Auteur Topic: [Shirts] SuitSupply  (531550 keer gelezen)

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Shirts] SuitSupply
Reactie #645 Gepost op: 12 juli 2011 - 17:00:51
Het duurdere label blijft even duur.

Als het argument de stijging in katoenprijs is, snap ik dat niet.
You can buy clothes, but you can't buy style

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #646 Gepost op: 12 juli 2011 - 17:09:12
Volgens mij ging het om een prijsverhoging bij Hubscher die gewoon doorgevoerd wordt.

Atomic

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #647 Gepost op: 12 juli 2011 - 17:24:48
Ik hoor hier ook van verschillende leveranciers dat de katoenprijzen omhoog zijn gegaan. Dat word ook als argument gebruikt om onze inkoopprijzen te verhogen. Die moet je links- of rechtsom toch (deels) doorberekenen aan de consument.

TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #648 Gepost op: 12 juli 2011 - 19:12:00
Wel eens globaal gekeken maar toch lastiger te vinden dan gedacht. Wat zijn de vanaf prijzen voor mtm shirts bij SuSu?

Zit namelijk nog een beetje te beraden wat het verstandigst is. voor 100-130 euro RTW kopen bij de bekende winkels of voor iets meer ergens MTM te halen. Lijkt me wel leuk om bij Ruben Bakker of Vanita MTM shirts te halen maar twijfel of dat met het aanleggen van mijn garderobe de beste eerste keuzes zijn... Wellicht beter eerst een treetje lager beginnen.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #649 Gepost op: 12 juli 2011 - 19:17:11
Als het argument de stijging in katoenprijs is, snap ik dat niet.

Schijnt dat ze op schoenen gebied (vooral Italianen) ook lekker de prijs omhoog aan het knallen zijn. Sprak met de eigenaar van S&S en die vertelde me dat hij daardoor een van zijn merken eruit gooit omdat hij vind dat het te gortig wordt.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bob4881

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #650 Gepost op: 13 juli 2011 - 08:31:26
Het is zo'n 2 maanden geleden ook op het nieuws geweest dat alle grondstoffen, dus ook katoen, een stuk duurder zijn geworden. Men zei daar ook bij dat deze hogere katoenprijs vanaf september ongeveer doorberekend zou worden aan de klant. Die vertraging in de prijsverhoging heeft natuurlijk weer te maken met het feit dat het katoen dat destijds is ingekocht tegen een hogere prijs, ongeveer in september is omgetoverd tot shirts/pakken/sokken. Over de gehele linie is dus een prijsverhoging te verwachten van ongeveer 10%-20%, en niet alleen bij SuitSupply.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #651 Gepost op: 13 juli 2011 - 09:13:52
Het is zo'n 2 maanden geleden ook op het nieuws geweest dat alle grondstoffen, dus ook katoen, een stuk duurder zijn geworden. Men zei daar ook bij dat deze hogere katoenprijs vanaf september ongeveer doorberekend zou worden aan de klant. Die vertraging in de prijsverhoging heeft natuurlijk weer te maken met het feit dat het katoen dat destijds is ingekocht tegen een hogere prijs, ongeveer in september is omgetoverd tot shirts/pakken/sokken. Over de gehele linie is dus een prijsverhoging te verwachten van ongeveer 10%-20%, en niet alleen bij SuitSupply.

Ware het niet dat katoen maar een minuscuul deel is van de kostprijs van een shirt. In een MTM shirt van 120 euro zit misschien 12 euro in aan katoen. Als je dan te maken hebt met een toename van de grondstofprijs a 10 tot 20% moet het shirt voortaan tussen de 121,20 en 122,40 euro kosten. De katoenprijs kan het niet zijn, het is gewoon duurder geworden bij Hubscher. Of bij Suitsupply, maar dan zouden ze het Asoni-label ook omhoog hebben gegooid.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #652 Gepost op: 13 juli 2011 - 10:14:43
Als ik SuitSupply was zou ik Hubscher er uit gooien... Lijkt mij duidelijk dat mensen eerder voor Asoni gaan kiezen..
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mediaman

• Gast
Reactie #653 Gepost op: 13 juli 2011 - 10:18:20
Zullen we anders een mail aan Fokke sturen met de boodschap dat hij er niks van snapt en waarin we dreigen met een SF boycot als hij niet per omgaande op de proppen komt met een sluitende verklaring?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #654 Gepost op: 13 juli 2011 - 10:39:13
Strak plan Media ;-)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #655 Gepost op: 13 juli 2011 - 11:05:11
Zit namelijk nog een beetje te beraden wat het verstandigst is. voor 100-130 euro RTW kopen bij de bekende winkels of voor iets meer ergens MTM te halen. Lijkt me wel leuk om bij Ruben Bakker of Vanita MTM shirts te halen maar twijfel of dat met het aanleggen van mijn garderobe de beste eerste keuzes zijn... Wellicht beter eerst een treetje lager beginnen.

Nee, dat moet je juist niet doen. Hoger mikken is het devies. Ruben levert overigens geen MTM maar bespoke, dat is iets heel anders.

Mediaman

• Gast
Reactie #656 Gepost op: 13 juli 2011 - 12:20:57
Strak plan Media ;-)

Dacht ik ook, het lijkt me duidelijk dat we de man met onze autoriteit en invloed kunnen maken of breken.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #657 Gepost op: 14 juli 2011 - 10:34:38
Stel, puur hypothetisch, dat de prijsverhoging er alsnog in zit. Iemand een idee wanneer dit gaat plaatsvinden?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #658 Gepost op: 14 juli 2011 - 11:07:43
Het kan natuurlijk ook best zo zijn dat SuSu al eerder een prijsverhoging heeft gehad maar die niet heeft doorberekend aan de klant. Wellicht voelen ze zich nu genoodzaakt dat wel te doen.

Iedere producent heeft zo zijn eigen moment om de prijs te verhogen en een eigen inkoopbeleid voor stoffen. Gezien de prijsstijgingen van de afgelopen periode zal het duurdere Asoni label ongetwijfeld ook duurder worden, daar is geen houden aan. De vraag is alleen wanneer precies.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #659 Gepost op: 15 juli 2011 - 09:08:27
Toch is het jammer. Nu konden mensen die niet meer dan 100 Euro wilden uitgeven nog goed uit te voeten bij SuSu. Die zullen nu wel overstappen op de SbH-tjes van deze wereld.

if i stop lying i just disappoint you