Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (531559 keer gelezen)

Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] SuitSupply
Reactie #765 Gepost op: 10 januari 2012 - 11:19:16
Mijn maatshirt van SuSu opgehaald. Prachtig geworden, maar heb het gevoel dat deze bij de borst iets te strak zit. Heb even geen foto paraat om deze hier te posten en jullie mening te peilen. Over twee weken heb ik een afspraak om mijn trouwpak op te laten meten, ik zal het shirt dan aantrekken. Ga er vanuit dat expert Marcel mijn mening deelt, en met dezelfde oplossing zal komen als ik hier bij 3000 las.

MR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #766 Gepost op: 10 januari 2012 - 11:23:48
Grappig, ik heb hetzelfde bij mijn shirt, ook bij Marcel.

Charlie

• Gast
Reactie #767 Gepost op: 10 januari 2012 - 13:52:19
Laatst had ik het met Sergio erover toen ik mijn nieuwe shirt bij Vanita heb laten aanmeten. Hij zei dat het meestal zo is dat je eerste shirt of schoen of pak of what dan ook niet helemaal perfect zit. Het tweede is dan beter, maar uiteindelijk pas bij het derde is het helemaal perfect. Niet altijd overigens, maar over het algemeen wel.

Daar moet ik hem wel gelijk in geven. Het is een beetje trial-and-error de eerste paar keer, want uiteindelijk vind je een fit die geheel voldoet aan jouw eisen en daarop moet je dan voort gaan borduren.

Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #768 Gepost op: 11 januari 2012 - 10:55:22
Laatst had ik het met Sergio erover toen ik mijn nieuwe shirt bij Vanita heb laten aanmeten. Hij zei dat het meestal zo is dat je eerste shirt of schoen of pak of what dan ook niet helemaal perfect zit. Het tweede is dan beter, maar uiteindelijk pas bij het derde is het helemaal perfect. Niet altijd overigens, maar over het algemeen wel.

Het is een beetje trial-and-error de eerste paar keer, want uiteindelijk vind je een fit die geheel voldoet aan jouw eisen en daarop moet je dan voort gaan borduren.

Precies dit is de reden waarom ik een shirt heb laten aanmeten voordat ik aan mijn huwelijksoutfit begin. Trial-and-error. Ook voor mij. Al blijf ik vinden dat dit niet zo hoort, maar dat is een geheel andere discussie.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #769 Gepost op: 11 januari 2012 - 11:38:45
Maar je pak is belangrijker dan je shirt, dus heb je ook een test pak dan? ;)
//

Charlie

• Gast
Reactie #770 Gepost op: 11 januari 2012 - 12:04:18
Precies dit is de reden waarom ik een shirt heb laten aanmeten voordat ik aan mijn huwelijksoutfit begin. Trial-and-error. Ook voor mij. Al blijf ik vinden dat dit niet zo hoort, maar dat is een geheel andere discussie.

Niet zo hoort, dat ben ik niet geheel met je eens. Het gaat hier even niet om shirts die totaal niet zitten en helemaal fout zijn. Het gaat hier om dat jij bepaalde eisen heb aan je shirt; bijvoorbeeld hoe strak de boord zit of hoe lang de mouwen zijn. Als je de eerste keer bij de kleermaker komt dan weetje niet geheel exact wat je moet verwachten en waar je op moet letten en wat je eisen zijn. Uiteindelijk laat je dan je eerste shirt maken en zie je bij het tweede shirt al weer dat je wat verbeteringen wilt doorvoeren (i.e. iets meer ruimte bij de taille e.d.). Vervolgens laat je een derde shirt maken en dit shirt is over het algemeen precies goed omdat je dus nu weet wat je wensen zijn. Hiermee wordt nog niet bedoeld dat je eerste twee shirts verkloot zijn, deze zijn gewoon inderdaad een soort try-outs maar kunnen ook nog gewoon gedragen worden. Hetzelfde geldt dus voor pakkies of schoenen, vind ik.
Laatst bewerkt op: 11 januari 2012 - 12:06:01 door Charlie

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #771 Gepost op: 11 januari 2012 - 13:27:07
Ben het met Charlie eens. Mijn eerste pak van Vanita zat al best goed, echter vorige week toch samen de nodige punten gevonden en aangepast. We zijn dus hopelijk weer een stapje verder.

