Auteur Topic: Milaan  (181845 keer gelezen)

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Milaan
Reactie #330 Gepost op: 18 november 2008 - 17:49:43
Ik ga dit weekend met mijn ouders een weekendje shoppen in Milaan! Weet een van jullie toevallig wat een Woolrich parka daar kost?

> 400e
Quotidie potest esse ultimo die

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #331 Gepost op: 18 november 2008 - 19:01:34
200 minder dus. Iemandnog een webadresje?

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #332 Gepost op: 19 november 2008 - 20:16:33
Sorry voor de dubbelpost maar ik ga overmorgen al naar Milaan en zou graag willen weten waar ik de goedkoopste Woolrich jassen kan vinden.

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #333 Gepost op: 19 november 2008 - 20:20:02
Gewoon daar kopen, voor die honder euro die je misschien op internet kan besparen, kan je daar passen, voelen en controleren. Lijkt mij wel 25% waard. Niets is vervelender dan een slecht zittende jas. Plus dat je meteen een leuke souvenir hebt.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #334 Gepost op: 25 november 2008 - 13:37:26
Ik ben dus sinds gister terug uit Milaan en het was erg mooi, veel mooie kleding, mensen en gebouwen gezien.

Ik kwam vrijdag aan op Orio Bergamo Airport vanaf daar het was het met de bus 50 minuten naar Milaan. En toen liepen we in 10 minuten naar het Starhotel Ritz waar we het hele weekend zouden verblijven. Daar hebben we onze bagage achtergelaten en gaan winkelen. We begonnen op het verlengde van de Corso Buenos Aires. De eerste winkel waar we serieus in gingen was Caraceni, wat een erg mooie winkel is. We werden goed geholpen door een wat oudere man die ons door de winkel rond leidde. Ik heb nog een shirt gepast maar daar was de fit niet mooi genoeg van. Mijn vader heeft er wel een gekocht. Daarna hebben we nog wat rondgewinkeld maar ik heb zelf niks gekocht.
Zo zag ik er die dag uit:

De tweede dag zijn we naar het gedeelte rondom de Duomo gegaan, inclusief Rinancetta(oid) wat erg leuk was. In Rinancetta heb ik bij alle interessante in-store shops gekeken, erg veel mooie dingen aan gehad, inclusief een Burberry Trenchoat van welgeteld 1803 euro die wel op maat gemaakt leek zo mooi zat hij.
Ik heb die dag schoenen gekocht van het merk TT Bagat voor maar 85 euro, ik had nooit gedacht dat ik voor dat geld schoenen ging vinden maar het zijn erg mooie schoenen van degelijke kwaliteit.

Ik zag er toen zo uit:

Zondag hebben we ook gewinkeld in hetzelfde gebied als zaterdag en daar heb ik een jas gekocht bij de Zara, daarna  zijn we teruggevlogen, met 2 uur vertraging.
Outfit:

Al met al een zeer geslaagde trip!

Edit Sergio 250512 Plaatjes verwijderd.
Laatst bewerkt op: 25 mei 2012 - 11:07:29 door Sergio

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #335 Gepost op: 25 november 2008 - 13:51:30
Leuk verslag. Geen woolrich parka gekocht?

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #336 Gepost op: 25 november 2008 - 14:02:37
Nee, ik heb hem wel aan gehad, maar in combinatie met mijn erg slanke postuur valt hij niet mooi.
Heb wel een Zara jas gekocht, die beter valt en wat weg heeft van de bekende Woolrich parka.

O, nu ik mijn verslag zie zie ik dat het culinaire gedeelte er nog niet in staat, dat komt dus later.

TheGuyisBack

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #337 Gepost op: 16 december 2008 - 03:47:50

Als je in Milaan bent ga je toch niet shoppen bij de Zara...?

:?
Laatst bewerkt op: 16 december 2008 - 09:05:24 door Migliore

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #338 Gepost op: 20 december 2008 - 18:35:14
Jawel, had al 2 jassen, wou graag zo'n jas erbij maar niet voor 200+. En de Zara heeft best leuke kleding, misschien niet voor jou, maar voor mij wel.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #339 Gepost op: 21 december 2008 - 10:11:58
http://www.ad56milano.it/

Mijn favoriete dassenwinkel in Milaan. Mooie en zeer uitgebreide collectie dassen in alle soorten en maten. Ook MTM trouwens, tegen zeer acceptabele prijzen. En exact op de afgesproken tijd thuisbezorgd.
Ze willen graag verkopen trouwens, maar dat is makkelijk terug te drukken.

De laatste keer dat ik er was, werd verteld dat ze de dassen voor Lapo Elkann's onderneming maken. Nu is de site in de lucht, maar ik krijg nu sterk het idee dat ze niet alleen zijn dassen maken, maar dat de winkel zo ongeveer Lapo's eigendom is (geworden?).

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #340 Gepost op: 21 december 2008 - 10:17:18
Wow, Lapo is all over there.
Je kan geen pagina bekijken zonder Lapo te zien.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #341 Gepost op: 21 december 2008 - 11:11:25
*Lapo-moe is*

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #342 Gepost op: 19 januari 2009 - 14:27:49

Milano

• Bekijk profiel
Reactie #343 Gepost op: 21 januari 2009 - 22:57:56
Hierbij mijn eerste bericht, na het voorstelberichtje. Een paar weken terug ben ik in Milaan geweest en heb daar aardig wat kunnen rondkijken. Het weer zat niet echt mee, alhoewel het ook wel iets bijzonders heeft zoveel sneeuw. Een leuk winkeltje dat ik ben tegengekomen is Sermoneta Gloves, Via della Spiga 46. Hier verkopen ze verschillende mooi (leren) handschoenen. Zowel voor dames als heren is er bijzonder veel keus in uitvoeringen en voering (cashmere, bont, etc.). Ze hebben vrijwel alle maten op voorraad, waardoor je meteen met de juiste maat handschoenen de winkel uit kunt lopen.
De winkel ligt niet direct aan de belangrijke winkelstraten en is een leuk adresje om eens langs te gaan als je op zoek bent naar handschoenen, aangezien je er anders wellicht niet zo snel langs zult lopen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #344 Gepost op: 22 januari 2009 - 01:48:52
Er is eerder kort over gesproken:

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=208.msg107872#msg107872

Sermoneta is in principe meer een goede handschoenen boer. Ze hebben vestigingen door heel Italië. De kwaliteit vind ik persoonlijk matig, vergelijkbaar met wat je van Alveare koopt. Madova vind ik stukken beter.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors