Auteur Topic: Pakken algemeen  (680144 keer gelezen)

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #210 Gepost op: 25 juni 2009 - 11:14:21
Het aankomende jaar ben ik aangenomen als functionaris Externe Zaken binnen een landelijk bestuur. Momenteel heb ik 1 pak en ik zou nu graag mijn collectie met een pak willen uitbreiden.

Ik heb erg goede ervaringen met http://www.tailormadesuits.nl/.
Al heb ik alleen ervaring met hun maathemden. Desalniettemin, de heren namen er ruim de tijd voor, er was veel persoonlijke aandacht en de maten worden goed opgemeten.

Zij werken met 4 lijnen even een uitleg:
Silver line     
De Silver line bestaat hoofdzakelijk uit basisstoffen. Het aanbod bestaat uit stoffen van een blend van scheerwol, polyester en/of rayon en katoen. Voornamelijk zijn dit stoffen afkomstig van Engelse ateliers.

Gold line    
Het aanbod in de Gold line bestaat hoofdzakelijk uit stoffen van scheerwol. In enkele gevallen is er wat polyester door de stoffen verweven en treft u hier stoffen met een klein percentage Cashmere wool. Voornamelijk zijn dit stoffen van Engelse ateliers en betreft het o.a. 120’S Milano wool with mink cashmere England.

Platinum line    
De Platinum line bestaat voornamelijk uit wollen stoffen bestaande uit een mix van scheerwol en Cashmere wool. Deze stoffen komen voornamelijk van Italiaanse ateliers en variëren van 120’S tot 150’S. Bekende ateliers in deze lijn zijn: Gianni Fabriano, Scott & England, David William, Di Mareo, Kenrich, en Sehli Italy.

Tevens treft u hier 100% linnen stoffen, 100% katoenen stoffen (ideaal voor het golfen), ribstoffen en jeansstoffen (spijkerbroeken op maat!).

Executive line    
De Executive line bestaat voornamelijk uit wollen stoffen van een mix van scheerwol en Cashmere wool. Dit zijn zeer exclusieve stoffen afkomstig van verschillende Italiaanse Ateliers. Denk hierbij aan stoffen variërend van 130’S tot 160’S. Bekende ateliers zijn o.a. Gini Matteo, Basile Italy, Chinchilla Salvatore Ferragamo Italy en Filati Tessuti.

Mijn eisen:
- Formeel passend bij een 20-er. (Kleur tips?)
- Mijn huidige pak is redelijk warm (100% wol, dikke stof). Dus het nieuwe pak moet ook draagbaar zijn op de warmere dagen.

Ik weet dat er veel mogelijk is maar ik ben er allemaal zo nieuw in dat ik het aan jullie wil voorleggen. Wat zijn de do's en dont's? Wat zijn de details die jullie zelf erg waarderen bij maatwerk?
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #211 Gepost op: 25 juni 2009 - 17:07:00
Do's en dont's?

Do 1: even doorsparen.
Do 2: nu is het uitverkoop! De stad in dus, en op zoek naar een mooi RTW pak.
Don't: vul maar in  ;-)

O, en Carwo, je kan je "stoffen" topics aanvullen. Een hoop namen op de TSM site te vinden die ik iig nog niet kende.  :lol:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #212 Gepost op: 25 juni 2009 - 17:13:36
Ik ga meteen opzoeken wat polyester betekent.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #213 Gepost op: 25 juni 2009 - 17:18:24
Uitverkoop idd. Bij Oger heb ik twee weken geleden bijna een katoenen Caruso-pak gescoord voor 675 euro...met een beetje geluk zijn ze inmiddels zelfs nog goedkoper. Zelf heb ik hem laten hangen vanwege de niet-optimale pasvorm (er moest nog te veel aan gebeuren), maar het is zeker een mooi pak voor het geld en is lekker koel in de zomer (dun en ongevoerd). Zomaar een tip.

Ik heb absoluut geen ervaring met 'tailormadesuits' maar het klinkt als goedkoop plakwerk uit Azie (net even op de site rondgekeken). Ik heb een voorgevoel dat ze het MTM-werk van bijvoorbeeld SuitSupply niet zullen passeren qua kwaliteit.

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #214 Gepost op: 25 juni 2009 - 19:48:25
Verdorie... helemaal niet de bedoeling, daar ik alleen even wilde kijken-kijken-niet-kopen :lol:, maar ik ben zojuist geslaagd in de zoektocht naar een pak bij Jimmy's te Tilburg.

Onberispelijke service aldaar inclusief goed verstand van zaken en dito oog voor detail. Met afstand mijn favoriete zaak binnen het Tilburgse. Enfin, ze deden me een voorstel wat ik gewoonweg niet kon weerstaan.

Wat is het geworden?
Een donkerblauwe Pal Zileri van de eerste lijn. De stof is een katoen/linnen-mix geloof ik, met een subtiele krijtstreep.
Het jasje heeft een piekrevers, wat het wat jeugdiger maakt. Bovendien hebben de knoopsgaten een creme-kleurig contraststiksel.

Ik heb het pak gepast met mijn nieuwe suede schoenen (zie de Santoni draad) en dat stond gewoonweg schitterend. Om het af te maken heb ik een matchende riem gekocht van paardenhaar.

Er moet nog wel wat gefreubeld worden aan het pak. Donderdag is het helemaal klaar en dan zal er wel een foto verschijnen.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #215 Gepost op: 25 juni 2009 - 20:23:55
Gefeliciteerd, ben benieuwd naar de foto's wanneer het klaar is!

