Auteur Topic: Barba di Napoli  (193587 keer gelezen)

Immanuel

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #510 Gepost op: 10 november 2006 - 17:14:59
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Immanuel"
Citaat van: "Rogier"
@Immanuel: 6 weken is wel het minimum, maar ja, ik hoef het niet voor de kerst te hebben (liever niet zelfs, ivm de financiën is januari wel lekkerder :oops: )

@Napi: deze keer een witte, volgende wordt sowieso een licht roze met witte boord/machent  8)

@Cornerman: Ik moet em nog ophalen. Zal wel dinsdag worden, maak ik dan een fotootje!  :D

Roze met wit manchet is zo is leuk voor erbij. Verwacht niet dat je 'm veel gaat dragen.

ik wil je daar ook voor waarschuwen, is snel te fancy of erg flets, ik heb nu een witte met blauwe streep en wit boord en ik moet zeggen die draag ik veel makkelijker.. staat hier ook ergens op t forum; maar t blijft natuurlijk je eigen keuze
Ik heb ook zo'n hemd, geloof dat ik hier een van de eersten was er mee. Maar in die tijd heb (nu bijna 2 jaar :P) heb ik hem misschien 6x aangehad. Je krijgt toch al snel reacties van: heb je hém weer met z'n roze shirt.

daar heb je met paars geen last van??  :P

Paars/wit gestreept heb ik ook nog ja  :lol:

ik ook, ook zo'n archetype barba  sf hemd, ik moet zeggen dat ik m ook bijna nooit draag, blijf erg lichtblauw/ wit of kleine blauw/witte ruitjes of streepjes mens..

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #511 Gepost op: 10 november 2006 - 17:16:08
Paars kan je nog makkelijk casual dragen op jeans zonder jasje. Roze met witte boord/manchet is toch alleen leuk onder een jasje imo. Maar goed, julllie hebben wel gelijk denk ik.

Misschien dat ik toch eerst nog wat andere essentials aanschaf voordat ik me op de roze met witte etc. stort! Een wit/blauwe gestreepte met witte boord/manchet bijv.  :lol:  :D
This, madame, is Versailles.

Immanuel

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #512 Gepost op: 10 november 2006 - 17:18:29
Paars kan je nog makkelijk casual dragen op jeans zonder jasje. Roze met witte boord/manchet is toch alleen leuk onder een jasje imo. Maar goed, julllie hebben wel gelijk denk ik.

Misschien dat ik toch eerst nog wat andere essentials aanschaf voordat ik me op de roze met witte etc. stort! Een wit/blauwe gestreepte met witte boord/manchet bijv.  :lol:  :D

lijkt ons verstandiger, 200 euro blijft 200 euro..

Huey

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #513 Gepost op: 10 november 2006 - 17:18:55
@Immanuel: 6 weken is wel het minimum, maar ja, ik hoef het niet voor de kerst te hebben (liever niet zelfs, ivm de financiën is januari wel lekkerder :oops: )

@Napi: deze keer een witte, volgende wordt sowieso een licht roze met witte boord/machent  8)

@Cornerman: Ik moet em nog ophalen. Zal wel dinsdag worden, maak ik dan een fotootje!  :D

Roze met wit manchet is zo is leuk voor erbij. Verwacht niet dat je 'm veel gaat dragen.

ik wil je daar ook voor waarschuwen, is snel te fancy of erg flets, ik heb nu een witte met blauwe streep en wit boord en ik moet zeggen die draag ik veel makkelijker.. staat hier ook ergens op t forum; maar t blijft natuurlijk je eigen keuze
Ik heb ook zo'n hemd, geloof dat ik hier een van de eersten was er mee. Maar in die tijd heb (nu bijna 2 jaar :P) heb ik hem misschien 6x aangehad. Je krijgt toch al snel reacties van: heb je hém weer met z'n roze shirt.

daar heb je met paars geen last van??  :P

Paars/wit gestreept heb ik ook nog ja  :lol:

ik ook, ook zo'n archetype barba  sf hemd, ik moet zeggen dat ik m ook bijna nooit draag, blijf erg lichtblauw/ wit of kleine blauw/witte ruitjes of streepjes mens..

9 v/d 10 keer draag je idd lichtblauw/wit of een combinatie van beide :P

Immanuel

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #514 Gepost op: 10 november 2006 - 17:22:10
ik moet vandaag helaas afscheid nemen van een prachtig blauw wit streepje van attolini, mn manchette zijn dr an.. [-o<

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #515 Gepost op: 10 november 2006 - 17:45:27

lijkt ons verstandiger, 200 euro blijft 200 euro..

