Mijn lokale Shaeffer verkoper repareerde altijd alles gratis, vond dit onder de lifetime garantie van de white dot vallen... Tegenwoordig zie ik op de Shaeffer site dat ze iig in de States een reparatie fee van 50 USD in rekening brengen en 10 USD S&H...
Bijna net zo erg als Cartier. Wilde een keer een nieuw dopje kopen voor een Cartier pen omdat ik deze op steen had laten vallen. Geen punt, voor een paar tientjes zo gedaan... Alleen moest ik dan wel even iets van 60 euro 'service kosten betalen'. Dit zou nakijken en schoonmaken zijn... Dit op een pen van een half jaartje oud.... Zonder zou niet mogelijk zijn...
Sorry hoor, bij een pen van 300 euro+ verwacht ik toch een betere service... Kon ook absoluut niets mis mee zijn en was zo schoon als het maar kon zijn...
Ben uiteindelijk alleen akkoord gegaan met het vervangen van het dopje, zonder service maar dan wel "zonder garantie"...
Geen idee hoe de reparatie bij Montblanc is, heb gelukkig nooit problemen gehad met mijn Meisterstück. Wil er nog wel een keer mijn handtekening in laten zetten (hun normale lettertjes vind ik lelijk, net een reclamepen).
Nadeel van de standaard Meisterstuck is dat iedereen er een heeft. Tegenwoordig schrijf ik meestal met handgemaakte custom pennen met onderdelen van prachtig bewerkt hout, acryl of steen die ik van een kunstenaar in de VS koop... Ben ik iig de enige die die pen heeft, en kan ik mijn eigen creativiteit erin kwijt (veel mogelijkheden qua materiaal, kleuren, inleg, etc.).
Zo ben ik gek op rosé goud, vooral bij een winter outfit. Heb recent wat mooie pennen in passend rosé laten maken, zodat dat ook weer in match is met mijn horloges.
Afhankelijk van het model gebruiken ze standaard Parker of Cross vullingen, dus ook lekker veel keuze qua inkt en lekker goedkoop in gebruik (ik schrijf veel).