Auteur Topic: Nieuwsartikelen  (348084 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Nieuwsartikelen
Reactie #195 Gepost op: 14 augustus 2012 - 02:03:22
Interessant! Maar waarom zou dat het hier goed doen?

Er hangt hier toch een bepaalde hang naar het meer rechtse spectrum van het politieke landschap, waarbij enige openlijke geuite negatieve associaties met betrekking tot de derde wereld bereizende hippie over het algemeen niet geschuwd wordt ;)

Charlie

• Gast
Reactie #196 Gepost op: 14 augustus 2012 - 02:15:26
Lees Capitalism And Freedom door Milton Friedman eens.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #197 Gepost op: 14 augustus 2012 - 02:18:00
En jij mag Shock Doctrine lezen.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #198 Gepost op: 14 augustus 2012 - 04:06:22
Neoliberalen (en aanhangers van Thatcher) hechten vast veel meer waarde aan een 'Nobelprijswinnaar' (het is economie, dus geen echte...) dan aan iemand als Naomi Klein.

Charlie

• Gast
Reactie #199 Gepost op: 14 augustus 2012 - 10:48:59
Thatcher was glorieus. Heb verschillende boeken van/over haar, dat waren nog eens mooie tijden voor de Tories.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #200 Gepost op: 14 augustus 2012 - 14:19:36
Jep. Nuff said :)

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #201 Gepost op: 15 augustus 2012 - 21:24:12
Interessant artikel, GuyS. Doet me denken aan de kritiek die de Franse schrijver Michel Houellebecq uitte over de volgens hem eveneens linkse 'Guide du Routard'.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #202 Gepost op: 15 augustus 2012 - 21:27:35
thatcher heeft de macht van de bonden gebroken en het kapitalisme binnengelaten. nou hoera.
live and let die

Charlie

• Gast
Reactie #203 Gepost op: 15 augustus 2012 - 23:55:04
thatcher heeft de macht van de bonden gebroken en het kapitalisme binnengelaten. nou hoera.

Als dat het enige is waar jij aan kunt denken, stel ik voor dat je eens wat boekjes leest over de Thatcher Ministry.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #204 Gepost op: 16 augustus 2012 - 00:19:23
Interessant artikel, GuyS. Doet me denken aan de kritiek die de Franse schrijver Michel Houellebecq uitte over de volgens hem eveneens linkse 'Guide du Routard'.
Volgens mij had de kritiek van Houellebecq op de Routard helemaal niets met 'links' of 'rechts' te maken maar meer met kritiek op de hints naar pedofiele oorden c.q. sextoerisme-landen waar zijn roman Plateforme aan refereert.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #205 Gepost op: 16 augustus 2012 - 00:20:45
Als dat het enige is waar jij aan kunt denken, stel ik voor dat je eens wat boekjes leest over de Thatcher Ministry.
Het lijkt me niet geheel juist om te suggereren dat de politiek van Thatcher onomstreden is.

Charlie

• Gast
Reactie #206 Gepost op: 16 augustus 2012 - 10:10:58
Het lijkt me niet geheel juist om te suggereren dat de politiek van Thatcher onomstreden is.

Het lijkt mij ook niet geheel juist om te suggereren dat het enige dat de politiek van Thatcher bereikt heeft het binnenlaten van het kapitalisme en het breken van de macht van de vakbonden is.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #207 Gepost op: 16 augustus 2012 - 10:11:31
Laatst die film over haar gezien, met Meryl Streep. Haar echtgenoot kwam zeer sympathiek op mij over. Leuke film overigens.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #208 Gepost op: 16 augustus 2012 - 10:31:43
Zegt het nou iets over je als je een zoon hebt die staatsgrepen organiseert in Afrika?
live and let die

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #209 Gepost op: 16 augustus 2012 - 11:01:48
Volgens mij had de kritiek van Houellebecq op de Routard helemaal niets met 'links' of 'rechts' te maken maar meer met kritiek op de hints naar pedofiele oorden c.q. sextoerisme-landen waar zijn roman Plateforme aan refereert.

Inderdaad, Paul, het ging vooral over dat sekstoerisme. Maar en passant werd ook het linkse karakter van de Guide du Routard in de verf gezet. Als ik me goed herinner, kwamen daar nogal wat scheldwoorden aan te pas...