Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (531571 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: [Shirts] SuitSupply
Reactie #840 Gepost op: 22 juni 2012 - 10:14:05

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #841 Gepost op: 22 juni 2012 - 10:21:47
(...)
Cut-aways zonder das draag ik graag, is een klassiek boord.

Voor de duidelijkheid: hebben we het dan over de middelste boorden? Die zijn toch niet klassiek? Edit: na een rondje googelen lijkt wel of het begrip cut-away aan inflatie onderhevig is. Voor mij is een cut-away het meest linker shirt, en gekker moet het niet worden.
Laatst bewerkt op: 22 juni 2012 - 10:29:10 door Swann

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #842 Gepost op: 22 juni 2012 - 10:23:55
Mijn vrouw is er ook blij mee.

Zij heeft zeker een fluitje om de slang mee te bezweren?  :-^
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #843 Gepost op: 22 juni 2012 - 10:24:42
Een slangenkuil, Leone.

Mediaman

• Gast
Reactie #844 Gepost op: 22 juni 2012 - 10:32:08
Voor de duidelijkheid: hebben we het dan over de middelste boorden? Die zijn toch niet klassiek? Edit: na een rondje googelen lijkt wel of het begrip cut-away aan inflatie onderhevig is. Voor mij is een cut-away het meest linker shirt, en gekker moet het niet worden.

Ja, de middelste twee.

Ik heb dacht ik een denim shirt van Suit Supply met deze boord.

Zal het eens bekijken thuis of dit hetzelfde boord is.
Laatst bewerkt op: 22 juni 2012 - 11:06:57 door Mediaman

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #845 Gepost op: 22 juni 2012 - 10:42:02
Potverdrie, heeft MM dan toch gelijk? Mannen, corrigeer me als ik het niet goed zie... Ben ik écht een ouwe lul aan het worden?

Wees gerust, het lag niet aan jou {of MM}; ik deed gewoon even een Swannsje.  :wink:

En ik ga er van uit dat jouw vader blij zal zijn met bovenstaande leeftijd typering, net als ik overigens.  :mrgreen:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

E

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #846 Gepost op: 22 juni 2012 - 15:00:19
Integendeel: ik probeer de dingen die ik bekritiseer, en zeg niet zomaar dingen om iets te zeggen. Een teleurgestelde consument.

* * *

Wat vind jij dan van die boorden, MM? De linker is de meest normale, de middelste twee zijn in mijn bezit en vallen al merkwaardig. Over de rechter wil ik me niet eens uitlaten.

cutaway.jpg

Edit: plaatje toegevoegd

Heb je ook nog actiefoto's? Met en zonder das. Gevoelsmatig heb ik het idee dat het net heel erg goed te doen is, al past het mss meer bij het vlotte strakgesneden Italiaanse dat me wel aanspreekt (als het niet over de top is) en hier volgens mij wat minder geliefd is (of zelfs als modieus gezien wordt?).

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #847 Gepost op: 22 juni 2012 - 15:06:32
Vlot Italiaans en dan armbandjes niet kunnen waarderen? :mrgreen:

E

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #848 Gepost op: 22 juni 2012 - 15:16:30
Vlot Italiaans en dan armbandjes niet kunnen waarderen? :mrgreen:

Nouja, vooral qua fit. Daarnaast zoals gezegd, niet over de top. Waar vlot glad wordt, haak ik af. Die armbandjes vind ik vrij gladjes.

Scherp wel ;)
Laatst bewerkt op: 22 juni 2012 - 15:19:34 door E

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #849 Gepost op: 22 juni 2012 - 16:35:17
OK, begrijp wat je bedoelt. ;)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #850 Gepost op: 22 juni 2012 - 16:42:29
Heb je ook nog actiefoto's? Met en zonder das. Gevoelsmatig heb ik het idee dat het net heel erg goed te doen is, al past het mss meer bij het vlotte strakgesneden Italiaanse dat me wel aanspreekt (als het niet over de top is) en hier volgens mij wat minder geliefd is (of zelfs als modieus gezien wordt?).

U vraagt, wij draaien.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #851 Gepost op: 22 juni 2012 - 17:04:58
Een tweetal observaties. Niet omdat ik de maat der dingen ben, maar wellicht de moeite van het overdenken waard:

In het rood: het lijkt alsof je het brede deel van je das wat verder kunt aantrekken (terwijl je de knoop vasthoudt)
In het groen: hierom vind ik cutaway boorden minder geschikt voor een das, idealiter zie je alleen de knoop en het zwaard van de das, de rest leidt af

[attachment deleted by admin]

E

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #852 Gepost op: 22 juni 2012 - 17:17:58
Vind de kraag dicht erg mooi, maar moet Don wel een punt geven met deel groen. Ik was in gedachte al bezig met mijn eerste MTM SuSu shirt samen te stellen en de Cut-Away was daarin opgenomen. Ik zal dit nogmaals overdenken en eventueel kijken welke oplossing dan wel het beste is. Denk dat ik volgende maand maar eens langs ga om een bestelling te plaatsen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #853 Gepost op: 22 juni 2012 - 17:30:45
De das op de foto van Swann kan sowieso nog iets verder aangetrokken worden. Als de knoop bovenin het boord zit heb je minder last van probleem 'groen'.
Probleem 'rood' betekent inderdaad dat je nog even aan het zwaard moet hangen. ;-)

Ik heb goede ervaringen met een brede cut-away die ook nog eens iets hoger is. Van Vanità!
Als ik het analyseer heeft het niet zozeer te maken met hoe ver de boord weggesneden is (hoewel de meest rechtse op de foto van SuSu wel heel mal is). Een goed gesneden cut-away heeft m.i. boordpunten die bovenaan, bij het knoopje, aansluiten. Dat ziet er veel eleganter uit en probleem 'groen' doet zich minder aan.

De boord van Vanità is ook zonder das te dragen, maar staat dan wel een beetje omhoog op de boordpunten als je een jasje draagt. Enkel bij jasjes met een niet te vlakke spiegel valt dat perfect.

Mediaman

• Gast
[Shirts] SuitSupply
Reactie #854 Gepost op: 22 juni 2012 - 17:42:52
@Swann; en als je het shirt open draagt vind je het vreemd zitten? Het oogt wat rommelig, misschien door de houding en de foto. Draag je er baleinen in?