Auteur Topic: Barba di Napoli  (193588 keer gelezen)

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #465 Gepost op: 08 november 2006 - 00:08:54
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Rogier"
Idd, ik wacht met smart op m'n shirt. Zeker een week of 8 geleden besteld...

Als die italianen toch eens leerde om tempo te maken. Blijf dat het grootste nadeel van maatwerk vinden. Finamore kan er ook wat van.

Ja, irritant is het wel. Volgende keer bestel ik er gewoon 2 tegelijk. Maar ja, ik wilde wat maten veranderen en dan is het niet handig om meerdere shirts tegelijk te doen...
This, madame, is Versailles.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #466 Gepost op: 08 november 2006 - 10:26:33
:(  Same here, De mijne begin augustus besteld bij Allessandro in Leiden, wetende dat deze pas in september besteld zou kunnen worden. Dan de eerste week van september gebeld worden om te vernemen dat de stof niet meer voorradig is. De 2e week september terug gegaan voor een nieuw stofje (en 2e en 3e keus gelijk maar even kenbaar gemaakt voor de zekerheid :lol: ) dus hij zou nu zo'n beetje binnen moeten zijn.

Tsja wat had ik ook alweer besteld :-k  :wink:

Het wachten is op een Egyptisch-katoenen hemd met een lichtblauwe candystripe. Volgens mij ook een echte stijlforum must-have  :lol:

(ik walg van dit soort termen zoals ze bij programma's als loolking-good e.d. voorbij komen)

giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #467 Gepost op: 08 november 2006 - 11:53:12
Citaat van: "Mikey Fuoco"
:(  Same here, De mijne begin augustus besteld bij Allessandro in Leiden, wetende dat deze pas in september besteld zou kunnen worden. Dan de eerste week van september gebeld worden om te vernemen dat de stof niet meer voorradig is. De 2e week september terug gegaan voor een nieuw stofje (en 2e en 3e keus gelijk maar even kenbaar gemaakt voor de zekerheid :lol: ) dus hij zou nu zo'n beetje binnen moeten zijn.

Het wachten is op een Egyptisch-katoenen hemd met een lichtblauwe candystripe. Volgens mij ook een echte stijlforum must-have  :lol:

(ik walg van dit soort termen zoals ze bij programma's als loolking-good e.d. voorbij komen)

maar voor de duidelijkheid: EUR 300 voor een als een hobbezak zittend hemd met prachtige details, of is de snit inmiddels acceptabel? (heb nooit iets van ze gekocht, dus reageer op sommige posts die ik heb gelezen)
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Immanuel

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #468 Gepost op: 08 november 2006 - 12:04:41

Als die italianen toch eens leerde om tempo te maken. Blijf dat het grootste nadeel van maatwerk vinden. Finamore kan er ook wat van.

Ja, irritant is het wel. Volgende keer bestel ik er gewoon 2 tegelijk. Maar ja, ik wilde wat maten veranderen en dan is het niet handig om meerdere shirts tegelijk te doen...

ligt nietzozeer aan italianen , maar meer aan de zaak waar t aangeschaft wordt.. hoe meer hemden ze laten maken, hoe sneller ze een levering maatshirts ontvangen, t heeft voor die italianen weinig zin om 1 shirtje per tnt of zo te laten verzenden, dan zijn de verzendkosten te hoog natuurlijk.. daarom sparen ze meestal een aantal orders op tot het loont om ze te verzenden.. anders is de producent of winkel genoodzaakt om xtra verzendkosten te betalen die weer aan consument zullen doorgerekend worden.. dus aan de consument de keuze (en ook de winkel natuurlijk)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #469 Gepost op: 08 november 2006 - 12:33:53
Citaat van: "giuliano"

maar voor de duidelijkheid: EUR 300 voor een als een hobbezak zittend hemd met prachtige details, of is de snit inmiddels acceptabel? (heb nooit iets van ze gekocht, dus reageer op sommige posts die ik heb gelezen)

Dit wordt mijn eerste Barba, wel gelijk MTM dus een hobbezak zal 't niet worden. Hij heeft mij de maten genomen o.b.v. een perfect aangemeten NvN shirt dus dat gaat wel goed komen denk ik.

En 't kost ook geen 300 e. trouwens. Het verbaast mij overigens ook wel dat er (kennelijk?) nog mensen zijn die dergelijke bedragen voor confectie neerleggen. Voor een meerprijs van zeg 10 á 15% heb je maatwerk. Pasvorm boven alles!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #470 Gepost op: 08 november 2006 - 12:36:35
Citaat van: "Immanuel"

ligt nietzozeer aan italianen , maar meer aan de zaak waar t aangeschaft wordt.. hoe meer hemden ze laten maken, hoe sneller ze een levering maatshirts ontvangen, t heeft voor die italianen weinig zin om 1 shirtje per tnt of zo te laten verzenden, dan zijn de verzendkosten te hoog natuurlijk.. daarom sparen ze meestal een aantal orders op tot het loont om ze te verzenden.. anders is de producent of winkel genoodzaakt om xtra verzendkosten te betalen die weer aan consument zullen doorgerekend worden.. dus aan de consument de keuze (en ook de winkel natuurlijk)

Nu kan het toch volgens mij toch niet zo zijn dat een 'kleine' afnemer dan eerst maar moet wachten totdat hij nog wat andere hemden besteld? Er zal zich maar een paar maanden niemand melden voor een maathemd :!:

Immanuel

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #471 Gepost op: 08 november 2006 - 12:38:19
tsja, dan heeft ie toch echt een probleem, als je maar 1 hemd op maat verkoopt per maand denk ik dat je beter iets anders kan gan verkopen, want hoe kan je dan genoeg ervaring hebben om iemand iets moois te verkopen?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #472 Gepost op: 08 november 2006 - 12:44:25
Het is natuurlijk een hypothetisch voorbeeld. Maar als je een klein winkeltje hebt (waar hemden slechts een onderdeel van je aanbod zijn)  dan zou ik me zo voor kunnen stellen dat je een aantal weken soms geen enkel hemd verkoopt en dan wellicht een aantal achter elkaar.

Immanuel

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #473 Gepost op: 08 november 2006 - 12:49:17
Het is natuurlijk een hypothetisch voorbeeld. Maar als je een klein winkeltje hebt (waar hemden slechts een onderdeel van je aanbod zijn)  dan zou ik me zo voor kunnen stellen dat je een aantal weken soms geen enkel hemd verkoopt en dan wellicht een aantal achter elkaar.

zoals je zegt een voorbeeld, maar je moet ze de kost geven die zo werken, daar heb je als leverancier toch ook niets aan, hoe je t ook wend of keert, er moet verdiend worden een fabrikant is geen liefdadigheids instelling en aantallen zijn toch meestal redelijk belangrijk, nogmaals als je een winkeltje hebt waar je dus 12 hemden per jaar verkoopt op maat krijgen de meeste fabrikanten of agenten echt geen natte plek. Ze zouden dan beter niet leveren aan dit soort winkels om teleurstellingen te voorkomen bij haastige sf'ers en meer van dit soort lieden (mij incluis) :wink:

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #474 Gepost op: 08 november 2006 - 12:49:17

Gewoon een kwestie van de verzendkosten verrekenen in de prijs. Het is niet alsof het verzenden 50 euro kost. Daarnaast hebben veel merken een nederlandse agent die wel meer ontvangt. Verzenden binnen nederland kan tot 10 kilo voor een eurootje of 8 dacht ik. Ook niet het geld.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Immanuel

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #475 Gepost op: 08 november 2006 - 13:00:12

Gewoon een kwestie van de verzendkosten verrekenen in de prijs. Het is niet alsof het verzenden 50 euro kost. Daarnaast hebben veel merken een nederlandse agent die wel meer ontvangt. Verzenden binnen nederland kan tot 10 kilo voor een eurootje of 8 dacht ik. Ook niet het geld.

:cry: precieszoals je t zegt, maar vanuit italie 15 euro, dan binnen nederland 8 euro is samen €23 en als de winkel waar je dat ene hemd koopt dat dan doorberekend dan breekt de hel los..

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #476 Gepost op: 08 november 2006 - 13:02:35

:cry: precieszoals je t zegt, maar vanuit italie 15 euro, dan binnen nederland 8 euro is samen €23 en als de winkel waar je dat ene hemd koopt dat dan doorberekend dan breekt de hel los..

Dan bereken je dubbele verzendkosten. Het is of de verzendkosten van de maker in italie direct naar de winkel (15 euro) of vanaf de nederlandse agent naar de winkel (8 euro). De agent ontvangt natuurlijk meer stukken dan alleen voor die winkel. Lijkt me nog best te verrekenen in de prijs.

Vanità - modern tailors

Immanuel

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #477 Gepost op: 08 november 2006 - 13:04:58

agent ontvangt niets... dat heet een importeur..

Dan bereken je dubbele verzendkosten. Het is of de verzendkosten van de maker in italie direct naar de winkel (15 euro) of vanaf de nederlandse agent naar de winkel (8 euro). De agent ontvangt natuurlijk meer stukken dan alleen voor die winkel. Lijkt me nog best te verrekenen in de prijs.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #478 Gepost op: 08 november 2006 - 13:06:32
Dan dus maximaal 15 euro. Acceptabel, toch?

Vanità - modern tailors

Immanuel

• Gast
Barba di Napoli DEEL II
Reactie #479 Gepost op: 08 november 2006 - 13:12:17
Dan dus maximaal 15 euro. Acceptabel, toch?

voor velen niet denk ik.. maar ja jij zal t wel weten he? :wink: