Auteur Topic: Barba di Napoli  (182783 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Barba di Napoli
Gepost op: 03 september 2004 – 20:27:36
Citaat van: "Nexus"
Website van Barba is overigens op www.barbanapoli.com te vinden. Bij deze meteen een verzoek aan Fastcruiser om Barba toe te voegen aan de lijst op z'n homepage.

Check onder Links-Kledingmerken-Barba  :wink:

Is www.barbanapoli.it maar beide sites zijn italiaanstalig. Dan ga ik liever voor het origineel uiteraard :)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Barba - Deel I
Reactie #1 Gepost op: 03 september 2004 – 20:34:01
Citaat van: "Fastcruiser"
Check onder Links-Kledingmerken-Barba  :wink:

Ik bedoelde meer in je overzicht van verkooppunten :)

Vooralsnog heb ik alleen Pauw Mannen in A'dam gevonden die Barba verkoopt. Hoop niet dat het de enige is  :?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Barba - Deel I
Reactie #2 Gepost op: 04 september 2004 – 00:46:35
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Fastcruiser"
Check onder Links-Kledingmerken-Barba  :wink:

Ik bedoelde meer in je overzicht van verkooppunten :)

Vooralsnog heb ik alleen Pauw Mannen in A'dam gevonden die Barba verkoopt. Hoop niet dat het de enige is  :?

Wel over nagedacht maar er zijn zo weinig plaatsen waar het verkocht wordt (althans die ik weet)... zelfde voor Kiton.

ff zelf gezocht in m'n documentatie:

Sartoria d'Alessandro, Leiden
Pauw Mannen, Laren ...misschien?
Sartoria, Naarden

Zijn de enige, en evt. de Pauw Mannen (2keer) in A'dam.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Barba - Deel I
Reactie #3 Gepost op: 11 september 2004 – 12:03:39
Heb Barba Napoli een mailtje gestuurd met de vraag naar verkooppunten in NL (in de buurt van Maastricht). Hoop dat het ook buiten A'dam verkrijgbaar is. Düsseldorf is voor mij veel dichterbij ;).
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Barba - Deel I
Reactie #4 Gepost op: 11 september 2004 – 12:07:09
Citaat van: "Nexus"
Heb Barba Napoli een mailtje gestuurd met de vraag naar verkooppunten in NL (in de buurt van Maastricht). Hoop dat het ook buiten A'dam verkrijgbaar is. Düsseldorf is voor mij veel dichterbij ;).


Is het niet te krijgen bij Shoes & Shirts dan? Die hebben toch een vrij grote collectie? Barba is wel wat kleinschaliger dan Borrelli heb ik het idee. Er zijn minder verkooppunten. S&S verkoopt iig wel Ign. Joseph zag ik. Daar heb ik eigenlijk totaal geen ervaring mee. Dat zijn toch ook prima overhemden dacht ik?

Huey

  • Gast
Barba - Deel I
Reactie #5 Gepost op: 18 september 2004 – 23:40:33
BTW, schoot me net te binnen. Barba heeft een levertijd van ongeveer vijf tot zes weken voor op maat gemaakte overhemden. Dus als ik maandag bestel heb ik dat hem (roze contraboord) hopelijk eind oktober :D

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Barba - Deel I
Reactie #6 Gepost op: 18 september 2004 – 23:52:21
Citaat van: "Huey"
BTW, schoot me net te binnen. Barba heeft een levertijd van ongeveer vijf tot zes weken voor op maat gemaakte overhemden. Dus als ik maandag bestel heb ik dat hem (roze contraboord) hopelijk eind oktober :D

En die levertijden zijn waarschijnlijk ook nog eens onder voorbeboud.. het blijven tenslotte Italianen.. 8)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Barba - Deel I
Reactie #7 Gepost op: 18 september 2004 – 23:56:13
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
BTW, schoot me net te binnen. Barba heeft een levertijd van ongeveer vijf tot zes weken voor op maat gemaakte overhemden. Dus als ik maandag bestel heb ik dat hem (roze contraboord) hopelijk eind oktober :D

En die levertijden zijn waarschijnlijk ook nog eens onder voorbeboud.. het blijven tenslotte Italianen.. 8)
Chasens houdt 8 tot 10 weken aan voor Borrelli  :shock:  tenminste, dat zeiden ze toen ik er was.

Huey

  • Gast
Barba - Deel I
Reactie #8 Gepost op: 20 september 2004 – 15:21:54
Ik heb niet één, maar TWEE Barba's besteld!  8)

Die roze dus, maar ik heb een hoge boord genomen met twee knoopjes en uiteraard dubbele manchet. Mag best bij zo'n hemd vind ik :) En ik heb een off-white overhemd besteld van Sea Island katoen. Met cutaway boord en enkel manchet. Uiteraard met gerimpelde mouwinzet besteld en ik heb voor de 'luxe' afwerking gekozen wat inhoudt dat echt alles met de hand genaaid en gesneden is.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Barba - Deel I
Reactie #9 Gepost op: 20 september 2004 – 15:32:36
Citaat van: "Huey"
Ik heb niet één, maar TWEE Barba's besteld!  8)

Die roze dus, maar ik heb een hoge boord genomen met twee knoopjes en uiteraard dubbele manchet. Mag best bij zo'n hemd vind ik :) En ik heb een off-white overhemd besteld van Sea Island katoen. Met cutaway boord en enkel manchet. Uiteraard met gerimpelde mouwinzet besteld en ik heb voor de 'luxe' afwerking gekozen wat inhoudt dat echt alles met de hand genaaid en gesneden is.

Prachtig, heel mooi! Was je voor maatwerk gegaan? Wanneer mag je ze afhalen?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Barba - Deel I
Reactie #10 Gepost op: 20 september 2004 – 15:41:18
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
Ik heb niet één, maar TWEE Barba's besteld!  8)

Die roze dus, maar ik heb een hoge boord genomen met twee knoopjes en uiteraard dubbele manchet. Mag best bij zo'n hemd vind ik :) En ik heb een off-white overhemd besteld van Sea Island katoen. Met cutaway boord en enkel manchet. Uiteraard met gerimpelde mouwinzet besteld en ik heb voor de 'luxe' afwerking gekozen wat inhoudt dat echt alles met de hand genaaid en gesneden is.

Prachtig, heel mooi! Was je voor maatwerk gegaan? Wanneer mag je ze afhalen?

Maatwerk is simpelweg niet nodig omdat de confectie maat mij gewoon zo goed als perfect past. Niets meer aan doen gewoon :) Daarom ben ik ook zo blij met dat merk ;)

Ik moest een levertijd van 8 weken aanhouden omdat de Italianen net aan het bijkomen zijn van hun zomervakantie en ze een achterstand weg moesten werken. Ook durfde de verkoper niet te zeggen of ze net zo snel werkten als eerst. Maar hij ging zelf uit van ongeveer vijf weken.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Barba - Deel I
Reactie #11 Gepost op: 20 september 2004 – 15:45:23
Citaat
Ik moest een levertijd van 8 weken aanhouden omdat de Italianen net aan het bijkomen zijn van hun zomervakantie en ze een achterstand weg moesten werken

Bijkomen van hun vakantie.. haha.. geweldig volk  [-o<
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Barba - Deel I
Reactie #12 Gepost op: 20 september 2004 – 15:50:02
Citaat van: "Nexus"
Citaat
Ik moest een levertijd van 8 weken aanhouden omdat de Italianen net aan het bijkomen zijn van hun zomervakantie en ze een achterstand weg moesten werken

Bijkomen van hun vakantie.. haha.. geweldig volk  [-o<

Hoefde niet eens een aanbetaling te doen  8)

En de verkoper herinnerde zich nog exact wat ik vorige keer bij hem had gekocht en waar mijn interesses naar uitgingen. Dát is service vind ik.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Barba - Deel I
Reactie #13 Gepost op: 20 september 2004 – 15:53:52
Citaat van: "Huey"
En de verkoper herinnerde zich nog exact wat ik vorige keer bij hem had gekocht en waar mijn interesses naar uitgingen. Dát is service vind ik.

Of hij heeft verder helemaal geen klanten ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Barba - Deel I
Reactie #14 Gepost op: 20 september 2004 – 15:56:10
Citaat van: "Nexus"
Citaat van: "Huey"
En de verkoper herinnerde zich nog exact wat ik vorige keer bij hem had gekocht en waar mijn interesses naar uitgingen. Dát is service vind ik.

Of hij heeft verder helemaal geen klanten ;)


Kan ook nog, lijkt me wel een beetje onwaarschijnlijk daar in het Arsenaal ;)