Auteur Topic: Nieuwsartikelen  (348060 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: Nieuwsartikelen
Reactie #150 Gepost op: 17 maart 2012 - 13:34:18
Mensen die zeggen dat ze genoeg verdienen, verdienden niet genoeg. ;)

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #151 Gepost op: 17 maart 2012 - 14:07:45
Hmmm dat lijkt me sterk, tijdens de topjaren van M&A (2007 ongeveer) kregen de beste analysten daar inclusief bonus iets van 140K dollars. Niet slecht als je op je 23e daar begint, maar dan werk je ook wel 100 uur per week en aan vakanties wordt niet gedaan :) De jaren die minder goed zijn verdien je dus gelijk ook tienduizenden dollars minder.
Het zou natuurlijk kunnen dat hij de laatste paar jaar meer verdiend heeft dan de ceo's hier, maar het lijkt me onwaarschijnlijk. Maar, lastig om hier iets over te zeggen zonder te weten waar die beste vent nou zat en wat zijn positie precies was, aangezien je aan VP niet zoveel hebt.
Ik denk wel dat we kunnen aannemen dat hij per jaar niet meer verdiende dan Groenink in 2007 ;)

Het gemiddelde salaris van een VP is volgens Glassdoor $152k . Niks mis mee, maar daar ga ik het tot mijn dood niet mee redden, Charlie.

http://www.glassdoor.com/Salary/Goldman-Sachs-Salaries-E2800.htm

Deze man was geen analyst:

Citaat
Greg Smith is resigning today as a Goldman Sachs executive director and head of the firm’s United States equity derivatives business in Europe, the Middle East and Africa

Die heeft echt niet voor 150K per jaar gewerkt, dan was hij al lang weg geweest. Onze VP EMEA krijgt al meer in aandelen bovenop zijn salaris.
if i stop lying i just disappoint you

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #152 Gepost op: 17 maart 2012 - 15:12:53
Genoeg om dat te kunnen zeggen.  :wink:
*hap* :)

Het zal niet genoeg zijn geweest om nooit meer te werken. Zeker niet omdat je leefstijl zich aanpast aan je werkomgeving. Maar het was zeker geen 150k, niet in Euro's en niet in Dollars, aangezien hij op de sales zat. Een beetje lekker jaar en een beginnend trader harkt zo 150k incl bonus binnen.

Mediaman

• Gast
Reactie #153 Gepost op: 17 maart 2012 - 15:17:12
Bovendien geven die Yanken alles 3x uit.

Toms

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #154 Gepost op: 17 maart 2012 - 15:22:03
Bovendien geven die Yanken alles 3x uit.

En dat bij voorkeur al voordat er überhaupt een dollar op de rekening staat. Lang leve de creditcard!

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #155 Gepost op: 17 maart 2012 - 15:50:17
Probleem van werken in Londen is dat het geld er ook weer behoorlijk hard uitvliegt. Maar lijkt me dat je na 12 jaar Goldman Sachs normaal gesproken niet meer hoeft te werken, helemaal als je daarna terug naar Zuid Afrika gaat.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #156 Gepost op: 17 maart 2012 - 18:40:52
Tja, die jongens leven er natuurlijk ook wel een beetje naar, over het algemeen.

Toms

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #157 Gepost op: 17 maart 2012 - 18:58:17
Probleem van werken in Londen is dat het geld er ook weer behoorlijk hard uitvliegt. Maar lijkt me dat je na 12 jaar Goldman Sachs normaal gesproken niet meer hoeft te werken, helemaal als je daarna terug naar Zuid Afrika gaat.

Als je het een beetje slim gespeeld hebt niet, maar als je inderdaad gaat leven als een koning weet je het nooit ;)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #158 Gepost op: 19 maart 2012 - 11:03:00
Ik denk het toch echt niet. Vergeet niet dat hij de eerste 6 jaar in de lagere regionen zat. Greg mag vrees ik blij zijn als hij tegen de tijd dat hij VP werd zijn studieschulden afgelost had ;-)

Daarna zal hij heus serieus verdiend hebben maar ik las dat hij niet serieus genomen werd door zijn collega's "because he never made more than €750,000 a year" - dan red je het echt niet om na een jaar of zes genoeg hebben om nooit meer te hoeven werken.
The man with style, is the man who can smile

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #160 Gepost op: 29 maart 2012 - 13:02:25
hehe. clever boy. zal wel meer dan $1m worden.
live and let die

Mediaman

• Gast

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #162 Gepost op: 04 april 2012 - 00:09:53
Kort artikel in de Times over onderzoek naar het effect van bepaalde kleding dragen op je cognitieve functies (!!!):

http://www.nytimes.com/2012/04/03/science/clothes-and-self-perception.html

It has long been known that “clothing affects how other people perceive us as well as how we think about ourselves,” Dr. Galinsky said. Other experiments have shown that women who dress in a masculine fashion during a job interview are more likely to be hired, and a teaching assistant who wears formal clothes is perceived as more intelligent than one who dresses more casually. [...] In the first experiment, 58 undergraduates were randomly assigned to wear a white lab coat or street clothes. Then they were given a test for selective attention based on their ability to notice incongruities, as when the word “red” appears in the color green. Those who wore the white lab coats made about half as many errors on incongruent trials as those who wore regular clothes.

Benieuwd wat voor +1 bonus wij krijgen met onze kleding ;)

Idomeneo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #163 Gepost op: 04 april 2012 - 09:45:07
Wauw, mooi artikel, erg interessant. Het was natuurijk al langer duidelijk uiterlijke en innerlijke verschijnselen elkaar twee kanten op beïnvloeden: bijvoorbeeld dat je niet alleen gaat lachen als je vrolijk bent, maar ook vrolijk wordt als je (op commando) lacht. Het boek over het brein van Dick Swaab is in die context ook heel interessant, evenals de boeken over lichaamstaal van Allan Pease.

Dat hetzelfde ook voor kleding geldt, is eigenlijk niet vreemd. We weten allemaal dat we ons beter en competenter voelen als we strak in pak zijn. :)

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #164 Gepost op: 11 april 2012 - 17:50:46
Beste heren,

Ik heb een vraag.
Ik moet voor mijn opleiding communicatie een artikel vinden van minimaal 750 woorden in het Nederlands om daarvan 3 kortjes te schrijven. Nu lijkt het mij erg leuk om dit over herenmode te doen. Nu is het probleem, ik kan niets vinden.
Het moet relevant zijn voor de volgende bladen/kranten: Metro, Vrij Nederland en Quote.
Daarvoor moet ik drie kortjes schrijven.
Misschien dat jullie de afgelopen week nog iets interessants tegen zijn gekomen?

MrBrookfield
Fashion can be bought, style one must possess