Auteur Topic: Horloges  (6760436 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #11430 Gepost op: 16 december 2011 - 11:33:58
Zo is dat.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #11431 Gepost op: 16 december 2011 - 11:49:54
@ BobvanVliet,

Met je laatste post ben ik het helemaal eens. Al verschillen onze smaken, het gaat er om dat je draagt wat je zelf wilt en waar jij, je prettig bij voelt.

@ all,
De quartz automaat discussie is een oude bekende op vele fora gevoerde discussie. In mijn jaren onder de 20 ging ik uitsluitend voor vorm. De automaten waren prijstechnisch onbereikbaar.

@ Charlie,
Naast mijn collectie automatisch horloges (overigens die kunnen ook plat genoeg zijn, zoals mijn Zenith Elite), heb ik mijn quartz horloges, op één na allemaal weggeven. Ik had er niks meer mee (geen ziel, ik begrijp dat wel).
Curieus genoeg is het enige exemplaar dat ik wilde behouden een 18k gouden Baume et Mercier ultra plat quartz horloge met een vrij minimalistische vormgeving. Jawel een uit 1995, het laatste quatz uurwerk dat ik kocht. Ik draag het niet vaak meer maar vind het een heel mooi horloge. Ben benieuwd of het dezelfde is, die jij bezit. Van de twee genoemde horloges een foto bijgevoegd (geen goede kwaliteit foto, echter je moet het er even mee doen).

[attachment deleted by admin]
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Charlie

• Gast
Reactie #11432 Gepost op: 16 december 2011 - 13:23:14
Lijkt een iets ander model te zijn, maar ik kan het niet helemaal goed beoordelen. Je plaatje is vrij onscherp.

Mijn exemplaar:

Edit: je hebt in ieder geval wel een mooier bandje erop zitten. Wat is het? Hagedis? Is het een B&M bandje?
Laatst bewerkt op: 16 december 2011 - 13:25:30 door Charlie

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11433 Gepost op: 16 december 2011 - 17:14:24
Is een iets ander model inderdaad. Die van jou is iets afgeronder in de kast.
Foto is inderdaad onscherp, ik had even niks goeds om te fotograferen bij de hand.

Het is een hagedissenleer bandje (geen print maar echt hagedis). Het bandje is niet van Baume et Mercier. Het merk en type "Hirsch Lizard" dat aan de zijkant niet is doorgestikt maar omgezwikt. Nadeel van dit bandje is wel dat ik alleen de originele Baume en Mercier doornsluiting kan gebruiken en niet mijn klepsluiting. Voor de klepsluiting van Baume et Mercier heb je namelijk een ultra plat origineel Baume en Mercier bandje nodig, Zelfs dit platte hagedissen bandje past er niet in. Doordat dit bandje niet is doorgestikt, oogt het beduidend strakker bij zo een ultra plat horloge, in combinatie met het minimalistische design vond ik dat het mooiste.

Het Bandje op de Zenith Elite is een Tejus hagedissenleren exemplaar, die weer wel is doorgestikt. Van zeer mooi kwaliteit en van het merk DiModel. Maar die foto is mogelijk nog slechter. 

(De wijzigingen betreffen uitsluitend de door Wolf aangegeven herhaalde schrijffout)
Laatst bewerkt op: 17 december 2011 - 14:04:39 door Amadeus

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11434 Gepost op: 16 december 2011 - 17:18:05
Tik-tak, tik-tak, doet het quartz-horloge. Totdat het batterijtje op is  :mrgreen:

Which reminds me: ik moet de klok op mijn magnetron nog steeds op wintertijd zetten.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11435 Gepost op: 16 december 2011 - 17:25:51
Which reminds me: ik moet de klok op mijn magnetron nog steeds op wintertijd zetten.

Onze magnetron herinnert ons nog steeds aan de laatste keer dat de stop doorsloeg.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11436 Gepost op: 16 december 2011 - 19:31:05
Hagedis, Herr Mozart.
live and let die

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11437 Gepost op: 17 december 2011 - 14:00:23
Dass stimmt Herr Wolf(gang?) ein blöder Fehler.  ](*,) Bitte verzeihen Sie mir.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #11438 Gepost op: 19 december 2011 - 12:32:44
Momenteel zit ik met een probleem, mijn horloge is er mee gestopt. Echter ben ik momenteel bezig iets op te zetten waardoor er eigenlijk niet echt veel geld over is voor een nieuw horloge.

Vandaar dat ik met de volgende vraag kom: Wat zou een leuk horloge zijn in de prijscategorie tot +-700€. Het zou leuk zijn als ik het horloge zowel casual als met een pak kan dragen. Mijn persoonlijke voorkeur qua stijl gaat uit naar een iwc portuguese(is deze in te delen in een bepaald soort horloges
?). Nou kwam ik op internet een aantal merken tegen die binnen het budget vallen(al dan niet gedragen) te weten Maurice Lacroix, Longines, Frederique Constant of Meistersinger, is dit wat?. Wat zou jullie voorkeur zijn in deze prijscategorie? Alvast bedankt!

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11439 Gepost op: 19 december 2011 - 12:37:13
Stowa Marine misschien?

Er zijn nog veel meer modellen, http://www.stowa.de/nocache/Marine/index,w132429455521745.htm

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11440 Gepost op: 19 december 2011 - 12:37:33
Ik zou eens kijken naar een leuke Stowa of een Tissot 'Le Locle'...
Meistersinger is natuurlijk ook leuk maar die zijn geloof ik wat duurder geworden en het zal dus moeilijk worden om die voor 700 euro nieuw te kopen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #11441 Gepost op: 19 december 2011 - 12:47:07
Ja ik zit nu te kijken naar gedragen c.q. showroommodelletje. Ik zie vrij veel staan op de site www.chrono24.nl is dit wat?

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11442 Gepost op: 19 december 2011 - 12:51:36
Chrono24 is een aardige site om een globaal idee te krijgen van wat er zoal te koop is. Ik kan je aanraden eens op de de site van de Amsterdam Watch Company te kijken: www.awco.nl . Tevens kun je ook je wensen ook hun kenbaar maken, misschien kunnen ze iets voor je betekenen.
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11443 Gepost op: 19 december 2011 - 13:25:23
chrono24 is over het algemeen +/- 20% te duur.

zie horlogeforum.nl betere prijzen, kleinere markt

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11444 Gepost op: 19 december 2011 - 14:29:43
@ Ebosch,
Als je even wacht en 1200-1500 kunt uitgeven. Koop dan een Junghans Max Bill. Puur Bauhaus design prachtig.

Voor de prijs die je nu wilt betalen is er overigens ook al een mooie Junghans te koop. In mijn optiek is dat de beste koop voor die prijs.

Uit je lijstje;

1-Longines; merk met historie en mooi (prijzen zijn redelijk zelfs ondanks de recente Chinees-Aziatische aandacht voor dit klassieke merk).

2-Meistersinger; vind ik erg mooi vooral het model met de Bauhaus accenten. Prijs kwaliteit is Meistersinger heel goed. Het betrekkelijk nieuwe merk voegt iets toe (het draait evenals Tsowa op ETA).

Maurice Lacroix en Frederique Constant . Tja,  Maurice Lacroix is in mijn optiek een nietszeggend nouveau-riche merkje en Frederique Constant is iets nieuws, dat in mijn optiek niets toevoegt aan wat het bestaande oeuvre van merken te bieden heeft.
Slechts mijn mening niet meer dan dat.

Overigens Horlogeforum.nl is een goede tip.

P.S.
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt; Vanwaar is Stowa zo populair op dit forum, kan iemand dat toelichten?

Het is een oud merk dat wel. Echter het heeft niks meer met het huis Störz-Walter te maken en de naam is al jaren geleden verkocht. Stowa heeft ook wel enige vlieghistorie.

Als Stowa mooi wordt gevonden, kijk dan ook eens naar Nomos (met eigen manufacture ipv ETA, zoals in Stowa). Ik vind dan Nomos veel mooier afgewerkt en Nomos heeft dit model weer op de markt gebracht (al is het een origineel oud Lange design). Vervolgens is ook Stowa weer op deze toer gaan meeliften op het Nomos succes. De Nomos Tangente en de Stowa Antea zijn beiden niet zo origineel en vinden hun oorsprong in Lange horloge uit de jaren ‘30

Ben nog steeds benieuwd waarom opvallend veel Stowa volgers op dit forum. Ken graag de motivatie van de Stowa volgers.