Auteur Topic: Schrijfgerei  (683362 keer gelezen)

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Re: Schrijfgerei
Reactie #750 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:15:33
Kan het betreffende artikel niet meer vinden, CD. Het was een vergelijking met de notebooks van Leuchtturm1917 die dikker papier zouden gebruiken. Ik heb wel nog een foto kunnen vinden die het moleskine probleem illustreert (in dit geval met meer dan alleen vulpennen). 

Ach, een Moleskine hoort eigenlijk ook doorleefd te zijn, ik ken mensen die ze angstvallig netjes houden maar zo moeten ze eruit zien:

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #751 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:17:18
Dan zit de enveloppe achterin helemaal vol met rommel.

Ik vind de pocket niet lekker schrijven btw. Ik ga volgende keer een maat groter proberen. Het enige is dat je die alleen niet meer in je borstzak stopt.

Charlie

• Gast
Reactie #752 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:23:22
Hoe werkt dat? Dochterlief is linkshandig en ik weet niet welke techniek ze zou moeten leren. (Weet de juf volgend jaar misschien wel, maar ik ben gewoon benieuwd.)

probeer haar schriftje een kwart slag naar links te draaien, dan schrijf je makkelijker onderlangs zeg maar.

Dat heb ik nooit als functioneel gezien, dat kwartslag draaien van het papier. Bij mij is het gewoon op deze manier:

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #753 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:27:06
Dan zit de enveloppe achterin helemaal vol met rommel.

In dat vakje prop ik de liefdesbrieven die ik van schone deernen krijg.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #754 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:27:23
Als jij iets niet als functioneel ervaart weet ik dat het een goede methode kan zijn
Be yourself no matter what they say

Charlie

• Gast
Reactie #755 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:36:46
Als jij iets niet als functioneel ervaart weet ik dat het een goede methode kan zijn

Okay, laten we het dan op deze manier bekijken. Jij stelt een kwart slag draaien prima werkt. Het kan ook prima werken, maar vergeet niet dat je op deze manier een hele andere manier van schrijven moet aanleren omdat je dan juist naar beneden (verticaal) moet schrijven, terwijl door het papier gewoon recht te houden je gewoon horizontaal blijft schrijven, zoals dit aangeleerd is en veel sneller is.

Underwriting is ook nog eens prettiger dan overwriting omdat je door over writing weer met je hand over hetgeen je boven hebt geschreven heen moet gaan wanneer je naar beneden gaat met het schrijven. Bij underwriting ligt de pols altijd op een ongeschreven gedeelte van het papier en hierdoor kunnen er nooit vlekken ontstaan.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #756 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:40:29
Volgens mij schrijf je op de door jouw voorgestelde manier heel verkrampt. Als je het schrift iets draait schrijf je natuurlijker, zonder te vegen over je net geschreven woordjes. Let wel het gaat hier over een kind wat net leert schrijven en nog geen dagboeken bijhoudt en manuscripten schrijft.
Be yourself no matter what they say

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #757 Gepost op: 21 januari 2013 - 20:41:07
terwijl door het papier gewoon recht te houden je gewoon horizontaal blijft schrijven, zoals dit aangeleerd is en veel sneller is.

Ik schrijf sneller verticaal als horizontaal. Zowel met links als rechts.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #758 Gepost op: 21 januari 2013 - 21:10:58
Ik ben bovenschrijver, arm gekruld om de tekst heen. In tegenstelling tot onderschrijven kun je wat meer trekkende bewegingen maken, heb je wel nodig met vulpennen is mijn ervaring.

Ja, zo schrijf ik ook.

En de standaard basisschool Lamy vulpen ging prima vroeger, dus zou me niet druk maken over een aangepaste pen C.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #759 Gepost op: 21 januari 2013 - 21:14:34
Kan het betreffende artikel niet meer vinden, CD. Het was een vergelijking met de notebooks van Leuchtturm1917 die dikker papier zouden gebruiken. Ik heb wel nog een foto kunnen vinden die het moleskine probleem illustreert (in dit geval met meer dan alleen vulpennen). 

http://www.leuchtturm1917.com/ voor de geïnteresseerden.

Kak. Denk ik helemaal hip te zijn met mn Moleskine komt men met een alternatief aanzetten. Me maar eens in het verschil verdiepen  dan. Alleen die naam... Sofort Obersturmbahnfuhrer.

Heb een Moleskine volgeschreven met vulpen maar herken het probleem niet. Morgen op het werk maar eens nader beschouwen. Iig als ik weer eens in Den Haag ben maar eens langsgaan bij Akkerman voor zo'n inktfles en dan voor de verandering maar eens iets anders dan zwart.
Laatst bewerkt op: 21 januari 2013 - 21:26:24 door Victor Baarn
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Reactie #760 Gepost op: 21 januari 2013 - 21:25:04
Ja, zo schrijf ik ook.

En de standaard basisschool Lamy vulpen ging prima vroeger, dus zou me niet druk maken over een aangepaste pen C.

Ja, de Lamy vulpen herinner ik mij nog goed  :-D
Met bijkans beschamend gemak te plagiėren te parodiėren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

Charlie

• Gast
Reactie #761 Gepost op: 21 januari 2013 - 21:26:30
Volgens mij schrijf je op de door jouw voorgestelde manier heel verkrampt. Als je het schrift iets draait schrijf je natuurlijker, zonder te vegen over je net geschreven woordjes. Let wel het gaat hier over een kind wat net leert schrijven en nog geen dagboeken bijhoudt en manuscripten schrijft.

Nee hoor, niets verkrampt bij. Kramp komt sowieso veel voor bij mensen die niet veel schrijven, hoe je schrijfmethode ook is. Ik zie het veel bij mensen tijdens een tentamen, pijnen alom. Ik heb nergens last van.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #762 Gepost op: 21 januari 2013 - 21:29:29
Ja, de Lamy vulpen herinner ik mij nog goed  :-D

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #763 Gepost op: 21 januari 2013 - 21:46:27
* jordi lamy safari met noodler ink
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #764 Gepost op: 21 januari 2013 - 22:31:08
Bedankt voor de reacties. Ik ben benieuwd hoe het haar op school wordt geleerd. Vulpennen worden nog steeds gebruikt? En al vanaf het begin?