Auteur Topic: Milaan  (181849 keer gelezen)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Milaan
Reactie #405 Gepost op: 28 november 2010 - 22:00:59
Leuke kiekjes. Dat Zimbio hoe kom je daar nu weer aan! Je postte ook al eerder iets met die baas op leeftijd, Beppe. Bladert lekker met een Apple
Be yourself no matter what they say

Mediaman

• Gast
Reactie #406 Gepost op: 29 november 2010 - 12:13:48
Wat adressen,

Cova - Koffie drinken, gebakjes eten of lunchen in een klassieke sfeer op Via Montenap. Cappucino zo als God het heeft gewild. Site: http://www.pasticceriacova.com/

Paper Moon, uitstekend pizza eten onder gezellig fel italiaans licht, achter Via Montenap. Site: http://papermoonmilano.com/home.htm

Lorenzi; mannenwinkel pur sang met een schitterend assortiment scheerspullen, messen, bestek, pijpen, kookgerei, heupflessen, zeer kundig trots personeel. Ik vroeg of een schoenlepel van plastic was, je had z'n gezicht moeten zien, daarna kreeg ik een boekje over de historie van Lorenzi, 'You read, you learn.'  :lol:

Peck - Culinair paradijs van 3.000 M2, heerlijk om te lunchen, aanrader 1e klas. Prachtige espresso gedronken, leuk om kado's te kopen voor het thuisfront.

La Rinascente, lunchen op het dakterras met uitzicht op de Duomo, goed gegeten. Goede collectie sf-merken; Fay, Zegna, BC, Montecore, Etro, C&J, Santoni, etc.

Cracco Peck is niet doorgegaan, we hadden na een dag lopen en shoppen geen zin meer om uitgebreid te dineren, we vonden het een beetje zonde om in die vermoeide toestand zo mooi te gaan eten.

Nabucco - mwhoa, een lekkere wijn uit Sardinie gedronken, een goede ravioli gegeten, maar de garnalen in mijn hoofdgerecht waren niet vers te noemen.

Bulgari Hotel, mooie locatie om voor/na het eten een drankje te doen in de tuin.

Aqua di Parma Boutique, de enige brandstore ter wereld, werkelijk alles van AdP. Tegenover de boetiek kan je naar binnen gluren bij het atelier van Brioni.

Sermoneta; zeer betaalbare lederen handschoenen in vele maten, uitvoeringen en kleuren.

Nhow hotel, prima betaalbaar designhotel, erg ruime kamers, vriendelijk personeel, uitgebreid uitstekend ontbijt, wel buiten het centrum. Site: http://www.nhow-hotels.com/en/index.cfm

Een post vanuit het handschoenen-topic: http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,208.msg348782/topicseen.html#msg348782

Sermoneta handschoenen zonde vh geld.

Dichtertje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #407 Gepost op: 29 juni 2011 - 15:31:15
Aankomende vakantie ga ik (mede) naar Milaan, de eerste keer.
Wat zijn echte aanraders? Verstandig om dit topic goed door te spitten?

Zijn er ook winkels in Milaan voor het wat kleinere budget? Of is het louter je ogen uitkijken naar alle pracht en praal?

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #408 Gepost op: 29 juni 2011 - 15:38:04
Als je goedkope (maar voor het geld goede) dassen wilt, moet je bij Andrew's Ties langs. Zit in de galleria. Ik heb er een aantal jaren geleden een das van gehaald, waar ik tot op de dag vandaag veel plezier aan beleef.

Verder inderdaad het topic goed doorspitten.
You can buy clothes, but you can't buy style

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #409 Gepost op: 29 juni 2011 - 15:46:08
Wanneer ga je precies? Denk je aan de zomervakantie in Italië, dan zijn vrijwel alle winkels dicht.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #410 Gepost op: 30 juni 2011 - 01:03:38
Wanneer ga je precies? Denk je aan de zomervakantie in Italië, dan zijn vrijwel alle winkels dicht.

Lekkere tijd ook om dicht te gaan met alle toeristen.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Dichtertje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #411 Gepost op: 02 juli 2011 - 14:27:38

Van 7-28 augustus. Weet jij toevallig wanneer die vakantie is? Heb even gezocht maar kon niks vinden.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #412 Gepost op: 02 juli 2011 - 14:29:56

Dat zal in Milaan reuze meevallen. Zelfs in kleinere Italiaanse steden is dit niet meer het geval.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #413 Gepost op: 02 juli 2011 - 15:23:32
In het algemeen genomen gaan in Italië de winkels dicht vanaf 1 augustus, de hele maand augustus is voor de Italianen DE VAKANTIE MAAND!

Hoe dat met de winkels van de "grote" merken en dergelijke in Milaan zit weet ik niet! WEL weet ik dat in de kleinere steden bijv. Cuneo, de hoofdplaats van de provincie Cuneo, een van de grotere provincies van Italië, praktisch alle winkels gewoon "chiuso per ferie" gaan en er een bordje op de ruit zit van wanneer tot wanneer, dit is heel wisselend.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #414 Gepost op: 02 juli 2011 - 16:01:39
Dat zal in Milaan reuze meevallen. Zelfs in kleinere Italiaanse steden is dit niet meer het geval.

Toen ik er vier jaar gelegen in Augustus was waren vrijwel alle winkels gesloten, ook de grote merken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #415 Gepost op: 02 juli 2011 - 18:23:09
In het algemeen genomen gaan in Italië de winkels dicht vanaf 1 augustus, de hele maand augustus is voor de Italianen DE VAKANTIE MAAND!

Toen ik er vier jaar gelegen in Augustus was waren vrijwel alle winkels gesloten, ook de grote merken.

Dan verschillen onze ervaringen wat betreft Italië in augustus. Ik moet toegeven dat ik al lang niet meer in Milaan ben geweest.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #416 Gepost op: 02 juli 2011 - 18:40:27
Vorig jaar eind juli - begin augustus waren alle flagshipstores en bijvoorbeeld Al Bazar gewoon geopend. In stadjes als Ravenna was er zo nu en dan zonder aantoonbare reden nog wel eens een winkel gesloten, net als dat bijna alles tijdens de middag daar dicht was.
Ik zou me er niet te druk om maken, al helemaal niet voor Milaan.

Veel plezier in ieder geval.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #417 Gepost op: 24 juli 2011 - 12:35:33

Lino creëert een mini-Lino. Cloning at Al Bazar.
Laatst bewerkt op: 24 juli 2011 - 12:40:16 door Daedalus

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #418 Gepost op: 24 juli 2011 - 17:17:42
Is dat nu die gast waar iedereen zo idolaat van is hier? Heb je die zwembandjes gezien die uit dat belachelijk strak gesneden pak puilen? En dan die vouwen onder z'n kraag? Is dat nu de 'SF-stijl'?

Malle Beer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #419 Gepost op: 24 juli 2011 - 17:35:44
Lino ziet er inderdaad niet al te best uit in dit filmpje. Zijn winkel ziet er daarentegen wel erg mooi uit en als je in Milaan bent lijkt het mij de moeite waard om er eens een kijkje te nemen.