Auteur Topic: Pakken algemeen  (680164 keer gelezen)

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #495 Gepost op: 26 april 2010 - 22:00:07
En wat moet ik denken van Suit Supply, ik heb een enorme hekel aan de winkelketen en al helemaal aan het personeel, is het toch de moeite waard om dit voor of maatwerk of MtM werk te weerstaan? Verder ben ik erg benieuwd naar jullie aanbevelingen.

Suit Supply is een prima keuze. Het feit dat het een keten is, brengt naar mijn idee alleen met zich mee dat het een prima kwaliteit levert voor een zeer scherpe prijs. Je krijgt een full canvas pak waar je zeer tevreden mee zult zijn (als het net zo gaat als bij mij en vele anderen hier op het forum). Ook de aftercare is prima.

Vanità heb ik geen ervaring mee als het pakken betreft. Ik zou zeggen, lees de verschillende topics eens rustig door.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #496 Gepost op: 26 april 2010 - 22:45:26
Wel naar Marcel vragen.

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #497 Gepost op: 26 april 2010 - 23:37:49
Ik vind de tip van Vanita wel interessant, ik zal daar morgen, als ik mijn aanbetaling bij Oger weer terug heb gehaald eens langs lopen. Dank voor de tips zover!

brenn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #498 Gepost op: 27 april 2010 - 00:44:39
Heren,

De vraag aan jullie is dus waar ik, bij voorkeur in Den Haag of Rotterdam, maar Amsterdam zou eventueel ook kunnen, terecht zou kunnen voor maatwerk of semimaatwerk voor een prijs die ergens tussen de 600 en 900 euro ligt.

Vanaf 800 ofzo (weet het niet exact) kun je ook een pak bij new tailor laten maken. De folder is misschien niet fantastisch maar als je daar langs gaat kunnen ze vaak wel leuke dingen laten zien.
Ik heb alleen shirts van hen maar was wel geintereseerd..

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #499 Gepost op: 27 april 2010 - 20:06:18
Aangezien ik binnenkort eindexamen doe, krijg ik wat geld van mijn ouders om een nieuw outfitje te kopen.
Dit gaat waarschijnlijk een scabal MTM worden. Ik vind het alleen echt heel moeilijk om een stofje te bedenken. Aangezien het nu mooi weer wordt en blauw mijn favo kleur is, zou ik zeggen een blauwlinnen 'blazersuit'. Maar dat is weer wat moeilijk door te dragen. Ook zit ik te denken aan een grijs birdseyepak (gewoon heel mooi 'klassiek'). Zijn er Sf'ers die mij kunnen helpen met mijn keuze?
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #500 Gepost op: 27 april 2010 - 20:35:34
Eh, best of both worlds? -> blauwe birdseye.

Wat ben je verder van plan met dit pak? En heb je al andere pakken?

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #501 Gepost op: 27 april 2010 - 20:35:49
Aangezien ik binnenkort eindexamen doe, krijg ik wat geld van mijn ouders om een nieuw outfitje te kopen.
Dit gaat waarschijnlijk een scabal MTM worden. Ik vind het alleen echt heel moeilijk om een stofje te bedenken. Aangezien het nu mooi weer wordt en blauw mijn favo kleur is, zou ik zeggen een blauwlinnen 'blazersuit'. Maar dat is weer wat moeilijk door te dragen. Ook zit ik te denken aan een grijs birdseyepak (gewoon heel mooi 'klassiek'). Zijn er Sf'ers die mij kunnen helpen met mijn keuze?

Op de site van Scabal kan je je inschrijven en dan krijg je toegang tot hun digitale overzicht met stoffen. Erg interessant, deze tip mede mogelijk gemaakt door Carwo.

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #502 Gepost op: 27 april 2010 - 20:41:55
Eh, best of both worlds? -> blauwe birdseye.

Wat ben je verder van plan met dit pak? En heb je al andere pakken?

Ik heb al een navy blauw pak, een donker antraciet met een pinstripe en een bruin achtige POW check van katoen met opgestike zakken. Verder wil ik het jasje los kunnen dragen (must..)..
Ik vind het echter heel moeilijk om een keuze te maken, zeker aan gezien het zomer is. Blauw linnen zou ik bijzonder gaaf vinden, maar dat kan ik maar kort dragen :-k

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #503 Gepost op: 27 april 2010 - 21:01:41
Hmm. Om Carwo voor te zijn: blauw visgraatje? Geen navy, maar iets lichter van kleur?
Met paspelzakken?

Maar gezien je andere pakken: midgrijs in een iets grovere weving? Of pinhead?

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #504 Gepost op: 27 april 2010 - 21:10:12
Het leed dat maatwerk heet.. #-o

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #505 Gepost op: 27 april 2010 - 21:22:28
Hmm. Om Carwo voor te zijn: blauw visgraatje? Geen navy, maar iets lichter van kleur?
Met paspelzakken?

Dit. Ik zou geen grijs doen als je van plan bent het jasje vaak los te dragen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #506 Gepost op: 27 april 2010 - 21:44:17
Op de site van Scabal kan je je inschrijven en dan krijg je toegang tot hun digitale overzicht met stoffen. Erg interessant, deze tip mede mogelijk gemaakt door Carwo.

Die de tip weer kreeg van RuMouR (waar is die trouwens?).

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #507 Gepost op: 07 september 2010 - 11:14:55
Leuke opsomming van wanneer wat voor soort stof te dragen voor een pak. (via blog New Tailor)

> 25° Katoen, linnen of high twist cool wool tot 250 gram

> 20° Katoen, wol met glans tot 280 gram

> 15° Wol met een lichte glans tot 310 gram

> 10° Wol, Moleskin of velours

< 10° Mooie flannel, jachtpak, wol > 330 gram, niet te glad

< 0° Driedelig pak van tweed stof, dikkere flannel of zwaardere wol
Juist met temperaturen van 30° C. is een goed pak cooler en koeler. Kies bijvoorbeeld voor een pak gemaakt van een high twist cool wool, linnen of katoen.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het is maar hoe je het bekijkt..

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #509 Gepost op: 11 september 2010 - 11:01:17
Sorry, maar wat voegt dit toe aan het topic?