Ik wil jullie deskundig advies wel ter harte nemen.  :lol:
Met een leuk stofje en witte boord/manchet zit je zelfs snel op de 250 euro.  :P

Gecondoleerd.  :cry:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #516 Gepost op: 16 november 2006 - 16:46:13
Goed, gisteren het prettige bericht gehad dat mijn langverwachte (eerste) Barba binnen is.  :D

Vandaag naar Leiden om ‘m op te halen. Ik was erg benieuwd naar het resultaat, dus ik dacht gelijk maar even passen natuurlijk.

Grote teleurstelling.  :shock:  ](*,)

Wat blijkt;

De maten zijn goed doorgegeven, hebben ze de taille i.p.v. 94cm., maar liefst 114cm. gemaakt!  :cry:  Nu biedt Sartoria d’Allessandro aan om het shirt alsnog door een kleermaker te laten vermaken of weer terug te sturen en dan op een hemd met de juiste maten te wachten.

De verkoper geeft wel de garantie dat als hij het laat vermaken je geen verschil zal zien met een origineel hemd.

Ik heb er eigenlijk niet zoveel mee om dit hemd dan weer te moeten laten vermaken. Het gaat om 20cm.! Maar ja , de andere oplossing is wéér een week of acht wachten.

Wat zouden jullie doen?

- overigens waren de overige maten en specificaties wel goed -

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #517 Gepost op: 16 november 2006 - 16:50:29
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, maar dan met Sartoria. Ik heb het hemd opnieuw laten maken, en toen kwam het wel prima in orde. Ik heb net een tweede shirt binnen met ook een aantal van te voren afgesproken verbeteringen en dat is allemaal perfect gegaan. Zal wel een jinx zitten op een eerste bestelling!  :P

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #518 Gepost op: 16 november 2006 - 16:54:29
Dan begrijp je iig de frustratie  :cry:

Maatwerk is super, maar als het eenmaal tegen zit!  :(

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #519 Gepost op: 16 november 2006 - 16:58:33
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Dan begrijp je iig de frustratie  :cry:

Maatwerk is super, maar als het eenmaal tegen zit!  :(

Ja, Het resultaat van maatwerk is idd super. Maar het wachten is echt super iritant.  :cry:

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #520 Gepost op: 16 november 2006 - 16:59:35
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Goed, gisteren het prettige bericht gehad dat mijn langverwachte (eerste) Barba binnen is.  :D

Vandaag naar Leiden om ‘m op te halen. Ik was erg benieuwd naar het resultaat, dus ik dacht gelijk maar even passen natuurlijk.

Grote teleurstelling.  :shock:  ](*,)

Wat blijkt;

De maten zijn goed doorgegeven, hebben ze de taille i.p.v. 94cm., maar liefst 114cm. gemaakt!  :cry:  Nu biedt Sartoria d’Allessandro aan om het shirt alsnog door een kleermaker te laten vermaken of weer terug te sturen en dan op een hemd met de juiste maten te wachten.

De verkoper geeft wel de garantie dat als hij het laat vermaken je geen verschil zal zien met een origineel hemd.

Ik heb er eigenlijk niet zoveel mee om dit hemd dan weer te moeten laten vermaken. Het gaat om 20cm.! Maar ja , de andere oplossing is wéér een week of acht wachten.

Wat zouden jullie doen?

- overigens waren de overige maten en specificaties wel goed -

Opnieuw laten maken bij Barba! Ik heb ervaring met de kleermaker van d'Alessandro omdat het mtm pak dat ik er kocht ook nog vermaakt moest worden. Ik wil niet direct zeggen dat dat slordig is gebeurd, maar onberispelijk is anders. Ik kon en kan nog steeds duidelijk zien waar en hoe het vermaakt is. Die garantie van d'Alessandro zou ik - hoewel ik het nog steeds een sympathieke winkel vind - met een korrel zout nemen. Acht weken wachten lijkt me in dit geval de beste optie.

Napoleon

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #521 Gepost op: 16 november 2006 - 17:16:05
uiteraard een nieuwe laten maken!!!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #522 Gepost op: 16 november 2006 - 17:16:17
@ Rogier, ik zie hier een mooi onderschrift: maatwerk is idd super. Maar het wachten is echt super iritant  :lol:

Velponi, Dank voor je bijdrage!  :idea:

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #523 Gepost op: 16 november 2006 - 17:30:13
Het wachten is inderdaad kut, maar dat hoort erbij. Verstelwerk van een plaatselijke kleervermaker duidelijk niet.

Immanuel

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #524 Gepost op: 16 november 2006 - 17:37:30
nog mooi onderschrift "maatwerk is geduld, geduld wordt beloond"