Auteur Topic: Milaan  (181843 keer gelezen)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #315 Gepost op: 14 juli 2008 - 14:05:30
Citaat van: "foto010101"

Wat voor soort winkel is dat eigenlijk, Al Bazar? Verkopen ze slechts dingen van eigen label?

Nee hoor, ze verkopen ook andere labels. Ik heb er toen ik er was een JC gekocht.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #316 Gepost op: 14 juli 2008 - 14:13:00
Citaat van: "Mr.Barry"
Citaat van: "foto010101"

Wat voor soort winkel is dat eigenlijk, Al Bazar? Verkopen ze slechts dingen van eigen label?

Nee hoor, ze verkopen ook andere labels. Ik heb er toen ik er was een JC gekocht.

Is het gunstig om JC daar te kopen t.a.v. de prijs?
Life is too short to drink bad wine

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #317 Gepost op: 14 juli 2008 - 14:16:38
Nee,ongeveer hetzelfde.
Wel grotere keuze,hebben het gehele assortiment.

Hein

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Milaan
Reactie #318 Gepost op: 31 juli 2008 - 17:09:16
Ben net terug uit Milaan, heb een paar vaste adresjes aangedaan, die ik eerder gepost heb in dit topic. Het was weer erg warm, gelukkig waren de airco's in de meeste winkels ook prima...

Het blijft fantastisch om te winkelen in Milaan. Mooie shirtpolo's op iedere straathoek, over Incotex en Jacob Cohen struikel je bijkans en natuurlijk het heerlijke eten.... Aperitivo blijft een mooie uitvinding!

Twee eet-tips, allebei leuk als je juist geen zin hebt in een 6 gangen diner, maar wel de sfeer van de mensen en de stad wil proeven:

1. Corso Buenos Aires 60 : authentieke Italiaanse pizzeria. Een korte uitleg: er is altijd een rij (Italiaanse hectiek op en top), je vraagt gewoon een tafel voor twee als je aan de beurt bent. Je wordt naar achteren geleid, naar een soort kantine idee. De meeste mensen drinken grote glazen bier, sommigen drinken wijn. Ze hebben één soort pizza  en lasagne.

Ik vond het een geweldige ervaring, je moet wel van pizza houden. Verwacht alleen geen avondvullend diner, eerder een snelle hap. Is een mooie afsluiter naar een aperitivo ergens.

Dit is een soort van Italiaanse fast-food tent, maar dan wel authentiek. Bestaat al vijftig jaar en is altijd druk!

2. Trattoria Toscana (www. trattoriatoscana.net), corso di porta Ticinese. Hele goede aperitivo, hele mooie ruimte, wat je van buiten niet zou verwachten. Ziet er aan de buitenkant leeg/klein uit, maar je moet door het eerste gedeelte lopen, dan kom je in een restaurant en daar achter ligt het (maar dat volgt zich vanzelf). Heel gezellig. Wel een vrij jong publiek (veel studenten), maar erg leuk om in te vertoeven.
ww.dezinvanluxe.nl

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Milaan
Reactie #319 Gepost op: 31 juli 2008 - 17:15:02
Bedankt voor de tips Hein en iid Milaan is shopping stad bij uitstek.

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Milaan
Reactie #320 Gepost op: 09 augustus 2008 - 01:18:59
Ik ben nu in de mogelijkheid om voor 10,- de neus een retourtje voor twee naar Milaan te kopen. Ik reis dan begin september op een dinsdagochtend heen en op donderdagochtend terug. Is het de moeite waard om praktisch voor 1,5 dag te gaan? Weet iemand een goedkoop hotel of hostel? Is september een goed moment om naar Milaan te gaan (weer/ saldi?)
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 09 augustus 2008 - 01:26:13
Als je weet waar je moet zijn kan je in anderhalve dag veel bezoeken.
Weer is in september, langetermijn gemiddeld gezien, goed (lees: weinig neerslag).
Voor goedkope hotels/hostels weet ik niets, maar volgens mij is er in dit topic daar wel is eerder naar gevraagd. Anders gewoon kijken op www.booking.com

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 10 augustus 2008 - 22:51:55
Mediolanum is prima hotel.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 10 augustus 2008 - 23:30:42
Ook die Slowear shop even checken als je in Milaan bent:

Viala Elvezia 6

Op de Slowear website te zien onder het kopje 'Officina Slowear'.

Lynx

• Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 11 september 2008 - 12:49:02
Ik ga eind november een weekendje shoppen in Milaan en ik wil eigenlijk een mooi maatpak laten aanmeten. Is 1 weekend hier te kort voor (ik heb nog niet veel ervaring met maatwerk, pas 1 maatpak bij Society laten doen, verder draag ik nog voornamelijk Boss)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 11 september 2008 - 12:53:24
Zoveel goede winkels in Nederland met zo'n mooi assortiment dat ik dat nooit in Milaan zou laten doen.
Overigens valt de Society Shop daar niet onder imho. :mrgreen:

Oger,NT,Pauw,Montulet,Sartoria,vOvW,Immanuel1970 etc,etc....
Merken:
Attolini,Cantarelli,Canali,Corneliani,Caruso,Kiton,Isaïa,Sartoria Partenopea etc,etc.

Keuze te over.
Laatst bewerkt op: 11 september 2008 - 12:58:11 door Bogart

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 11 september 2008 - 12:59:42
Weekend is te kort voor aanmeten en laten maken ed, maar dat snap je denk ik zelf ook wel. Opsturen is een optie, maar ik zie eerlijk gezegd niet in waarom je, zoals Bogart zegt, niet in Nederland een maak pak kan laten aanmeten.
This, madame, is Versailles.

Lynx

• Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 18 november 2008 - 15:15:28
Bijna naar Milaan  8)

Heb inmiddels een mooie lijst addressen (voor het maatpak reis ik een keertje af naar Sluis in het nieuwe jaar) en de reservering bij Cracco is gemaakt, maar wat ik eigenlijk nog mis zijn wat addressen voor mooie lederwaren, handschoenen, portemonees, tassen en eventueel jassen, kan niet zoveel vinden.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 18 november 2008 - 16:04:19
Van de week ook weer weekendje gepland naar Milaan.
Volgend jaar april,1e weekend.

@Lynx,
Gouden driehoek: Via Monte Napoleone, de Via Manzoni en de Via della Spiga.

En Al Bazar.
Laatst bewerkt op: 18 november 2008 - 16:07:13 door Bogart

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 18 november 2008 - 17:17:58
Ik ga dit weekend met mijn ouders een weekendje shoppen in Milaan! Weet een van jullie toevallig wat een Woolrich parka daar kost?