Auteur Topic: Kleding voor het skieën  (70056 keer gelezen)

HGW

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.026
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #45 Gepost op: 21 oktober 2011 – 21:11:30
Hehehehe, ik neem aan dat je daar wel even een sneeuwscooter gaat huren, Lau? :)
if i stop lying i just disappoint you

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #46 Gepost op: 21 oktober 2011 – 23:20:18
Waarom associëren mensen mijn skipak nou met sneeuwplankers... :mrgreen:
Dit is zo ongeveer verplichte kledingdracht voor freeskiers. En het is een ski merk van skiërs voor skiërs met alleen maar skiërs in hun pro team.

En ondanks de looks doen vermoeden is deze jas erg tech:
PU coated, 20k waterproof fabric w/ fully heat welded/ taped seams.
En overall waterproof ritsen.


@ HGW, is niet nodig, in mijn gebied ski ik zou mijn appartement uit en kan ik zonder moeite ruim 1000 km2 gaan verkennen.
Lijkt me opzicht wel een keer vet, alleen als ik dat zou doen dan wel in Amerika/Canada.

@Mikey, gewoon de Nederlanders vermijden.  :mrgreen: maar zoals gezegd in punt 8 van mijn gidsje, raad ik een helm zeer sterk aan.

@Carwo, U heeft liever dit?





omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #47 Gepost op: 21 oktober 2011 – 23:35:52
Neuh. Gewoon iets simpels en 'effens', of bestaat dat niet? Maar het interesseert me eerlijk gezegd niet zoveel.

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #48 Gepost op: 23 oktober 2011 – 23:29:55
Neuh. Gewoon iets simpels en 'effens', of bestaat dat niet? Maar het interesseert me eerlijk gezegd niet zoveel.

Tuurlijk wel, mijn poederski outfit is ook een heel stuk ingetogener en bestaat uit een terracotta kleurige jas met witte broek en dan fit is ook anders dan mijn "park" outfit.
Overigens vind ik het patroon van mijn nieuwe jas aardig ingetogen in vergelijking met veel ander ski jassen.
En de fit, tja, strakke outfits vind ik gewoon niet lekker skiën en een baggy fit bied voordelen op het gebied van warmte en luchtcirculatie.
Daarnaast de looks, "stunts" zien er gewoon een stuk minder uit in een strakke outfit.
Tevens zal deze outfit besneeuwde toppen van de Alpen nooit verlaten, aangezien ik zou nooit in mijn ski jas overstraat loop in Nederland iets wat ik velen landgenoten maar al te vaak zie doen.

---------------

Geen idee hoe ik dit overigens gemist heb maar Salomon heeft nu ook een skibril, het was dan eigenlijk ook alleen maar een kwestie van tijd eer dat zou gebeuren maar nu is hij er echt.
http://www.salomonfreeski.com/nl/minisites/goggles/?cmpid=freeski_MEAhomesmall_minisite-goggles_fw11-12
http://www.salomon.com/others/segment/goggles.html

De Salomon Xtend, het lijkt alsof ze geprobeerd hebben om de Splice en I/O samen te voegen, dat kan heel veelbelovend zijn maar ik vraag me wel af wie hun lenzen maakt aangezien de concurrentie stevig is en ik ga niet zomaar mijn twee splice frames en 5 fantastische lenzen van Oakley aan de kant leggen.

Maar als je in de markt bent voor een nieuwe bril is het misschien een poging waard.  :wink:









omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #49 Gepost op: 23 oktober 2011 – 23:42:13
Tuurlijk wel, mijn poederski outfit is ook een heel stuk ingetogener en bestaat uit een terracotta kleurige jas met witte broek en dan fit is ook anders dan mijn "park" outfit.
Overigens vind ik het patroon van mijn nieuwe jas aardig ingetogen in vergelijking met veel ander ski jassen.
En de fit, tja, strakke outfits vind ik gewoon niet lekker skiën en een baggy fit bied voordelen op het gebied van warmte en luchtcirculatie.
Daarnaast de looks, "stunts" zien er gewoon een stuk minder uit in een strakke outfit.
Tevens zal deze outfit besneeuwde toppen van de Alpen nooit verlaten, aangezien ik zou nooit in mijn ski jas overstraat loop in Nederland iets wat ik velen landgenoten maar al te vaak zie doen.

Maar het interesseert me eerlijk gezegd niet zoveel.

