Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (654755 keer gelezen)

guest45

• Gast
Boeken - Algemeen
Reactie #1545 Gepost op: 09 december 2014 - 22:46:09
Hmmm. Net in zitten neuzen, leek allemaal wel wetenschappelijk. Verder verdiepen maar.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1546 Gepost op: 09 december 2014 - 23:02:37
Best aardig om te lezen. Helaas doet hij aan cherrypicking qua onderzoeken en hij trekt vrij kleine samples door naar populaties. Ook gebruikt hij een onderzoek gefinancierd door een walnotenbedrijf om aan te tonen dat walnoten gezond zijn  :mrgreen:
Toch zal de strekking wel aardig kloppen: veel groente, fruit, noten, minder industrieel voer en suiker.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1547 Gepost op: 09 december 2014 - 23:15:46
^
So, what else is new?

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Boeken - Algemeen
Reactie #1548 Gepost op: 09 december 2014 - 23:17:20
leek allemaal wel wetenschappelijk

Dat zijn altijd de ergste. Wetenschappelijk lijken is niet wetenschappelijk zijn.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1549 Gepost op: 09 december 2014 - 23:23:36
Vandaag liet ik me ook tijdens een lunch vertellen dat het 'kritische' verhaal uit de FT over het datagebruik door Piketty totaal niet serieus hoeft te worden genomen; en dat overigens ook de interest rate spread als enige ter wereld al jaren in Nederland negatief is... zo leer ik nog eens wat onder het eten, hoewel men mij dat ook weer niet wist te verklaren.

Help me even Paul, wat zegt die negatieve 'interest rate spread' van Nederland volgens jou precies? En wat is die constatering waard als we deze spread al jaren niet weten van vrijwel alle andere Europese landen en de VS?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1550 Gepost op: 09 december 2014 - 23:24:15
je moet niet zo zwaar lunsen, paultje.
De lunch was uitstekend! En tja, verder hangt het er ook allemaal vanaf met wie je eet en dus hoe 'zwaar' de gesprekken gaan.
[Ik zal maar niet aan namedropping gaan doen maar ik kan me toch uiterst boeiende en aangename, intieme diners herinneren met mensen van, en op zeer hoog niveau.]

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1551 Gepost op: 10 december 2014 - 00:03:36
Help me even Paul, wat zegt die negatieve 'interest rate spread' van Nederland volgens jou precies? En wat is die constatering waard als we deze spread al jaren niet weten van vrijwel alle andere Europese landen en de VS?

Overigens, ik ben ook wel benieuwd waarom het commentaar op Piketty in de FT totaal niet serieus genomen zou moeten worden.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1552 Gepost op: 10 december 2014 - 20:00:28
Kom op Paul, ik wacht nog steeds met smart op je verhelderende antwoorden.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1553 Gepost op: 10 december 2014 - 20:02:26
The WB heeft die cijfers toch gewoon op de website staan?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1554 Gepost op: 10 december 2014 - 20:03:25
Overigens, ik ben ook wel benieuwd waarom het commentaar op Piketty in de FT totaal niet serieus genomen zou moeten worden.
Niet het commentaar, alleen het commentaar m.b.t. datagebruik zoals door de FT werd gemeld: dat FT-verhaal blijkt geheel onjuist te zijn.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1555 Gepost op: 10 december 2014 - 20:29:36
The WB heeft die cijfers toch gewoon op de website staan?

http://data.worldbank.org/indicator/FR.INR.LNDP

Dus?

Niet het commentaar, alleen het commentaar m.b.t. datagebruik zoals door de FT werd gemeld: dat FT-verhaal blijkt geheel onjuist te zijn.

Volgens wie?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1556 Gepost op: 10 december 2014 - 20:55:20
Mocht ik de deskundigen die mij dat overtuigend wisten te vertellen een dezer dagen nog spreken, dan zal ik erop terugkomen. (En ik begrijp dat je de WB-cijfers niet betrouwbaar acht, of wat?)

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1557 Gepost op: 10 december 2014 - 21:30:36
Je moet niet alles geloven wat ze je vertellen, Paultje. Zelf nadenken is beter.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Boeken - Algemeen
Reactie #1558 Gepost op: 10 december 2014 - 21:34:06
In Brussels zijn defence elke economie prof in de hele wereld heeft nu ondertussen Piketty wel gelezen en voor zover ik weet is hij nog niet heel erg ontkracht toch? Afgezien van de motivaties, het is niet toepasbaar op dit of dat en het is genuanceerd etc.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1559 Gepost op: 10 december 2014 - 21:37:35
Vrij naar HF: 'Economics is bunk.'