utm_source=nl

Word daar wel warm van, van die vijfhonderd jaar oude kleuren die nog prachtig zijn omdat ze weinig licht hebben gehad (een boek kan immers dicht). Vind ik een mooi gegeven.

Toch ga ik zelf liever voor meer mondaine werken. Laatst een eerste editie van 'A la recherche du temps perdu' gekocht, met aquarellen van Van Dongen. Zijn interpretatie van Swann:

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1489 Gepost op: 18 november 2014 - 09:58:02
Mooi, Swann. Alleen: léés je dat boek dan ook? Ik heb namelijk nog nooit iemand ontmoet die 'A la recherche du temps perdu' helemaal uitgelezen heeft. Toch wel behoorlijk saai.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1490 Gepost op: 18 november 2014 - 09:59:21
Is 'A la recherche..' niet een beetje van dezelfde categorie als 'Finnegan's Wake' en 'Der Mann ohne Eigenschaften', dwz boeken die eigenlijk niemand (uit)gelezen heeft?

Ik in ieder geval niet  :mrgreen:

p.s. Ulysses daarentegen wel  :D 

Edit: wat die jongen hierboven dus ook zegt...

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1491 Gepost op: 18 november 2014 - 10:04:21
Is 'A la recherche..' niet een beetje van dezelfde categorie als 'Finnegan's Wake' en 'Der Mann ohne Eigenschaften', dwz boeken die eigenlijk niemand (uit)gelezen heeft?

Ik in ieder geval niet  :mrgreen:

p.s. Ulysses daarentegen wel  :D 

Edit: wat die jongen hierboven dus ook zegt...

'Ulysses' uitlezen mag m.i. als een hele prestatie beschouwd worden. Na een bladzijde of vijf was het gedaan voor mij...

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1492 Gepost op: 18 november 2014 - 10:10:27
Word daar wel warm van, van die vijfhonderd jaar oude kleuren die nog prachtig zijn omdat ze weinig licht hebben gehad (een boek kan immers dicht). Vind ik een mooi gegeven.

Toch ga ik zelf liever voor meer mondaine werken. Laatst een eerste editie van 'A la recherche du temps perdu' gekocht, met aquarellen van Van Dongen. Zijn interpretatie van Swann:

Sprekend meneer en mevrouw Swann zeker? :)

Dat ouwe drukwerk is aardig, maar het verluchte Parijse getijdenboek spant voor mij de kroon, wat een pracht!

edit: kijk nou eens

Laatst bewerkt op: 18 november 2014 - 10:14:54 door Velponi

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1493 Gepost op: 18 november 2014 - 10:18:05
'Ulysses' uitlezen mag m.i. als een hele prestatie beschouwd worden. Na een bladzijde of vijf was het gedaan voor mij...

Ben een groot liefhebber van James Joyce.
Which reminds me, waar is Daedalus tegenwoordig?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1494 Gepost op: 18 november 2014 - 10:18:29
Ik heb alleen het eerste deel (van de zeven) gelezen... *blozende smiley* ...maar wel wat colleges over gevolgd. Dan wordt het ineens razend interessant allemaal. En erg cool dat een volstrekt onleesbare tekst zich kan beroepen op een tekortkoming van de lezer. En ermee wegkomt.

Mijn hoogleraar vertelde dat-ie het pas rond zijn veertigste voor het eerst las; hij was toen, meen ik me te herinneren, door een auto-ongeluk aan het bed gekluisterd. Of zoiets.

Die plaatjes van Van Dongen zijn wel echt mooi trouwens. Ook veel tietjes en kousjes en zo.

Laatst bewerkt op: 18 november 2014 - 10:22:09 door Swann

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1495 Gepost op: 18 november 2014 - 10:23:42
Op vakantie gelezen:
23 Things They Don't Tell You About Capitalism, Ha-Joon Chang.
Fascinerend boek over mythes over kapitalisme en vrije markteconomie.

Handboek voor de moderne wijnliefhebber, Hamersma&Klei.
Leuk maar wel behoorlijk wat stukken die ze al eerder geschreven hebben.

The Happiness Project, Gretchen Rubin. Vreselijk soort zelfhulpboek over een Amerikaanse muts die vindt dat ze gelukkiger moet zijn. Niet doorheen te komen, gestopt na anderhalf hoofdstuk. Impulsaankoop.

Bob de Straatkat, James Bowen.
Feelgoodboek over een ex-junk die een straatkat vindt en verzorgt. Helaas had ik de NL versie, ik denk dat hij in het Engels beter leesbaar is.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1496 Gepost op: 18 november 2014 - 10:25:13
Als je dit een leuk boek vindt, vind je misschien "Life inc." ook interessant om te lezen.

Ben zelf "Black Swans" van Taleb aan het lezen. Tof boek, al moet je wel wat van statistiek snappen...

Paar jaar terug Black Swans gelezen, interessant maar aan het eind wordt hij wel erg vol van zichzelf. De kern is zeker boeiend.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1497 Gepost op: 18 november 2014 - 10:38:21
Wat me bij Wolfe boeit, is de de manier waarop hij telkens een portret schetst van een deel van de samenleving.

Ik vind dat-ie dit gewoon weer prima doet. De Cubaanse gemeenschap, de paar WASPs die nog in Miami zitten, het kunstwereldje.
Gewoon lezen!

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1498 Gepost op: 18 november 2014 - 11:24:31

Schiet eens wat meer pics van die aquarelletjes
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1499 Gepost op: 18 november 2014 - 12:31:47
U vraagt, wij draaien. Let op, NSFW: