Auteur Topic: Kleding voor het skieën  (70071 keer gelezen)

Jason

  • Gast
Kleding voor het skieën
Gepost op: 23 november 2006 – 18:42:33
Wat zijn stijlvolle alternatieven voor de geijkte felgekleurde snowboardmerken? De Woolrich Arctic Parka?


Huey

  • Gast
Kleding voor het skieën
Reactie #1 Gepost op: 23 november 2006 – 18:47:45
Stijlvol is het niet te noemen maar ik vind Tenson altijd perfect.

Dirk

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.528
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #2 Gepost op: 23 november 2006 – 19:12:16
Hey gasten, ik moet geloof ik dit jaar ook op wintersport omdat m'n vader dit als uiterst gezellig familie-uitje ziet. Ik zie het helemaal niet zitten omdat ik een ***hekel aan kou en sneeuw etc heb, maargoed;
't zal wel het begin van z'n midlife-crise inluiden :lol:

de gestelde vraag is dus ook mijn vraag. ik eis natuurlijk wel goede kleding als voorwaarde om mee te gaan hea :wink:
You can buy clothes, but you can't buy style

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #3 Gepost op: 23 november 2006 – 19:35:16
Ik heb het altijd zo warm als ik een jas aan heb tijdens het skien -> meestal een thermoshirtje + polo + capuchontrui
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #4 Gepost op: 23 november 2006 – 19:57:15
The North Face heb ik mijn skikleding van..
Tribula

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #5 Gepost op: 23 november 2006 – 21:06:15
Woolrich is volgens mij niet echt voor het skiën/boarden. Ik heb altijd gewoon altijd boardkleding van de bekende merken, Burton etc. Draagt goed en is ongeveer het tegenovergestelde van cttb  :lol: Ik koop gewoon altijd een beige broek en dan nog een nette jas erbij. Sneeuwbril op en niemand zal je meer herkennen!  8)

Napoleon

  • Gast
Kleding voor het skieën
Reactie #6 Gepost op: 24 november 2006 – 01:42:26
Thermoshirt + gevoerde trui is zat snowboard al jaren is prima

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #7 Gepost op: 24 november 2006 – 08:53:52
Heb een speciaal winddicht vest van Brunotti maar ademt niet echt lekker dus je zweet er ontzettend in.. Meestal toch gewoon een jas van Protest (beige/wit/zwart) en een zwarte broek.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.692
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #8 Gepost op: 24 november 2006 – 09:33:20
Bij mij voor 't snowboarden alles 'Helly Hansen', perfecte gear maar ik moet zeggen dat het wel stijlvoller kan.  :) (Beige broek, ongeveer de kleur van de jas van 't plaatje en kobaltblauw jack).

In de 'Quote' staan de laatste tijd regelmatig advertenties van parka's van 'Refrigiwear'. Ik moet zeggen dat ik dat er best aardig uit vind zien.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #9 Gepost op: 24 november 2006 – 10:33:35
Ik draag Burton en Sessions spul met snowboarden bevalt goed.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #10 Gepost op: 24 november 2006 – 10:34:12
ik denk dat mijn ski-stijl meer (negatieve) aandacht trekt dan de outfit, dus dit zijn niet mijn grootste zorgen ;).

Belangrijker vind ik de functionaliteit: ademt het genoeg maar is het ook warm genoeg als het kouder weer is, comfortabel, etc.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Napoleon

  • Gast
Kleding voor het skieën
Reactie #11 Gepost op: 24 november 2006 – 11:27:55
ik heb een snowboardjas van rossignol, ideaal maar niet veel aan

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #12 Gepost op: 24 november 2006 – 12:27:53
Citaat van: "H_D"
ik denk dat mijn ski-stijl meer (negatieve) aandacht trekt dan de outfit, dus dit zijn niet mijn grootste zorgen ;).

Belangrijker vind ik de functionaliteit: ademt het genoeg maar is het ook warm genoeg als het kouder weer is, comfortabel, etc.


Helemaal mee eens functionaliteit gaat in dit geval echt boven stijl.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Jason

  • Gast
Kleding voor het skieën
Reactie #13 Gepost op: 24 november 2006 – 12:35:04
Op de normale pistes is een trui en een theroshirt vaak wel genoeg, maar als je daarmee een keer op een gletsjer bent geweest met -20 en windkracht 8...

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #14 Gepost op: 24 november 2006 – 12:41:03
Citaat van: "Jason"
Op de normale pistes is een trui en een theroshirt vaak wel genoeg, maar als je daarmee een keer op een gletsjer bent geweest met -20 en windkracht 8...


Dan heb je het goed koud.

mijn advies:

-t-shirt (als je overmatig zweet etc een thermo (vind ik niet nodig))
-lekkere trui (fleece ,katoen whatever)
-Goed jack. (geen dons of andere dikke dingen maar gewoon een degelijke windstopper met dunne(maar wel warme) voering let daarbij op getapede naden)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra