Auteur Topic: Shirt by Hand  (272100 keer gelezen)

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Shirt by Hand
Reactie #435 Gepost op: 11 augustus 2011 - 17:29:27
Haha ik zeg niks meer

Doe dat dan ook niet ;-).
Always have a better answer.

Reinier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #436 Gepost op: 12 augustus 2011 - 12:26:19
iemand nog recent ervaring gehad met SBH ? heb vandaag het stoffen staaltje mogen ontvangen en zit wel wat moois bij.

Lees even het topic door...

Le-nnart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #437 Gepost op: 16 augustus 2011 - 12:48:02
daar staan voornamelijk oudere berichten en ik vraag naar recente ervaringen.
Het zegt vrij weinig hoe de dienstverlening 2 jaar terug was, deze kan drastisch veranderd zijn (zowel positief als negatief).

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #438 Gepost op: 16 augustus 2011 - 12:58:52
Ik zou zeggen proberen maar en je ervaringen uitvoerig alhier delen. Met foto's en bezoekverslagen.
Succes
CD
Be yourself no matter what they say

alterego

• Bekijk profiel
Reactie #439 Gepost op: 18 augustus 2011 - 13:24:45
Ik heb de laatste tijd een aantal shirts besteld bij SbH. Als student die toch 'maatwerk' wil hebben is het De oplossing voor mij. Ben erg lang, dus heb in shirtwinkels weinig keuze uit de verschillende hemden. Prijs/quali vind ik het prima.
even de geschiedenis:
Heb me eind 2009 voor het eerst op laten meten in Amsterdam-Noord. Heb toen een wit hemd besteld met manchette. Het zat prima, maar de boord was naar mijn zin net iets te strak. Eind 2010 heb ik me opnieuw in laten meten (had mijn oude hemd aan) en heb toen nog een wit hemd besteld. Deze zat als gegoten. Heb daarna nog een blauwe met manchette besteld en een zwarte casual. Ik begrijp de reactie's van sommige mensen hier wel. Het is een goedkope variant om toch een hemd te hebben dat op maat zit. Waar je het aan kan zien is de knoopjes en de hardere boord, maar ik stoor me er niet aan. Daarnaast heeft SbH mij verteld dat ze nog lang niet klaar zijn met uitbreiden wat betreft optie's op de hemden, dus ik denk dat je binnenkort ook wel kan kiezen voor betere/mooiere knopen.
Al met al ben ik tevreden, voor die prijs zal ik iig nooit meer een RTW hemd kopen.

verwdrgr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #440 Gepost op: 14 januari 2012 - 17:00:01
Vraag om advies aan de SF puristen. Mijn schoenen collectie heb ik na info SF redelijk op orde. Nu zijn mijn shirts aan de beurt.

Na veel leeswerk wilde ik bestellen bij de shirtmakers...helaas Menco has left the building

2e optie was SuSu MTM maar dit blijkt LCT waar ik niet graag meer iets bestel

3e optie SBH, geen handwerk maar budget zeer aantrekkelijk. Proberen of is er een nieuw equivalent aan de shirtmakers ? Stof en fit vind ik wel belangrijk maar het hoeft geen exotisch napolitaans te zijn (je me excuse)

Thanks voor het advies voor rond de 100,- ( >125,- moet ik nog groeien) Ik draag nu nog meestal shirts uit het rek (eton, xacus) maar wil graag investeren.

Schieten maar met voorkeur voor adressen in Breda of Denhaag

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #441 Gepost op: 14 januari 2012 - 17:03:28
Even los van de rest van je post, Suit Supply MTM heeft geen enkele overeenkomst met het voormalige LCT/Salvatore Vaccera.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #442 Gepost op: 14 januari 2012 - 17:04:33
Finamore RTW is beter.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #443 Gepost op: 14 januari 2012 - 17:06:22

Charlie

• Gast
Reactie #444 Gepost op: 14 januari 2012 - 17:21:27
Schieten maar met voorkeur voor adressen in Breda of Denhaag

Als ik jou was, zou ik dan maar eens langs gaan bij Vanita op de Denneweg 75 in Den Haag.

verwdrgr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #445 Gepost op: 14 januari 2012 - 17:22:09
Ik las in Suit Supply shirt onderwerp over samenwerking  LCT. Indien dit niet het geval is dan blijft deze optie open. Suit Supply December Januari actie heb ik nog niet kunnen vinden.

Finamore voor het gevraagde budget ? Graag het adres dan kan ik mijn kast vullen. Napolitaans komt vast als ik groot en financieel binnen ben.

Vanita heb ik gelezen. Wat voor budget zitten zij +/-

Charlie

• Gast
Reactie #446 Gepost op: 14 januari 2012 - 17:24:13
Vanita heb ik gelezen. Wat voor budget zitten zij +/-

Hangt van de stof af, maar beginprijs ligt bij de 169 euries.

verwdrgr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #447 Gepost op: 14 januari 2012 - 17:29:52
169 euries valt niet binnen het budget van max 125,- Ik ben nog beginnend SF'er (junior)

ik ben erg benieuwd naar de suggestie die wel binnen budget valt.

Score advies boven budget: 2-0

Ch. Ryder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #448 Gepost op: 14 januari 2012 - 17:36:40
Mijn ervaring:
ik heb jaren confectie-overhemden (pret-a-porter, hier ook wel RTW genoemd) gedragen, duurder en minder duur. De "fit" was echter nooit goed. Ik ben niet lang (1,78 m), redelijk slank (maat 46 / jeans-waist-maat 30), maar boordmaat 42. Hierdoor zijn alle RTW-overhemden, zelfs met "slim fit" of "tailored fit" te wijd, met te lange mouwen.
Nu heb ik een aantal SbH overhemden. De fit is in ieder geval prima! De stoffen zijn echter niet geweldig, maar ik ben er blij mee, gezien de prijs/kwaliteit verhouding en, dus, dat ik nu overhemden heb die in ieder geval goed passen.
Conclusie: indien je RTW-overhemden kunt vinden die gewoon goed zitten, zou ik niet naar SbH gaan, of naar een andere firma met MTM-overhemden. Houd je dan gewoon bij confectie. Mocht je echter, zoals ik, ongelukkig zijn met de "fit" van confectie, dan kun je SbH overwegen, maar met jouw budget (E 100 - E 120) ben je waarschijnlijk elders beter.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #449 Gepost op: 14 januari 2012 - 17:36:46
Volgens mij ga je bij SuitSupply ook al snel richting de 150 euro als je een iets andere boord wil/andere stoffen..