Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (531556 keer gelezen)

Mediaan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] SuitSupply
Reactie #720 Gepost op: 30 november 2011 - 20:05:59
Een tijd geleden bij SuitSupply geweest om me te laten opmeten en heb afgelopen weekend de 2 shirts opgehaald. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de pasvorm, had zelf een wat mindere kwaliteit verwacht. Ik zal in de loop van de avond een foto toevoegen.

MR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #721 Gepost op: 30 november 2011 - 20:11:11
Ben benieuwd :)

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #722 Gepost op: 02 december 2011 - 09:17:10
Wat zijn momenteel de prijzen voor MTM-shirts bij SuSu? En wat voor stoffen?
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #723 Gepost op: 02 december 2011 - 10:53:09
Stof is katoen, en de prijzen variëren..

Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #724 Gepost op: 02 december 2011 - 14:09:34
Er zijn verschillende soorten stoffen Serge. De naam is me even ontschoten, waar het op neer komt is dat je volledig katoenen shorts hebt, maar ook een variant die minder snel kreukt, die ook makkelijker te strijken is.

Prijzen wisselen als gevolg van je keuzes, maar volgens mij kun je rekening houden met een variantie tussen de €90 - €130 euro.

MR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #725 Gepost op: 02 december 2011 - 14:13:07
Eh, ze beginnen bij €119,-.

Prijsrange van €119 - €165 is meer realistisch, afhankelijk van welk stoffenhuis je kiest.
Laatst bewerkt op: 02 december 2011 - 14:16:27 door MR

drieduizend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #726 Gepost op: 04 december 2011 - 21:52:19
Een aantal weken terug heb ik een shirt laten aanmeten bij de SuitSupply in Laren. Ik ben daar geholpen door Rob, welke met mij de verschillende mogelijkheden doorliep. Hem uitgelegd dat ik een mooi basisshirt wilde zonder bijvoorbeeld contrasterende stiksels. Verder wilde ik een shirt met een fit dicht op het lichaam, zonder dat de knopen strak zouden komen te staan. Slanke mouwen, omdat deze op het gemiddelde confectieshirt veel te wijd zijn voor mijn onderontwikkelde bovenarmen. Geen overtollige centimeters stof dus. Afijn, noem het slimfit.

Uiteindelijk gekozen voor een lichtblauwe stof van Asoni, met een full cutaway boord, enkele manchet en knopen van parelmoer. Rob is uitgegaan van een maat 37 slim en heeft op enkele plekken een centimeter eraf gehaald. Ik heb het shirt afgelopen week opgehaald en bij het afpassen met Rob afgesproken het shirt enkele malen te wassen en dragen alvorens tot mogelijke aanpassingen over te gaan. Foto's van de fit volgen (zonder oponthoud) morgen. Graag neem ik dan met jullie de fit door, zodat ik eventuele suggesties mee kan nemen. Voor de duidelijkheid, het is een eerste MTM-shirt voor mij. Enige hulp om een juiste en/of betere fit te bereiken hoor ik dan ook graag.

drieduizend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #727 Gepost op: 06 december 2011 - 19:45:36
De foto's:

Onderstaande foto's betreffen een RTW extra slimfit maat 37 van de SuitSupply, ter indicatie.

Naar mijn inziens oogt het MTM-shirt (de bovenste) nogal onrustig vergeleken met het RTW-shirt. Mijn gedachte is om rondom de borst een centimeter in te laten nemen en vervolgens de mouwen evenwel iets af te slanken. Misschien een centimeter of twee. Is er iemand die mogelijk weet hoe de schuine vouwen/lijnen ontstaan vanuit mijn midden en onder mijn oksel naar de boord toe?

Zoals gezegd, ik hoor graag tips en trucs om tot een nog mooier shirt te komen. Alvast bedankt!

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #728 Gepost op: 06 december 2011 - 19:51:38
Hoe zit het shirt op dit moment mbt. bewegingsvrijheid? Wil je echt een CTTB?

“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

drieduizend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #729 Gepost op: 06 december 2011 - 20:04:25
Hoe zit het shirt op dit moment mbt. bewegingsvrijheid? Wil je echt een CTTB?

Ik heb in het shirt vooralsnog alle bewegingsvrijheid. Het is vooral rond de borst en mouwen waar enig overtollig stof hangt naar mijn inziens. Wat dit betreft zit het RTW-shirt enigszins prettiger, net dat tandje slanker zoals je mogelijk ook op de foto's ziet. Bij die zou ik enkel de bovenarmen graag slanker zien, maar vind het voor casual gebruik prima. Plus, ik kan het shirt enkel aan met het bovenste knoopje open.

Kort samengevat. CTTB: Ja, (te) strak: nee.
Laatst bewerkt op: 06 december 2011 - 20:07:26 door drieduizend

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #730 Gepost op: 06 december 2011 - 20:10:14
Ok, duidelijk. Shirt overigens al gewassen?
Vwb. de fit; Ik zou de schouders iets laten versmallen.

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Shirts] SuitSupply
Reactie #731 Gepost op: 06 december 2011 - 20:33:25
De mouwen zijn ook wat aan de lange kant?

drieduizend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #732 Gepost op: 06 december 2011 - 20:45:52
@ SergeduTemps; Shirt is reeds 1 keer gewassen. Op de schouders zou het inderdaad iets smaller mogen (centimeter gok ik in totaal), vallen nu net iets over de schouder heen. Onthoud ik voor een mogelijk volgende order. Denk namelijk niet dat dat makkelijk te vermaken is.

@ Thom@s; Dat idee had ik zelf ook, ben blij te horen dat het niet alleen mij opvalt. Zou het door de lengte komen dat er zoveel vouwen ontstaan op de armen? Zou 1 centimeter voldoende zijn of praat je over meer denk je?

Beide bedankt!

bobvanvliet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #733 Gepost op: 06 december 2011 - 20:50:38
Ik zal niet pretenderen er verstand van te hebben (ben hier ook pas sinds kort), maar zijn al die diagonale lijnen op je borst bij het MTM shirt niet vreemd? Zoiets heb ik niet eerder gezien.

drieduizend

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #734 Gepost op: 06 december 2011 - 20:54:33
Ik zal niet pretenderen er verstand van te hebben (ben hier ook pas sinds kort), maar zijn al die diagonale lijnen op je borst bij het MTM shirt niet vreemd? Zoiets heb ik niet eerder gezien.

Eens. Ik hoop dan ook dat er mogelijk iemand op dit forum is welke weet waar dit aan ligt. Ik zou het zelf namelijk niet weten..