Auteur Topic: Milaan  (181848 keer gelezen)

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Milaan
Reactie #435 Gepost op: 03 januari 2012 - 20:07:53
Geboekt! Eerste keer milaan begin februari en logeren in het Doubletree by Hilton Milan.

Nog even dit topic goed doorspitten tegen die tijd. Is het Laatste Avondmaal eigenlijk een beetje de moeite waard of overrated? Het Brera museum lijkt me dan weer wel een bezoekje waard.
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #436 Gepost op: 03 januari 2012 - 21:39:36
Il Solferino proberen, rond een uur of 22-22.30.

http://www.ilsolferino.com/

loladonna

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #437 Gepost op: 03 januari 2012 - 23:12:39
de wijk Brera is inderdaad een gezellige mooie wijk in Milaan, ook mooie winkels daar te vinden.

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #438 Gepost op: 14 februari 2012 - 12:55:39
Persoonlijk vond ik het een mooie citytrip, ook al lag er nogal wat sneeuw. Klein verslagje:

Café Noir: erg vriendelijk personeel. Eerste pizza in Milaan, bijzonder lekkere groentepizza en een top espresso.

Sans Egal: Te vinden in Brera. Hele goede happy hour met grote keuze aan cocktails (a €8 ) en prima gratis buffet.

Trussardi Café: niet veel keuze op de kaart, maar wat er op staat is bijzonder lekker. Zelf gekozen voor de risotto a la Milanese en een glas Billecard-Salmon. Sfeervol dineren en ook hier complimenten voor het personeel. (Zoals je ziet niet de gebruikelijke natte risotto, erg lekker. Een aanrader.) http://www.trussardiallascala.com/location.html

Scala: Voor wie een voorstelling wil meepakken is het ook mogelijk om last minute kaarten te regelen door je naam op de lijst te laten zetten bij de zijdeur en daar dan stipt om half 6 weer te zijn om je kaarten op te halen. Bij iedere voorstelling gaat het om een 200-tal kaarten. Je betaalt dan slechts € 10 maar de plaatsen zijn dan ook tamelijk schamel te noemen. Wetende dat je voor een plek in de zaal al snel het tienvoudige betaald is het verschil ook wel te verklaren.

Het winkelaanbod vond ik echt top in Milaan! Veel kunst, antiek en meubelzaken en natuurlijk voor kleding echt de moeite waard.

AD56: Deze winkel heeft niet alleen mooie dassen, zoals hier al eerder besproken, maar ook erg fraaie overhemden. Nog nooit heb ik een RTW shirt uit het rek getrokken waarbij de fit meteen zo goed was. De manchetten zijn mooi strak, de boord is typisch Italiaans en volledig handgemaakt. Ze doen ook maatwerk. http://www.ad56milano.it/

Al Bazar: geholpen door Lino zelf inclusief vertaler voor het Engels  :lol:. Lichtelijk pusherig verkopen. Was op zoek naar een double-breasted blazer en die stond ook erg mooi. Ze waren bereid meteen de kleermaker te bellen om alles te verstellen (op een zaterdag). Maar in de zoektocht naar een blazer vond ik het niet de mooiste. Heb wel een das gekocht. http://www.albazarmilano.it/

Isaia Napoli: Kende het merk niet, maar hier hadden ze de mooiste double-breasted blazers van de trip. Wellicht voor sommige hier wat kort gesneden, maar dat vond ik niet misstaan. Absoluut top personeel, heel vakkundig, vriendelijke en professioneel. Absolute aanrader! http://www.isaia.it/english.html

11 Clubroom: Club in Como, absoluut de moeite waard. Hip publiek, prima muziek, goed stappen. Alle drankjes € 10, entree € 23 (incl 1 drankje en garderobe). Aanrader: long island ice tea. http://11milano.it/

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #439 Gepost op: 14 februari 2012 - 13:01:40
Kent Isaïa niet? :shock:

