Auteur Topic: Nieuwsartikelen  (348066 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwsartikelen
Reactie #120 Gepost op: 16 maart 2012 - 09:52:14
@Reuters commentaar

Maar goed in hoeverre had hij hier invloed op? 
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 16 maart 2012 - 09:59:50
Invloed op een stukje zelfreflectie bedoel je? :)

Uit z'n betoog blijkt dat uit niks natuurlijk. Hij vertelt het alsof alleen de jongere generatie bestaat uit geldwolven die opgevoed zijn door MD's. Hijzelf heeft altijd het belang van de klant voorop gesteld. Zo brengt hij het, immers.

Ik betwijfel het.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 16 maart 2012 - 10:03:12

Tsja, de macht van een individuele Executive Director zal binnen zo'n grote organisatie minimaal zijn. Echter is er geen enkele indicatie dat de modus operandi van hem en zijn team heeft afgeweken van het gebruikelijke binnen Goldman. Dus je kan prima verdedigen dat hij de afgelopen twaalf jaar zelf ook onderdeel van het probleem is geweest.

Het riekt sterk naar hypocrisie dat je bij je exit (waarvan niemand precies weet of hij volledig op eigen beweging is vertrokken) zo van leer trekt over de ethiek binnen een organisatie waar je wel zelf twaalf jaar lang carrière hebt gemaakt en de vruchten van hebt geplukt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 16 maart 2012 - 10:04:16
@Reuters commentaar

Precies. Ik vind dat eigenlijk irrelevant en op een flauwe manier afbreuk proberen te doen aan de inhoud van Smith's argument. Ik kan mijn werk plotseling ook niet anders doen, hoewel ik ook een boekje kan open doen over werken bij het Rijk. Doe ik dat wel, dan sta ik gewoon op straat. It's that simple.

Wellicht was het netter geweest om zelf ook maar een sorry in het stukje te verweven, maar daar ging het niet om. Hij wilde kennelijk aan het licht brengen dat Goldman Sach's op een onethische wijze handelt. En dat is niet ongeloofwaardig.

Als ik weg ben bij het Rijk wil ik ook wel een boekje open doen. Zo nu en dan doe ik dat wel, maar dan in besloten kring.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 16 maart 2012 - 10:10:52
Precies. Ik vind dat eigenlijk irrelevant en op een flauwe manier afbreuk proberen te doen aan de inhoud van Smith's argument. Ik kan mijn werk plotseling ook niet anders doen, hoewel ik ook een boekje kan open doen over werken bij het Rijk. Doe ik dat wel, dan sta ik gewoon op straat. It's that simple.

Wellicht was het netter geweest om zelf ook maar een sorry in het stukje te verweven, maar daar ging het niet om. Hij wilde kennelijk aan het licht brengen dat Goldman Sach's op een onethische wijze handelt. En dat is niet ongeloofwaardig.

Als ik weg ben bij het Rijk wil ik ook wel een boekje open doen. Zo nu en dan doe ik dat wel, maar dan in besloten kring.

Sorry, maar dat vind ik een zwaktebod.

Dus omdat een individu er zelf geen invloed op kan uitoefenen moet ie gewoon lekker blijven zitten, een zeer riante vergoeding binnenharken, en achteraf (nogmaals, waarvan niemand weet of hij echt uit eigen beweging is gegaan of niet) doen alsof hij bij het meest vreselijke bedrijf uit het universum heeft gewerkt waar hij de rest van de wereld nu ineens voor wil beschermen. Als Smith zo principieel was geweest had hij daar niet 12 jaar moeten blijven werken maar een andere baan moeten kiezen. Als je de cultuur zo rampzalig vindt en je denk dat je er geen enkele verandering in kan brengen, waarom werk je er dan überhaupt?

Dat laat onverlet dat de kern van zijn commentaar ongetwijfeld waar zal zijn. Nogmaals, hij vertelt wat dat betreft echt niet zoveel nieuws.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 16 maart 2012 - 10:17:55
Ik vind het ook afkeurenswaardig, maar merk wel op dat het een voortschrijdend inzicht van de man is, en hij spreekt ook over zijn waardering voor het bedrijf in de eerste jaren dat hij er werkte. In die zin kan je hem dus volgens mij niet afrekenen op twaalf jaar graaien en dan de boel in brand steken.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 16 maart 2012 - 10:19:29
Ik begin het bezwaar steeds minder te snappen. Jullie vinden het feit dat deze man deel heeft genomen aan een onethische handelswijze afbreuk doen aan zijn argument dat de handelswijze onethisch is? Dat vind ik dan weer een zwaktebod. Bovendien kan iemand altijd pas na jaren het licht zien. Als je mij een jaar geleden had gevraagd over de handelswijze van het Rijk had ik ook anders gereageerd.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 16 maart 2012 - 10:41:36
Niemand zegt dat het argument wat hij maakt niet valide zou zijn. Maar de manier waarop hij dat heeft gedaan doet mij in ieder geval stevig twijfelen aan de motieven van Smith.

Het gaat mij er niet om dat hij geen gelijk heeft, het gaat er mij om dat ik zijn jankverhaal in de NYT over hoe hij mensen niet meer recht in de ogen kan kijken als hij moet zeggen dat Goldman een fantastisch bedrijf is om voor te werken niet geloof. Ik geloof niet dat hij die brief heeft geschreven omdat zijn moreel kompas hem dat heeft ingegeven.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 16 maart 2012 - 10:43:00
Hmm. Dat kan je natuurlijk in twijfel trekken, maar waarom zou je anders zo je eigen ruiten ingooien? Hij kan nu natuurlijk never nooit meer werken in de financiele sector. Hooguit voor zichzelf beginnen.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 16 maart 2012 - 10:45:03
Hmm. Dat kan je natuurlijk in twijfel trekken, maar waarom zou je anders zo je eigen ruiten ingooien? Hij kan nu natuurlijk never nooit meer werken in de financiele sector. Hooguit voor zichzelf beginnen.

Dat is maar de vraag. Zoals Salmon zegt:

Citaat
To a certain extent, time will tell. If Smith ends up founding or joining a rival company, his decision to harm Goldman as deeply as possible will end up looking rather self-serving. On the other hand, if he goes to, say, join his former colleague Gary Gensler at the CFTC, working to regulate all investment banks from the outside and to try to level the playing field between the buy-side and the sell-side as much as possible, then we might start taking him a bit more seriously.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 16 maart 2012 - 11:02:17

De beste man zal inderdaad niet meer op Wall Street kunnen werken. Wat ik begreep was dat de man van zuid-afrikaanse afkomst was en in the City werkte. Ik wil er nog wel een wedje op leggen dat hij of voldoende EV heeft om zelf iets te starten of aanbiedingen genoeg heeft omdat bedrijven best een baan hebben voor een ervaren GS medewerker, maar dan buiten het zakelijk bankieren.
Laatst bewerkt op: 16 maart 2012 - 11:04:32 door Bill Splates

Charlie

• Gast
Reactie #131 Gepost op: 16 maart 2012 - 11:07:52
Zoals ze gisteren al bij  P&W zeiden. Niet iedereen denkt dat hij een schurk is. Hij zal wellicht niet meer op WS kunnen werken, maar ik denk toch wel dat er genoeg anderen financiële bedrijven zijn die hem willen hebben. Het is niet niks om in de US je eigen ruiten in te gooien. Ik denk dat er vele zijn die het dapper van hem vinden. Daarnaast heeft hij natuurlijk genoeg geld om helemaal niet meer te hoeven werken. Ik denk dat hij een advieskantoor gaat opzetten en vandaar uit verder gaat.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 16 maart 2012 - 11:12:10
Denk je echt dat iemand die nog geen twaalf jaar bij GS gewerkt heeft en gewoon onderaan begonnen is als analyst genoeg geld verdiend heeft om nooit meer te hoeven werken? Dream on.
The man with style, is the man who can smile

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 16 maart 2012 - 12:18:54
Denk je echt dat iemand die nog geen twaalf jaar bij GS gewerkt heeft en gewoon onderaan begonnen is als analyst genoeg geld verdiend heeft om nooit meer te hoeven werken? Dream on.

Dat ligt er natuurlijk aan hoe veel hij short is gegaan op de Abacus CDO's ;)

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 16 maart 2012 - 12:23:12
Models and bottels, bro. Die gast heeft niets meer over :P