Een aantal weken terug heb ik een shirt laten aanmeten bij de SuitSupply in Laren. Ik ben daar geholpen door Rob, welke met mij de verschillende mogelijkheden doorliep. Hem uitgelegd dat ik een mooi basisshirt wilde zonder bijvoorbeeld contrasterende stiksels. Verder wilde ik een shirt met een fit dicht op het lichaam, zonder dat de knopen strak zouden komen te staan. Slanke mouwen, omdat deze op het gemiddelde confectieshirt veel te wijd zijn voor mijn onderontwikkelde bovenarmen. Geen overtollige centimeters stof dus. Afijn, noem het slimfit.
Uiteindelijk gekozen voor een lichtblauwe stof van Asoni, met een full cutaway boord, enkele manchet en knopen van parelmoer. Rob is uitgegaan van een maat 37 slim en heeft op enkele plekken een centimeter eraf gehaald. Ik heb het shirt afgelopen week opgehaald en bij het afpassen met Rob afgesproken het shirt enkele malen te wassen en dragen alvorens tot mogelijke aanpassingen over te gaan. Foto's van de fit volgen (zonder oponthoud) morgen. Graag neem ik dan met jullie de fit door, zodat ik eventuele suggesties mee kan nemen. Voor de duidelijkheid, het is een eerste MTM-shirt voor mij. Enige hulp om een juiste en/of betere fit te bereiken hoor ik dan ook graag.