Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (531557 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] SuitSupply
Reactie #735 Gepost op: 06 december 2011 - 21:14:15
Eens. Ik hoop dan ook dat er mogelijk iemand op dit forum is welke weet waar dit aan ligt. Ik zou het zelf namelijk niet weten..

Je rechterschouder hangt iets lager dan je linker. Je ziet het ook op het RTW-shirt. Geeft niks, loop er ook al een jaar of 37 mee rond. Daar kunnen ze overigens wél rekening mee houden, ook bij Suitsupply.

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #736 Gepost op: 06 december 2011 - 21:21:33
Helemaal met Mickey eens.
Overigens zou je kunnen overwegen om coupe naden aan te laten brengen op de RTW shits en ook dat kunnen ze meten. Komt de fit ook ten goede.

Ik vind t schouder verschil wel erg groot, dat had ze moeten opvallen.
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #737 Gepost op: 06 december 2011 - 21:23:52
Ik weet niet hoe hol je onderrug is en hoe strak je hem wil hebben, maar het lijkt alsof deze bij je onderrug nog wel meer 'tailored' kan.

drieduizend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #738 Gepost op: 06 december 2011 - 22:08:22
@ Mikey Fuoco & Cesare; Klopt van mijn schouders! Ik weet dat de maatnemer (Rob) daar ook een opmerking over maakte. Er zou op de rechterschouder 1 centimeter afgaan om dit te corrigeren. Maar, begrijp ik het goed dat de hangende schouder (of het verschil tussen beide schouders) zorgt voor de diagonale lijnen op de borst? Met andere woorden, als het goed verholpen zou zijn zou je die lijnen niet of nauwelijks hebben? Is zoiets eigenlijk makkelijk te verhelpen voor dit shirt? De opmerking over coupe naden sla ik op, als ik binnenkort bij de SuitSupply ben eens verder naar vragen.

@ Bill Splates; Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe hol mijn onderrug is, ik weet niet waar ik op moet letten daarvoor. Ik ben het met je eens dat er op de onderrug ietwat veel stof in het zicht overbodig/aanwezig is. Ik neem de opmerking mee.

Allen bedankt wederom!
Laatst bewerkt op: 06 december 2011 - 22:11:47 door drieduizend

Mediaman

• Gast
Reactie #739 Gepost op: 06 december 2011 - 22:19:19
Eerst maar een paar keer wassen en goed strijken, dan nog een paar foto's maken.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #740 Gepost op: 06 december 2011 - 22:37:43
Die RTW ziet er bijna beter uit dan de MTM
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #741 Gepost op: 06 december 2011 - 22:56:19
Die RTW ziet er bijna beter uit dan de MTM

Dit. Ingenomen op de verkeerde plaatsen m.i.

Egon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #742 Gepost op: 09 december 2011 - 06:40:42
Valt me wel een beetje tegen van SuSu. Dit lijkt me geen reclame. Ik ga er maar even vanuit dat de foto een beetje vertekend. ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

vittorio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #743 Gepost op: 14 december 2011 - 13:26:02
Ben zelf ook niet ontevreden over de fit van de extra slim fit van SuSu, je kan zo'n shirt ook aan laten passen bij SuSu:

Shirt:
Mouwen korter/langer € 12,50
Tailleren d.m.v. coupe-naden € 5,00
Origineel tailleren € 18,50
Korter maken € 10,0

Zo hoef je als de stof/kleur je bevalt niet persé voor een duurder Asoni label shirt te gaan.
Classics never run out of style

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #744 Gepost op: 14 december 2011 - 23:01:25
Sry hoor maar als ik het resultaat van SuSu MTM hierboven zie (met een yoke tot over de biceps), ga ik toch veel liever voor fraaie RTW met wat vermaakwerk van de lokale kleermaker...

WhyAlwaysMe

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #745 Gepost op: 26 december 2011 - 13:57:02
Iemand enig idee of de RTW hemden van SuSu beschikbaar zijn met een full/extreme cut-away boord?
Zou een beetje zonde zijn om enkel omwille van de boord 50 euro extra te betalen om een MTM shirt te hebben want voor de rest is de pasvorm perfect.

Mediaman

• Gast
Reactie #746 Gepost op: 26 december 2011 - 13:59:24
Iemand enig idee of de RTW hemden van SuSu beschikbaar zijn met een full/extreme cut-away boord?
Zou een beetje zonde zijn om enkel omwille van de boord 50 euro extra te betalen om een MTM shirt te hebben want voor de rest is de pasvorm perfect.

In de webshop zijn de beschikbare rtw boorden allen te zien, daar zitten cut-away boorden tussen.

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #747 Gepost op: 27 december 2011 - 00:28:55
Sterker nog, 'gewone' boorden zitten er niet of nauwelijks tussen, alleen cut away en wide spread.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #748 Gepost op: 27 december 2011 - 00:53:54
Dit. Ingenomen op de verkeerde plaatsen m.i.

Klopt. Dáárdoor komen die trek en valse plooien, inderdaad.
(Zoiets kan één keer gebeuren, maar wijst eigenlijk direct op basale onbekwaamheid, gebrek aan vakkennis, slordigheid of laissez-faire-mentaliteit  van de coupeur: 't is namelijk een beginnersfout, en een enórme ook!)

Wat anderen ook zeggen ^, dit is niet veel...
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

drieduizend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #749 Gepost op: 03 januari 2012 - 20:01:25
Afgelopen week ben ik met het shirt, zoals eerder genoemd in het topic kort hierboven, teruggegaan naar de SuitSupply in Laren. Ik werd vriendelijk te woord gestaan door Rob (de maatnemer), welke zoals afgesproken met mij het shirt na een vier a vijftal keer wassen nog eens rustig doornam voor wat betreft de fit. Ik heb Rob op enkele dingen gewezen, waaronder de diagonale lijnen op de borst. Rob gaf direct aan dat ook hij hier niet tevreden over was en dat hem dit bij het ophalen van het shirt had moeten opvallen. Rob heeft in eerste instantie overlegd met een kleermaker in de winkel, maar deze gaf aan de vereiste aanpassing op het schouderpand niet te kunnen uitvoeren.
Conclusie: het shirt wordt vervangen door een nog te fabriceren shirt. Dit wetende heb ik Rob een aantal verdere (kleine) aanpassingen laten doorvoeren aan de hand van eigen bevindingen/wensen, alswel de tips genoemd door anderen in dit topic. Waarvoor dank. Het resultaat hoop ik over een aantal weken te kunnen tonen.