Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (531572 keer gelezen)

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] SuitSupply
Reactie #870 Gepost op: 22 juni 2012 - 21:01:32
Ik vind het op die nieuwe shirtpolo's ook too much.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #871 Gepost op: 22 juni 2012 - 22:27:41
Ik vind een goed weggesneden full cut-away mooi, zowel met als zonder das. En dan een die ver weggesneden en iets hoger is, maar niet comme Udeshi. Bijvoorbeeld zoals Hilditch&Key doet. Toegegeven, ze vallen mooier met een das, maar dat is volgens mij niet het punt dat Swann wil maken.

Nogmaals, met das gaat het erom of het boord aansluit bovenaan de punten. Bij het SuSu-model van Swann is de ruimte ertussen te groot. Daarbij lijkt die van Swann op de foto wat te hangen; hij 'staat' niet lekker. Dat kan onder andere komen door voorgenoemde reden i.c.m het ontbreken van baleinen. Ook als de boord een beetje te ruim is gebeurt dat weleens.

Toch een puntje voor zonder das:
Het gaat erom dat een boord vlak ligt, zowel gesloten als open. Bij een boordje waarbij de punten nauwelijks langer zijn dan de staander is dit bijna niet mogelijk (zie het paarse hemd). Die boorden horen eigenlijk met das gedragen te worden, anders zweven de punten.

In het geval dat het wel in balans is en het je toch niet bevalt: jasje dragen. Dan staat de boord meer dan dat hij hangt of wegvliegt. En nu heb ik er weer (meer dan) genoeg woorden aan vuil gemaakt volgens mij. ;-)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #872 Gepost op: 22 juni 2012 - 22:49:41
Zo is het Mad Hatter en niet anders  =D>
Sowieso ligt qua materiaal ( doek en knopen ) en afwerking ( ongeplakt en gewoon "more attention to the detail" ) H&K wel een paar leagues hoger
Be yourself no matter what they say

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #873 Gepost op: 22 juni 2012 - 23:28:13
Dat is ook zeker waar: daar 'staat' of 'valt' het resultaat mee. ;-)

Ik wil graag nog een keer zo'n hemd van H&K proberen trouwens. Het was voor mij altijd het toonbeeld van een mooi (Engels) hemd.

De klassieke pasvorm en eventueel te krappe mouwlengte weerhielden me altijd, maar wellicht kunnen ze daar op de Denneweg wel wat mee...

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #874 Gepost op: 22 juni 2012 - 23:32:03
Kosten nu geen drol in de sale en je kunt per mailorder je mouwlengte laten aanpassen. Kost £8

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #875 Gepost op: 22 juni 2012 - 23:53:59
Kosten nu geen drol in de sale en je kunt per mailorder je mouwlengte laten aanpassen. Kost £8

mouwlengte aanpassrn? serieus?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #876 Gepost op: 23 juni 2012 - 00:11:27
Bedankt voor de tip Carpe.
Dat van de mouwlengte heb ik wel eens gezien, maar dat gaat helaas maar tot 35" toch? Dan nemen ze de 'shoulder tuck' los meen ik.

Ik vraag me af of ik het dan nog red als ik het hemd ook nog iets laat innemen...

Update: er is een 'slim fit'! Dat scheelt al iets. Helaas wel: "... we can only lengthen up to 3/4 inch ..."
Laatst bewerkt op: 23 juni 2012 - 00:16:32 door Mad Hatter

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #877 Gepost op: 23 juni 2012 - 07:48:16
Is toch bijna 2 cm. De verdere sizing wordt redelijk in detail uitgelegd per boordmaat.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #878 Gepost op: 23 juni 2012 - 12:18:31
Ik vind een goed weggesneden full cut-away mooi, zowel met als zonder das. En dan een die ver weggesneden en iets hoger is, maar niet comme Udeshi. Bijvoorbeeld zoals Hilditch&Key doet. Toegegeven, ze vallen mooier met een das, maar dat is volgens mij niet het punt dat Swann wil maken.

Nogmaals, met das gaat het erom of het boord aansluit bovenaan de punten. Bij het SuSu-model van Swann is de ruimte ertussen te groot. Daarbij lijkt die van Swann op de foto wat te hangen; hij 'staat' niet lekker. Dat kan onder andere komen door voorgenoemde reden i.c.m het ontbreken van baleinen. Ook als de boord een beetje te ruim is gebeurt dat weleens.

Toch een puntje voor zonder das:
Het gaat erom dat een boord vlak ligt, zowel gesloten als open. Bij een boordje waarbij de punten nauwelijks langer zijn dan de staander is dit bijna niet mogelijk (zie het paarse hemd). Die boorden horen eigenlijk met das gedragen te worden, anders zweven de punten.

In het geval dat het wel in balans is en het je toch niet bevalt: jasje dragen. Dan staat de boord meer dan dat hij hangt of wegvliegt. En nu heb ik er weer (meer dan) genoeg woorden aan vuil gemaakt volgens mij. ;-)

Goed en duidelijk verwoord Mad hatter.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Mediaman

• Gast
Reactie #879 Gepost op: 23 juni 2012 - 12:26:57
Cut-away boord:

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #880 Gepost op: 23 juni 2012 - 12:28:54
ach over een tijdje gewoon weer de barrymore.
live and let die

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #881 Gepost op: 23 juni 2012 - 12:32:36
Ik hoef allerminst een cut-away. Dit shirt heb ik per abuis gekocht. Suit Supply heeft weinig keus wat normale boorden betreft, daar was het mij om te zeggen. Ze zijn doorgeslagen, en dat vind ik jammer. ........

+1

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #882 Gepost op: 23 juni 2012 - 12:33:43
Wat zal Swann blij zijn met de bijval van Leone en Amadeus.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #883 Gepost op: 23 juni 2012 - 12:46:12
Wat zal Swann blij zijn met de bijval van Leone en Amadeus.

Carwo? Boeit het of iemand blij is met bijval? Mijns inziens niet.  :wink:
Swann mag het best van mij en Leone horen als hij op de goede weg is, of heb je daar iets op tegen  :mrgreen:

Overigens bijdragen van SF leden zijn ook niet bedoeld, om mensen blij te maken.

Wat is, anders dan een post ter meerdere eer en glorie van jezelf, de zin en bedoeling van deze laatste post Carwo?
Wat is het toch met je dat je steeds de bijval van andere forumleden zo geforceerd opzoekt?

Mocht je de behoefte voelen, om mensen blij te maken met je bijdragen, sticht dan een forum onder de naam "maak een forumlidblij.nl" of zoiets.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #884 Gepost op: 23 juni 2012 - 12:59:18
Carwo maakte een grap. En ik moest lachen.