: )

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #50 Gepost op: 23 oktober 2011 – 23:48:08
: )

Ik ben officieel blind, of het kwam door de drank, maar een alcoholist zijn is sociaal onwenselijk dus laten we het maar houden op blind.  :-^
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #51 Gepost op: 24 oktober 2011 – 08:45:12
Laurens, nu je toch lekker bezig bent: ik heb voor dit seizoen nieuwe handschoenen nodig. Tips/Adviezen? (budget, zeg 100 euro)

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #52 Gepost op: 24 oktober 2011 – 08:50:35
Laurens, nu je toch lekker bezig bent: ik heb voor dit seizoen nieuwe handschoenen nodig. Tips/Adviezen? (budget, zeg 100 euro)

Ik zou zeggen: Burton of iets goedkoper, POW.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #53 Gepost op: 24 oktober 2011 – 09:05:53
Laurens, nu je toch lekker bezig bent: ik heb voor dit seizoen nieuwe handschoenen nodig. Tips/Adviezen? (budget, zeg 100 euro)

Ik citeer:

Punt 9: Goede handschoenen, eigenlijk kan ik hierbij alleen maar Hestra aanraden.
En wanten zijn warmer dan handschoenen. Handschoenen met warmte elementen vermijden, behalve als je Renauds hebt. Je kan beter een dunne polartec handschoen van The North Face onder de Hestra dragen.
Nuttige oevoeging van Bill Splates: Ook bij handschoenen is de waterdichtheid belangrijker dan de dikte. Kou komt voornamelijk door het opzuigen van water..

Oh en opnieuw: die naden!

Hestra is eigenlijk de enige optie die ik kan aanraden.
http://hestragloves.com/en/

Ze zijn wat lastig te vinden in Nederland, er is een website van Rene Vos outdoor die ze verkoopt:
http://www.hestrahandschoenen.nl/alpine-pro.html

Overigens kun je afhankelijk van het model net over de 100 euro gaan.

Qua warmte:
Mitt > Three Finger > Five finger.

Ook een voordel bij Hestra is dat ze wat langer zijn en daardoor dus altijd mooi onder je jas verdwijnen en aansluiten op je tweede laag en er dus nooit sneeuw tussenkomt.

Qua model raad ik de Army Leather GTX aan, welke vorm/kleur dat mag je zelf bepalen.  :wink:
Die komen ook met "idiot straps" dus zul je ze i.i.g. niet kwijtraken.  :mrgreen:

Ik zou zeggen: Burton of iets goedkoper, POW.

Ik zou POW alleen maar aanraden voor de High 5 glove, maar dat is dan wel een pipe glove voor het wat warmere weer (i.i.g. boven vriespunt.)
De andere POW handschoenen slijten snel, en zijn niet echte warm.

Laatst bewerkt op: 24 oktober 2011 – 09:14:17 door Laurens
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

TBD

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 2.964
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #54 Gepost op: 24 oktober 2011 – 09:13:25
Dank heren.

Ik zit met kerst in Zweden dus dan zou ik eenvoudig een paar Hestra's kunnen passen en aanschaffen. Er zitten vier winkels in Lund (waar ik verblijf) dus de kans van slagen zou vrij groot moeten zijn. Mocht dat niets zijn, dan kan ik alsnog gaan voor een paar Burton handschoenen via een webshop.

Mediaman

  • Gast
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #55 Gepost op: 19 november 2011 – 17:24:35

Mediaman

  • Gast
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #56 Gepost op: 28 november 2011 – 21:49:53


Ingrid Bergman, Gary Cooper & Clark Gable, 1940

JBID

  • Berichten: 18
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #57 Gepost op: 30 november 2011 – 16:21:13
Sportkleding moet allereerst functioneel zijn ;) .

Dat hoorde ik van mijn huisgenoot ook. Hij gaat een week lang heli-skien in canada, en heeft nu een volledig skipak besteld. Volgens mij was zijn uitleg: soms kom je tot diep in de sneeuw, en dan heeft een volledig skipak een voorkeur ten opzichte van losse broek en jas.
Iedere dag op zijn paasbest!

Cesare

  • Gebruiker
  • Berichten: 955
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #58 Gepost op: 30 november 2011 – 16:25:01
Ik heb dat zelf ook een paar keer mogen meemaken, maar wanneer een jas goed aansluit en eventueel 'aan te trekken' is aan de onderkant, is het echt geen enkel probleem.
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #59 Gepost op: 30 november 2011 – 17:19:25
Bij de betere merken kun je als je een broek én een jas koopt deze twee vaak in elkaar ritsen. Of een sneeuwvanger in je jas kan ook, dan kan je hem vaak met behulp van haakjes aan je riemlusjes vast maken. Nooit zo goed als een one-piece, maar zeker goed genoeg voor de niet al te doorgewinterde (haha) wintersporter.

Nu heb ik zelf nooit geheliboard, maar als het een beetje gedumpt heeft is de sneeuw off-piste zo twee meter diep. Als je geen snelheid meer hebt sta je tot je oksels in de sneeuw.