Auteur Topic: Milaan  (181851 keer gelezen)

Napoleon Reloaded

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Milaan
Reactie #375 Gepost op: 28 februari 2010 - 18:24:17
Heel veel gesloten. Ook veel van de toeristische attracties, zoals het "Laatste avondmaal" is niet op maandagen te bezichtigen.
Alleen winkels in de gouden vierhoek zijn open. Ook niet allemaal btw.
Thanks. Meer specifiek; weet je of adrew ties open is (die in de galleria naast de dom)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #376 Gepost op: 01 maart 2010 - 09:16:06
Is middenin het centrum, de kans dat 'ie open is is dus groot.
Waarom wil je naar Andrew Ties btw? Zeker geen bijzondere dassen en zo ongeveer op elke straathoek in Europa kun je hun winkels vinden.

Napoleon Reloaded

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #377 Gepost op: 01 maart 2010 - 10:48:34
Is middenin het centrum, de kans dat 'ie open is is dus groot.
Waarom wil je naar Andrew Ties btw? Zeker geen bijzondere dassen en zo ongeveer op elke straathoek in Europa kun je hun winkels vinden.
Omdat ik 12 dezelfde dassen moet hebben...en weet dat dat daar iig makkelijk te regelen is

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #378 Gepost op: 01 maart 2010 - 11:55:02
Kun beter bij een van de vele dassenwinkeltjes op de luchthaven kijken. Kost niets maar is ook niets.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #379 Gepost op: 01 maart 2010 - 12:00:52
Omdat ik 12 dezelfde dassen moet hebben...en weet dat dat daar iig makkelijk te regelen is

Ben je bezig met het OneTieTM concept of heb je een feestje?
The man with style, is the man who can smile

Napoleon Reloaded

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #380 Gepost op: 01 maart 2010 - 14:49:09
Vind de dassen van Andrews best wel ok. Is voor een feestje. Mag best wat kosten en mag er best wel aardig uit zien.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #381 Gepost op: 09 april 2010 - 17:09:24
Kennen we deze al?
Sartoria De Luca Di De Luca Tindaro‎
Via Gesù, 15, 20121 Milano, Italy
02 76021096‎

Laatst bewerkt op: 09 april 2010 - 17:54:23 door Daedalus

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #383 Gepost op: 01 augustus 2010 - 18:43:20
Vorige week was ik met vrouw en kinderen een dag in Milaan (uitstapje vanaf het Gardameer), en dat is qua shopping toch wel enigszins tegengevallen. Het begon bij Al Bazar: zeer mooie zaak en vriendelijk geholpen door Gianpaolo Alliata (Lino was er ook maar hield zich op de achtergrond). Ondanks het feit dat Al Bazar niet meedoet aan de solden, was in mijn maten nog maar zeer weinig te vinden. Geen enkele Jacob Cohen in 34, bijvoorbeeld. Zag een mooi sportief shirt met widespread collar in een soort polostof, maar ook dat hadden ze niet meer in mijn maat. Idem dito met de linen broeken. Uiteindelijk kocht ik een klassiek hemd van het huismerk, dat ze nu voeren naast hun Guy Rover-gamma.

Dan naar het zogenaamde modedistrict in en rond de Via Monte Napoleone. Hier vindt men in feite voornamelijk internationale merken die men in elke grote stad aantreft: Gucci, Cartier, Dole & Gabanna, enzovoort. Maar een meermerkenwinkel met dingen van, zeg maar, Boglioli, Caruso, Incotex, heb ik niet gezien, behalve een zaak die zowat volledig uitverkocht was. Uiteindelijk was het Rinascente-warenhuis aan de Piazza del Duomo nog het interessantst (klein gamma van Boglioli, Truzzi, Mastai Feretti...), maar ook hier was er telkens iets niet naar mijn smaak. De Truzzi-hemden bijvoorbeeld gingen ongeveer 150 euro, maar hadden geen widespread collar. Al bij al behoorlijk teleurstellend. De Finamore-winkel die elders in deze thread vermeld wordt aan de Via Manzoni, bleek niet (meer?) te bestaan. Mijn (hoge) sartoriale verwachtingen van Milaan konden niet ingelost worden.
Laatst bewerkt op: 01 augustus 2010 - 18:44:57 door Fleming

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 01 augustus 2010 - 19:50:28
Volgende keer maar wat adresjes vragen hier.
Finamore is te verkrijgen via Drumohr,  Via Montenapoleone 18.
Laatst bewerkt op: 01 augustus 2010 - 19:53:10 door Bogart

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 01 augustus 2010 - 19:53:54
Jammer. Je moet wel weten waar je moet zijn. En de tijd nemen om buiten de gouden vierhoek wat rond te struinen. Milaan viel me de eerste keer ook tegen.
Laatst bewerkt op: 01 augustus 2010 - 19:55:34 door Stromen

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #386 Gepost op: 01 augustus 2010 - 21:00:21
Ik wist niet dat Drumohr Finamore verkoopt. Volgende keer bereid ik me in elk geval wat beter voor op zo'n trip.

In september van vorig jaar was ik - nog minder voorbereid - in Napels (bij slecht weer de baai overgestoken vanuit Sorrento), en daar kwam ik beter aan mijn trekken dan in Milaan. Ik weet dat hier nogal discussie over bestaat en dat mijn ervaring in Italië beperkt is, maar het soort zaken dat mij interesseert lijkt daar makkelijker te vinden: Finamore en Marinella bijvoorbeeld. Was ook in een zaak (iets met 'Fratelli' in de naam) waar ze een ongelooflijk gamma van Incotex-broeken hadden, alsook Caruso, Boglioli (niet zeker van) en Santoni. In en rond de Via Filanghieri heb je een enorme concentratie van dat soort zaken.

Biturbo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #387 Gepost op: 02 augustus 2010 - 22:13:13
Citaat
Jammer. Je moet wel weten waar je moet zijn. En de tijd nemen om buiten de gouden vierhoek wat rond te struinen. Milaan viel me de eerste keer ook tegen.

Zelfs met goede voorbereiding is het een uitdaging om al dat moois in een dagje te zien is mijn ervaring. In ieder geval als je alles op je gemak wilt bekijken :wink:

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #388 Gepost op: 03 augustus 2010 - 08:14:10
Klopt, wij gaan dan ook meestal 3 dagen. ;)

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #389 Gepost op: 03 augustus 2010 - 10:58:37
Inderdaad, Biturbo, zeker als je ook nog eens de klassieke trekpleisters zoals o.m. de Duomo en de Victor Emmanuele-galerij wil doen. Volgende keer maak ik er een citytripje van een dag of twee van, zonder de kindjes!

Ook misschien nog even melden dat de rekening van de ondergrondse parkeergarage (voor een uur of zes) 42 euro bedroeg...