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #216 Gepost op: 25 juni 2009 - 21:27:53
Blij te zien dat iemand zich ook nog wat aantrekt van de tips hier :mrgreen:

Eh, een riem van paardenhaar :shock: Hoe ziet dat er uit?
The man with style, is the man who can smile

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #217 Gepost op: 25 juni 2009 - 21:44:30
Geen idee, maar klinkt ideaal voor als je na je werk meteen door moet naar line-dancing! :p

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #218 Gepost op: 27 juni 2009 - 01:41:40
Ouch, niet zo he.  :wink:

Het logo van Jacob Cohen jeans wordt bijvoorbeeld ook altijd afgezet tegen paardenhaar.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #219 Gepost op: 29 juni 2009 - 10:15:19
Ik heb absoluut geen ervaring met 'tailormadesuits' maar het klinkt als goedkoop plakwerk uit Azie (net even op de site rondgekeken). Ik heb een voorgevoel dat ze het MTM-werk van bijvoorbeeld SuitSupply niet zullen passeren qua kwaliteit.

Ik heb een TMS jasje van een forumgebruiker hier van dichtbij gezien...
Een woord: Vreselijk. Zelfs de onderkant van de Aziatische markt. Geen echte dokters-mouw (gewoon de knoopjes opengemaakt zonder de mouw en de voering aan te passen), en duidelijk gebruik van zeer goedkoop lijmvlies (overal bubbels).

Duidelijk een 'stay away'. Kun je beter gewoon een H&M plakpak kopen en aan laten passen, dan zal het tenminste een paar stoombeurten nodig hebben voor het lijmvlies los laat... Niet enkel een regenbuitje...

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #220 Gepost op: 29 juni 2009 - 11:03:37
Ik heb een TMS jasje van een forumgebruiker hier van dichtbij gezien...
Een woord: Vreselijk. Zelfs de onderkant van de Aziatische markt. Geen echte dokters-mouw (gewoon de knoopjes opengemaakt zonder de mouw en de voering aan te passen), en duidelijk gebruik van zeer goedkoop lijmvlies (overal bubbels).

Duidelijk een 'stay away'. Kun je beter gewoon een H&M plakpak kopen en aan laten passen, dan zal het tenminste een paar stoombeurten nodig hebben voor het lijmvlies los laat... Niet enkel een regenbuitje...

Zeer bruikbare tip, bedankt. Al vraag ik me hierbij wel af uit welke lijn het jasje komt. Als het om de goedkoopste silverline gaat, dan zou dat het geheel nog alleszins nuanceren. Al zou ik me voor de 135 euro die ze vragen voor hun goedkoopste variant in bovenstaande geval nog steeds aardig bekocht voelen.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #221 Gepost op: 29 juni 2009 - 13:58:08
Geen idee welke lijn. Ik geloof inderdaad wel een goedkoop lijntje.
Maar ik heb redelijk wat ervaring met Aziatische tailors van verschillende lokale bronnen daar... Het meeste is absoluut geen cent waard...

Ik ben bang dat bij TMS het enige verschil tussen de dure en goedkope lijnen de buitenstof is. Ik verwacht niet dat de afwerking en het gebruik van het lijmvlies aan de binnenkant opeens anders zal worden... Want at any price, is het gebruik van lijmvlies dat een regenbui niet kan overleven een verkeerde keuze (en eentje die men heel vaak maakt in Azie).

SuSu laat zijn spul ook in Azie maken, maar dat is een ander verhaal dan het spul van individuele tailors of kleine groepjes van die jongens (of in het 'georganiseerde verband' more likely: een slavendrijver met een lading naaislaafjes... in dat geval zal de kwaliteit alleen nog maar erger zijn). Ik heb zo'n vermoeden dat SuSu een grote jongen in dienst heeft om zijn productie te verzorgen. Inderdaad spreek je dan ook over een fabriek met veel arbeiders, maar dan wel in professioneel verband en enige checks en balances die de kwaliteit ook ten goede komen.
Wat de grote naaifabrieken in China eruit weten te ploppen is vaak best professioneel spul.
Er zijn zelfs plants die nette full-canvas pakken maken..
En het gebruik van professioneel industrieel spul maakt dat massa productie waren best OK: CAD & lasers & andere moderne technologie helpen bij het goedkoop, snel en precies produceren. Het resultaat is dan vaak een heel stuk beter dan wat je krijgt als je kijkt naar werk van figuren die under pressure met de hand en een oude naaimachine ladingen pakken inelkaar moeten zetten..

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #222 Gepost op: 05 juli 2009 - 13:51:36
Bij dezen de foto's van mijn nieuwe pak:

Pal Zileri, 100% linnen. Excuses voor de beschamende kwaliteit van de foto's. Volgende aanschaf: fatsoenlijke digitale camera  :wink:
De riem van paardenhaar heb ik er niet bijgenomen. Toen ik het pak namelijk ging passen na het vermaken, kwam de verkoper nogal bot over. In zo'n geval kan ik aardig principieel zijn en vandaar dat die verkoop niet doorging.

Gisteren bij Frans Boone per toeval de Santoni riem gevonden die perfect matcht bij mijn Santoni's. Een (groot) geluk bij een ongeluk laten we zeggen.

De das is een Seven Fold, donkerblauw van kleur met klein bloemmotief.

Tot zover al het relatief 'nieuwe' spul. Voor de volledigheid: het overhemd is Boss black, dubbel manchet. De manchetknopen zijn van Scapa Original. Blauwe steen met diamantstof.
Laatst bewerkt op: 05 juli 2009 - 13:57:27 door Mr.G

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #223 Gepost op: 05 juli 2009 - 14:48:06
Netjes hoor!!

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #224 Gepost op: 05 juli 2009 - 15:21:14
Ik zie dat je zowel riemlussen als bretelknopen op je broek hebt. de ene keer een riem de andere keer bretels?