Auteur Topic: Schrijfgerei  (683318 keer gelezen)

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #420 Gepost op: 09 oktober 2010 - 20:33:31
Gaaf idee, had ik nog nooit over nagedacht.

+1 Ik heb zelf ook de MontBlanc meisterstuck, prima pen. Ooit wil nog wel een setje van een pen en vulpotlood maar daar schrijf ik (nu iig) te weinig voor.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #421 Gepost op: 10 oktober 2010 - 12:00:39
Ja handtekening op de Meisterstuck gaat spoedig gebeuren. Moet even het formuliertje weer opzoeken (met je een paar keer je handtekening op plaatsen).

Oh en een foto van een van de custom, hier eentje met visgraatje. Die zijn nogal lastig te maken, want elk plakje hout moet je als een soort origami op de juiste manier vastplakken om dit effect te krijgen. Het is rosé, maar door de belichting zie je het niet zo duidelijk.
Verder blinkt de maker man deze pennen uit tov andere omdat hij een perfecte laklaag weet te plaatsen (heel veel schuren en polijsten met de hand). Het eindresultaat is zo perfect dat bij een eerste blik een familielid die in de botenbouw voor miljardairs werkt dacht dat het plastic was.... Pas bij nadere inspectie zag hij dat het toch allemaal echt was, en het resultaat van nauwkeurig werk.
Ik heb ook andere pennen van andere makers, maar daar is de afwerking gewoon een stuk minder.

De balans is heerlijk, de zwarte delen zijn van hetzelfde soort kunsthars als de Meisterstuck.

Laat regelmatig deze pennen maken voor mijzelf en natuurlijk als relatiegeschenkjes.
Ze schrijven minstens zo lekker als mijn Meisterstuck en vallen meer op omdat elke pen uniek is.

Heb ook in de planning staan een bevriende juwelier de basis delen in massief goud en zilver te laten maken, al zal dat heel wat aan de prijs toevoegen natuurlijk, het maakt het natuurlijk wel helemaal af...

Mediaman

• Gast
Reactie #422 Gepost op: 10 oktober 2010 - 12:16:35
Het is niet helemaal mijn smaak qua materiaalgebruik, maar het is wel schitterend gemaakt!

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #423 Gepost op: 10 oktober 2010 - 15:24:52
Al weer enige tijd een M805 van Pelikän (niet mijn foto):

Met een zuiger.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #424 Gepost op: 12 oktober 2010 - 13:06:10
Het is niet helemaal mijn smaak qua materiaalgebruik, maar het is wel schitterend gemaakt!

Thanks :). Ja een men is een accessoire die uitdrukking moet geven van je smaak en persoonlijkheid, en zodoende zal iedereen een ander soort pen prefereren.
Moet natuurlijk ook bij je outfit passen.

Ik gebruik zo mijn MB bij een sobere, zakelijke outfit, of gewoon juist casual.
Deze meer bij een winterse combinatie (meer tweed/flannel/cashmere of juist weer een power dress met pochet, grote rose klok en rose cuffs).

Dus eigenlijk een stukje stemming....

Maar dat is het leuke van een verzameling, veel kunnen mixen en proberen ;)

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #425 Gepost op: 12 oktober 2010 - 13:30:43
Mijn pen. Ik schrijf er al een jaar of 8 (?) mee.

The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #426 Gepost op: 12 oktober 2010 - 14:22:42
Mooie combinatie!

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #427 Gepost op: 22 oktober 2010 - 17:28:57
Hoe het de kantoorklerken hier vergaat weet ik niet. Maar ik word vaak een beetje simpel dat mijn gemaakte aantekeningen (van overleggen) overal rondfladderen. Dan een krabbel hier in de kantlijn, dan daar. En later denk je ‘op welk stuk had ik dat ook alweer neergekalkt?’ Sinds een half jaar gebruik ik nu een simpel A4 schrijfblok. Die gaat mee naar elk overleg. Nu heb ik werkelijk al mn aantekening en verslagen bij de hand. Het werkt prima!

Dus wordt het nu tijd voor een SF-waardig alternatief. Zat te denken aan een leren map maar daar zitten vaak van die ringen in. Kwam tijdens het zoeken naar een alternatief ook Moleskine A4 formaat tegen. Dat lijkt me ook erg stijlvol.

There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #428 Gepost op: 22 oktober 2010 - 17:30:33
Ik vind het leuke en fijne boekjes.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #429 Gepost op: 22 oktober 2010 - 17:33:53
Ik vind ze er prima uitzien hoor, maar om het nou stijlvol te noemen gaat wat ver...
maarja, de definitie van stijl is mij niet geheel duidelijk.
You can buy clothes, but you can't buy style

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #430 Gepost op: 22 oktober 2010 - 17:35:04
Ik vind ze ook stijlvol.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #431 Gepost op: 22 oktober 2010 - 17:36:24
Mensen die die dingen gebruiken vinden zichzelf altijd heel stijlvol ;-)
The man with style, is the man who can smile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #432 Gepost op: 22 oktober 2010 - 17:48:52
Mensen die die dingen gebruiken vinden zichzelf altijd heel stijlvol ;-)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #433 Gepost op: 22 oktober 2010 - 17:54:04
Dus wordt het nu tijd voor een SF-waardig alternatief. Zat te denken aan een leren map maar daar zitten vaak van die ringen in. Kwam tijdens het zoeken naar een alternatief ook Moleskine A4 formaat tegen. Dat lijkt me ook erg stijlvol.

Zo'n Moleskine-boek met je naam of initialen is wel geinig. Linkje.

Charlie

• Gast
Reactie #434 Gepost op: 22 oktober 2010 - 18:52:31
Hoe het de kantoorklerken hier vergaat weet ik niet. Maar ik word vaak een beetje simpel dat mijn gemaakte aantekeningen (van overleggen) overal rondfladderen. Dan een krabbel hier in de kantlijn, dan daar. En later denk je ‘op welk stuk had ik dat ook alweer neergekalkt?’ Sinds een half jaar gebruik ik nu een simpel A4 schrijfblok. Die gaat mee naar elk overleg. Nu heb ik werkelijk al mn aantekening en verslagen bij de hand. Het werkt prima!

Ikzelf heb een Filofax Finsbury, een goed alternatief.