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #440 Gepost op: 14 februari 2012 - 13:15:12
Indrukwekkende wijnkaart bij Trussardi alla Scala (hoewel ik moet toegeven dat ik nooit een mooiere in Italië heb gezien dan bij La pergola in het Romeinse Hilton); overigens geen prijzen op de menu- en wijnkaart, maar lijkt me héél prijzig (was je nu in het tweesterrenrestaurant waar je naar linkt of in een café van de groep?).
Normaliter ga ik altijd naar mijn favoriet Cracco, maar deze kan ik de volgende keer wel eens proberen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #441 Gepost op: 14 februari 2012 - 13:21:32
Ken je deze Paul?

http://www.ristoranteilpagliaccio.com/

9 november gaan we daar met ons groepje naar toe op uitnodiging van Gennaro Buono, 3e sommelier van Italië in 2011.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #442 Gepost op: 14 februari 2012 - 13:30:08
Oef: dat zal ook mooi zijn! Nee, die ken ik niet. Ik zie ook net dat de laatste keer Rome voor mij alweer 2003 was, en ik denk dat dat restaurant toen nog niet bestond.
(Het uitzicht vanuit La Pergola is natuurlijk wel onverslaanbaar; ik kreeg daar altijd dezelfde tafel, met uitzicht op de slaapkamer van de paus :-) - ik denk niet dat ze me nu nog, na acht jaar, er herkennen.)

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #443 Gepost op: 14 februari 2012 - 13:39:37
Indrukwekkende wijnkaart bij Trussardi alla Scala (hoewel ik moet toegeven dat ik nooit een mooiere in Italië heb gezien dan bij La pergola in het Romeinse Hilton); overigens geen prijzen op de menu- en wijnkaart, maar lijkt me héél prijzig (was je nu in het tweesterrenrestaurant waar je naar linkt of in een café van de groep?).
Normaliter ga ik altijd naar mijn favoriet Cracco, maar deze kan ik de volgende keer wel eens proberen.

Het is volgens mij hetzelfde, maar wij zaten beneden en aan de foto's van het restaurant te zien is er ook een bovenverdieping. De prijs was een normale restaurantprijs dus neem aan dat de bovenverdieping dan het tweesterrenrestaurant situeert.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #444 Gepost op: 14 februari 2012 - 13:41:44
Het is volgens mij hetzelfde, maar wij zaten beneden en aan de foto's van het restaurant te zien is er ook een bovenverdieping. De prijs was een normale restaurantprijs dus neem aan dat de bovenverdieping dan het tweesterrenrestaurant situeert.
Ik zag dat er doordeweeks een lunchmenu voor 55 € wordt aangeboden in het tweesterrenrestaurant, dus dat is nog best te doen. Anders zijn de menu's over de 100 € daar.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #445 Gepost op: 14 februari 2012 - 14:37:11
Hele mooie trip beschrijving Mr. G, die ga ik er zeker nog een keer bij pakken.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #446 Gepost op: 17 februari 2012 - 15:16:21
Trussardi alla Scala
Geïnspireerd door Mr. G. heb ik een dagje Milaan geboekt over een paar weken met lunch in dit restaurant. En dan ook eens kijken of ik wat nieuwe aanwinsten kan boeken.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #447 Gepost op: 17 februari 2012 - 17:42:02
in 1 dagje Paul?
live and let die

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #448 Gepost op: 17 februari 2012 - 17:45:54
Inderdaad, één dagje heen-en-weer; is goed te doen vanuit Brussel.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #449 Gepost op: 16 maart 2012 - 01:07:07
Café is zeker niet hetzelfde. Het restaurant, op de eerste verdieping, én met twee Michelinsterren, was zéker goed en interessant. Het lunchmenu hebben we niet genomen maar het meest uitgebreide menu (ondanks de prijs van 150 €). Ik had nog wel wat opmerkinkjes.
Wijnkaart is erg mooi en niet te duur: véél flessen voor 50-60 €. Uitstekende (tweede) sommelier; eerste was niet aanwezig.
[Volgende keer kies ik, denk ik, toch weer voor Cracco.]

(Wel lange dag: 3u30 opgestaan, niet ontbijten, 4u afgehaald door taxi, en 23u45 weer thuis.)