Ik ben nu een ongeveer twee jaar met maatwerk bezig en de resultaten blijven verbeteren. Ik heb nu mooiere pakken en shirts dan een jaar geleden.

Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #772 Gepost op: 12 januari 2012 - 15:21:23
We zitten allen op dezelfde lijn hoor. Natuurlijk ontwikkel ik me naarmate de tijd vordert, en ik meer ervaringen rijker ben. Steeds specifieker zal ik kunnen uitleggen wat mijn wensen zijn, en steeds beter weet ik waar op te letten. Waar ik op doel met mijn opmerking "dat dit niet zo hoort" is dat er toch verkopers zijn die je met kleding naar buiten sturen die simpelweg niet van de kwaliteit zijn die je er van verwachten mag. Zie de vorige pagina, de schouders van het shirt van 3000. Zo ook met mijn shirt, hoe langer ik er naar keek, des te meer werd mij duidelijk dat het shirt bij de borst niet optimaal past. Als leek zag ik dat in de winkel niet, ondanks heel nauwkeurig kijken. De verkoper heeft dit zonder twijfel wel gezien, het is immers zijn vak. Dát hoort niet.

Overigens hierover gebeld met SuSu. Ik neem het shirt bij de opmeetsessie van mijn pak mee. Zit het idd te krap, meten ze me opnieuw op en krijg ik een nieuw. Netjes.

Charlie

• Gast
Reactie #773 Gepost op: 12 januari 2012 - 15:39:27
Waar ik op doel met mijn opmerking "dat dit niet zo hoort" is dat er toch verkopers zijn die je met kleding naar buiten sturen die simpelweg niet van de kwaliteit zijn die je er van verwachten mag.

Dat hoort inderdaad niet en daarom is het zo ontzettend belangrijk om een goede kleermaker te hebben. Suit Supply (of Oger) is in mijn optiek geen kleermaker, louter een pakken en shirtverkoper waar wat aanpassingen bij kunnen worden gemaakt. Onderzoek naar de kunde (of wellicht onkunde) van kleermakers o.i.d. is daarom ook noodzakelijk en in dat opzicht ben ik ook blij dat ik op SF zit om juist die ervaringen te kunnen delen of informatie te kunnen verkrijgen.

Lucas

• Bekijk profiel
Reactie #774 Gepost op: 19 januari 2012 - 21:29:56
Ik meen hier eerder te hebben gelezen dat SuitSupply MTM shirts maakt. Moet ik hieronder verstaan dat je gewoon een RTW shirt koopt dat daarna wordt aangepast?

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #775 Gepost op: 19 januari 2012 - 21:41:02
Ik meen hier eerder te hebben gelezen dat SuitSupply MTM shirts maakt. Moet ik hieronder verstaan dat je gewoon een RTW shirt koopt dat daarna wordt aangepast?

Nee, op basis van een shirt worden je maten genomen en een bestaand patroon aangepast. Voor meer info; http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,377.0.html

Je hebt verder de mogelijkheid om zelf de stof, de knopen te kiezen, boord, manchet etc.
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

Charlie

• Gast
Reactie #776 Gepost op: 19 januari 2012 - 22:17:52
Nee, op basis van een shirt worden je maten genomen en een bestaand patroon aangepast. Voor meer info; http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,377.0.html

Dat valt bij mij toch echt onder het mom van shirtje uit het rek en wat hier en daar aanpassen.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #777 Gepost op: 19 januari 2012 - 22:20:51
Dat valt bij mij toch echt onder het mom van shirtje uit het rek en wat hier en daar aanpassen.

Hoe is MTM van SuSu dan anders dan bijvoorbeeld MTM van Vanita?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #778 Gepost op: 19 januari 2012 - 22:24:44
Als ik het goed heb wordt er bij Vanita helemaal niet een standaard patroon genomen om het vervolgens hier en daar aan te passen. Bij mij werd alles opgemeten en hier wordt dan een patroon van gemaakt. Sergio kan dit wellicht wat beter uitleggen, ik ben immers geen kleermaker.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #779 Gepost op: 19 januari 2012 - 22:26:14

Maar is wel degelijk wat anders dan een RTW kopen en daarna dat exemplaar aanpassen. Dat was de initiële vraag.