Auteur Topic: Milaan  (181851 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Milaan
Reactie #360 Gepost op: 26 januari 2010 - 14:59:15
Qua eten ben ik niets bijzonders van plan te plannen met de lunch maar sowieso naar CP te gaan voor diner (jaja wederom!) en een leuk Italiaans restaurantje die ik van eerdere verblijven ken. Meer ga ik waarschijnlijk niet plannen zodat er ook nog wat open blijft voor ontdekkingen daar. Of toch Sadler, hmm...
Bij de keuze tussen Cracco-Peck en Sadler zou ik toch écht (weer) voor de eerste gaan, ook al is Sadler zeker geen afrader.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #361 Gepost op: 26 januari 2010 - 15:01:10
Oh, en voor de vegetariërs hier is Joia (op loopafstand van het Principe di Savoie) een absolute aanrader!
Een ŕbsolute aanrader vind ik toch echt wel wat ver gaan; ik vond het er wel aardig, maar in ieder geval niet voor herhaling vatbaar.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #362 Gepost op: 26 januari 2010 - 15:40:18
Wat weet jij (of anderen) van Don Carlos, het restaurant van het hotel Grand Hotel et de Milan.
Ik las op wat algemene sites lovende dingen, zoals hier, maar inhoudelijke kritieken en puntenwaarderingen kan ik niet vinden.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #363 Gepost op: 26 januari 2010 - 15:51:02
Wat weet jij (of anderen) van Don Carlos, het restaurant van het hotel Grand Hotel et de Milan.
Ik las op wat algemene sites lovende dingen, zoals hier, maar inhoudelijke kritieken en puntenwaarderingen kan ik niet vinden.
Paulbrussel kent Don Carlos alleen als opera, niet als restaurant.

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #364 Gepost op: 26 januari 2010 - 20:52:58
Een ŕbsolute aanrader vind ik toch echt wel wat ver gaan; ik vond het er wel aardig, maar in ieder geval niet voor herhaling vatbaar.
Goed, de dag erna aten we bij cracco peck en dat was nog wat beter (magnifieke saffraan risotto), maar nergens heb ik zulke unieke vegetarische gerechten gegeten als tijdens ons 8 gangen diner bij Joia. Vandaar dat ik het een absolute aanrader vind.
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #365 Gepost op: 02 februari 2010 - 18:12:48
Nog een leuke zaak, waar er overigens nog veel meer van te vinden zijn in Milano: http://www.covouomo.it/
Hebben ook een leuk huismerk (de huismerk pakken komen bij Caruso vandaan). Overigens hebben ze ook Caruso RTW.

Weet iemand nog wat adressen voor schoenen in Milaan? Het kost me nogal wat moeite die te vinden. Lattanzi, Berluti zijn bekend.
Maar bijvoorbeeld Santoni GY. Hiervoor hoef je niet naar de Santoni store, hun collectie wordt je niet vrolijk van. Verder ken ik alleen Vannucci met GY (enkele modellen, verder wel een leuke zaak). Gemelli en talloze andere zaken hebben alleen de mainstream merken of lijnen (Santoni blake, Church, Tod's af en toe C&J en Green).

Nu ben ik er waarschijnlijk weer over een week of 3, dus voor goede adressen hou ik me aanbevolen.

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #366 Gepost op: 02 februari 2010 - 20:10:00
Sutor Mantallassi op Via Verri.
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #367 Gepost op: 02 februari 2010 - 20:55:37
Ah, ja, maar die was ook al bekend, ben er gisteren nog even binnengelopen. Toch bedankt.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #368 Gepost op: 04 februari 2010 - 14:45:11
Goed, de dag erna aten we bij cracco peck en dat was nog wat beter (magnifieke saffraan risotto), maar nergens heb ik zulke unieke vegetarische gerechten gegeten als tijdens ons 8 gangen diner bij Joia. Vandaar dat ik het een absolute aanrader vind.
Nu moet ik toegeven dat de eerste en laatste keer dat ik bij Joia was, op 3 april 2003 was; wie weet is het aanmerkelijk veranderd.

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #369 Gepost op: 20 februari 2010 - 19:50:19
Ik wil graag van 3 tot 6 april naar Milaan. Aangezien Pasen op 4 en 5 april valt dit jaar, vroeg ik me af in hoeverre je dit merkt in het Katholieke Milaan. Iemand?
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #370 Gepost op: 20 februari 2010 - 19:52:34
Met Pasen is er niets te doen.
Wij gaan van 1 t/m 4 april, zondag vroeg weer terug, aangezien het dan Pasen is en alles dicht.

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #371 Gepost op: 20 februari 2010 - 20:08:33
Ik las zopas elders in het topic al zoiets. Op zoek naar een andere bestemming dan maar.
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Laatst bewerkt op: 23 februari 2010 - 19:36:42 door Daedalus

Napoleon Reloaded

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #373 Gepost op: 28 februari 2010 - 16:39:53
Kan iemand zo zeggen of er op maandag veel gesloten is of dat alles gewoon open is in milano?

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #374 Gepost op: 28 februari 2010 - 18:22:44
Heel veel gesloten. Ook veel van de toeristische attracties, zoals het "Laatste avondmaal" is niet op maandagen te bezichtigen.
Alleen winkels in de gouden vierhoek zijn open. Ook niet allemaal btw.