Auteur Topic: Ogér  (1123025 keer gelezen)

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1020 Gepost op: 28 mei 2007 - 00:06:49
Bij Oger is het gewoon erg druk met pakjes aan het begin van de presale, ik heb een paar x half uurtje moeten wachten op het inkorten en afwerken van een incotex, jasje moest ik wel 5 dagen op wachten voor knoopsgaten erop te laten zetten. Als het niet al te druk is en je het lief vraagt, zijn ze vrij makkelijk daarin

Satyr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1021 Gepost op: 28 mei 2007 - 17:59:58
Citaat van: "Aero"
Bij Oger is het gewoon erg druk met pakjes aan het begin van de presale, ik heb een paar x half uurtje moeten wachten op het inkorten en afwerken van een incotex, jasje moest ik wel 5 dagen op wachten voor knoopsgaten erop te laten zetten. Als het niet al te druk is en je het lief vraagt, zijn ze vrij makkelijk daarin

Ja, maar was sterreves druk, dus dit was helaas niet mogelijk deze keer. Ik ben blij dat ze in Rotterdam gaan uitbreiden, want het leek wel een kippenhok daar :lol:

Er hoefde niet eens zoveel aan gedaan te worden, alleen mouwen / pijpen wat korter en een plooitje wegwerken op mijn bovenrug, maar ja, er zijn ergere dingen 8)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1022 Gepost op: 03 juni 2007 - 22:51:17
Het is een mooie dag. Klatergoud en gelifte rimpels lachen me toe. Dan vangt mijn neus potpouri dampen op om maar te zwijgen van de etherische oliën die van de overkant van de straat mijn neusvleugels bereiken. Gelokt door dit zoetige gas steek ik langs Porsche en Ferrari van de nouveau riche (en look-a-likes) de PC Hooftstraat over.
JONG VERKOOPTALENT
Met enig schaamrood op mijn kaken struikel ik over de bordeaux rode van kunststof vervaardigde loper de winkel in. Met veel potentie straalt een jongeling me toe en met hagelwitte glimlach vraagt hij; “Wat zal het worden vandaag?” Nog niet geheel bijgekomen van de schrik, zeg ik dat ik even van mijn apropos gebracht ben en loop achteromkijkend door. Ik had namelijk nog niets besloten over kopen vandaag en wilde slechts de kwaliteit van de producten waarderen. Misschien groeit er dan weer van een kijker een koper!
STALKER
Gelukkig is er een tweede eveneens zeer gedreven verkoper geïnteresseerd in mijn aankopen van die dag. Ook die weet ik kort en bondig te woord te staan. Deze heer respecteert mijn keuze. Dan loop ik door. Ja, je spreekt nog eens  iemand. Gelukkig loop ik naar beneden en probeer een volgende verkoper te omzeilen. Helaas mislukt, een wederom jonge verkoper weet me van onder zijn bril te vragen naar mijn kennis van het schoenmerk Santoni…. Ik zeg eerst dat ik het merk ken en dan dat ik even rustig wil kijken. Hij knikt bevestigend. De jonge bediende lijkt me niet te begrijpen want onmiddellijk informeert hij naar mijn maat. Beschaamd en met veel slalom loop ik onbegrepen de winkel weer uit. Nu weet ik waarom mensen die op de PC Hooftstraat lopen zo goed kunnen skiën.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1023 Gepost op: 03 juni 2007 - 23:06:31
Is echt niet alleen bij Oger hoor, maar ik erger me er ook kapot aan. Vaak gaan ze ook nog zo'n standaard verhaal ophangen wat dan heel sympathiek lijkt maar al 100.000x verteld is.

Was vandaag nog bij de Outlet, lagen nog wat Isaia en Borrelli dassen. Ook nog wat Borrelli DB pakken gezien en Allegri regenjassen. Niks meegenomen omdat het er of niet uitzag of niet in mijn maat.

Ze hebben het nu wel mooi verbouwd zeg, het straalt nu echt klasse uit (NOT). Gelukkig werd ik niet lastig gevallen met verhalen, stalken of walmen parfum :)

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1024 Gepost op: 03 juni 2007 - 23:15:20
Bij de outlet is het echt hit or miss (en vooral dat laatste). Maar je kan mazzel hebben.
esus saves, George Nelson withdraws!

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1025 Gepost op: 03 juni 2007 - 23:15:22
Citaat van: "Vortex"
Is echt niet alleen bij Oger hoor, maar ik erger me er ook kapot aan. Vaak gaan ze ook nog zo'n standaard verhaal ophangen wat dan heel sympathiek lijkt maar al 100.000x verteld is.

Was vandaag nog bij de Outlet, lagen nog wat Isaia en Borrelli dassen. Ook nog wat Borrelli DB pakken gezien en Allegri regenjassen. Niks meegenomen omdat het er of niet uitzag of niet in mijn maat.

Ze hebben het nu wel mooi verbouwd zeg, het straalt nu echt klasse uit (NOT). Gelukkig werd ik niet lastig gevallen met verhalen, stalken of walmen parfum :)

Mooie verhalen heren ;)
Aan Cypri vragen ze tenminste nog wat het gaat worden ;)
Mij wordt alleen gevraagd of ze me kunnen helpen. Waarop ik dan "Nee, ik kijk even rond" antwoord. Vervolgens beginnen de heren te staren.

Hadden ze bij de Outlet nog iets leuks in kleine maten ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1026 Gepost op: 03 juni 2007 - 23:16:53
Citaat van: "Timothy"
Hadden ze bij de Outlet nog iets leuks in kleine maten ?

Nee, vond het niet de moeite waard om erheen te gaan. Zelfde ouwe meuk als een half jaar terug. Ben ook nog langs VIP gelopen, maar daar was ik ook zo weg. Heb wel een lekker ijsje gegeten bij het stadhuis ergens :lol:

Harm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Oger - Deel IV
Reactie #1027 Gepost op: 03 juni 2007 - 23:27:27
Ben nog nooit op de PC binnengeweest. Wordt al onpasselijk bij die hongerige 'premie'  blikken die je aanstaren van top tot teen door de etalage heen. PC arrogantie ten top. Veel winkels hebben er last van. Mijn moeder kan er over meespreken.

Bij de outlet in Haarlem nog nooit lastige gevallen. Maak meestal een praatje met die meneer met zijn bril.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1028 Gepost op: 03 juni 2007 - 23:33:17
In Amsterdam loopt een aantal verkopers rond die prettig zijn. In het atelier is mijn ervaring. Andere delen weet ik niet, daar ben ik nooit meer dan een keer door dezelfde verkoper geholpen. Maar je moet gewoon die verkopers opzoeken en de andere afwimpelen. Den Haag vind ik een veel fijnere zaak. Maar ik mijd Oger een beetje sinds een jaar. Ik vind andere zaken prettiger.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1029 Gepost op: 03 juni 2007 - 23:33:49
Tja...de sfeer bij Oger.

Het is inderdaad irri wanneer je de adem van verkopers in je nek kan voelen bij het rondkijken. Aan de andere kant heb ik bevonden dat wanneer je dan eens de hulp van een verkoper nodig hebt, of iets wil vragen, zij opeens geen tijd meer hebben.

Ik heb daar bovendien altijd het gevoel dat men neerkijkt op mensen die geen zakenlui zijn. Dat twintigers, al dan niet student, of mensen die niets met de economische branch van doen hebben voor hun minderwaardige klanten zijn.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1030 Gepost op: 03 juni 2007 - 23:43:31
Dat heb ik nooit zo ervaren. Ik vind dat ik ook met mijn bescheiden budget in mijn studententijd bij Oger goed werd behandeld. Lusinks insteek was van oudsher dat de studenten van nu de big spenders van de toekomst zijn. En dat is in veel gevallen wel zo. Maar misschien heeft er de afgelopen jaren toch een cultuuromslag plaatsgevonden. Toch, die DFS pakken zijn vooral voor starters en studenten interessant. Dus het is volgens mij nog steeds een belangrijke doelgroep.
En verder: sommige verkopers zijn misschien een tikkeltje arrogant. Maar dat is volgens mij vaak ook maar een houding. Als je laat blijken dat je geinteresseerd bent in het product, dan reageren ze daar over het algemeen enthousiast op. Maar als je stelt dat dit niet nodig zou moeten zijn, kan ik niet anders dan dit beamen.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1031 Gepost op: 03 juni 2007 - 23:50:30
Citaat
...de studenten van nu de big spenders van de toekomst zijn.

Misschien hadden ze louter toekomstig economen, accountants, advocaten e.a. in gedachten.

Citaat
Maar als je stelt dat dit niet nodig zou moeten zijn, kan ik niet anders dan dit beamen.

Nee precies. Aan de ene kant is het misschien begrijpelijk; ik zou wellicht ook met een grotere bedrevenheid een klant helpen die enige kennis van de producten laat blijken, dan een of andere ignoranti. Maar aan de andere kant zijn zij de verkopers, zij zijn er voor de klant. Als klant verwacht ik fatsoenlijk bejegend te worden, en niet dat zakenlui eerder geholpen worden dan een willekeurige student.

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1032 Gepost op: 03 juni 2007 - 23:53:14
Citaat van: "Bontius"
Maar aan de andere kant zijn zij de verkopers, zij zijn er voor de klant. Als klant verwacht ik fatsoenlijk bejegend te worden, en niet dat zakenlui eerder geholpen worden dan een willekeurige student.

Zij zijn er niet voor de klant maar om (zoveel mogelijk) te verkopen. Een zakenman zal eerder (meer) uitgeven dan een student dus zal een verkoper eerder die zakenman helpen dan die student. Lijkt me meer als logisch, ik denk dat je verkopers te hoog in schat nu :)

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1033 Gepost op: 04 juni 2007 - 00:04:31
Citaat
Een zakenman zal eerder (meer) uitgeven dan een student dus zal een verkoper eerder die zakenman helpen dan die student.

Ja, maar is dat reden om een student anders te bejegenen dan een zakenman? Want ik heb persoonlijk ondervonden dat dat het geval is. Als zij zich zo graag profileren ten gunste van de zakenman, dan zo zij het. Maar dat wil niet zeggen dat het mij, en anderen met mij, niet vrij staat daar kritiek op te leveren en terstonds voortaan naar de concurrent te gaan. Vast en zeker zal Oger niet wakker liggen van die paar klanten. Maar goed, het gaat me om het principe.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Oger - Deel IV
Reactie #1034 Gepost op: 04 juni 2007 - 00:17:22
Het is ook nooit goed: de een klaagt dat hij te veel last heeft van verkopers, de ander dat hij genegeerd wordt. Mijn winkel is het ook niet, maar er zijn zaken waar je slechter behandeld wordt.