Auteur Topic: Kleding voor het skieën  (70165 keer gelezen)

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #15 Gepost op: 24 november 2006 – 12:58:59
Citaat van: "Jason"
Op de normale pistes is een trui en een theroshirt vaak wel genoeg, maar als je daarmee een keer op een gletsjer bent geweest met -20 en windkracht 8...


Saas Fee in de Kerstvakantie twee jaar geleden -> -34 en daar stond ik mijn truitje; koud als je stilstaat maar zodra ik aan het boarden ben wil ik niets anders
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Huey

  • Gast
Kleding voor het skieën
Reactie #16 Gepost op: 24 november 2006 – 12:59:37
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "Jason"
Op de normale pistes is een trui en een theroshirt vaak wel genoeg, maar als je daarmee een keer op een gletsjer bent geweest met -20 en windkracht 8...


Saas Fee in de Kerstvakantie twee jaar geleden -> -34 en daar stond ik mijn truitje; koud als je stilstaat maar zodra ik aan het boarden ben wil ik niets anders


Je spoort niet helemaal he  :lol:

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #17 Gepost op: 24 november 2006 – 13:05:21
Lekker fris  8)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Napoleon

  • Gast
Kleding voor het skieën
Reactie #18 Gepost op: 24 november 2006 – 13:05:38
dat is weer een ander uiterste; in kaprun en sell am see is het max.-20 gaat nog wel dus

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #19 Gepost op: 24 november 2006 – 17:35:08
Citaat van: "Napoleon"
dat is weer een ander uiterste; in kaprun en sell am see is het max.-20 gaat nog wel dus


Idd, en anders gewoon naar Hanssie Schnapps bovenop de berg bij Zell am See... dan word je wel warm  8)

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #20 Gepost op: 24 november 2006 – 17:50:15
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "Jason"
Op de normale pistes is een trui en een theroshirt vaak wel genoeg, maar als je daarmee een keer op een gletsjer bent geweest met -20 en windkracht 8...


Saas Fee in de Kerstvakantie twee jaar geleden -> -34 en daar stond ik mijn truitje; koud als je stilstaat maar zodra ik aan het boarden ben wil ik niets anders


Dat wou ik net zeggen.. wij gaan al sinds jaar en dag met kerst naar Saas Fee... als je dan helemaal naar boven gaat met je trui  :lol:
Dat is zooo bizar koud...

Napoleon

  • Gast
Kleding voor het skieën
Reactie #21 Gepost op: 24 november 2006 – 18:51:48
Citaat van: "f430"
Citaat van: "Napoleon"
dat is weer een ander uiterste; in kaprun en sell am see is het max.-20 gaat nog wel dus


Idd, en anders gewoon naar Hanssie Schnapps bovenop de berg bij Zell am See... dan word je wel warm  8)
ben je ook al met die grootse ski-lift naar dat andere skigebied gegaan, ben even naam kwijt...daar ga je met 50 man in en dan echt over een paar honderd meter hoogte...

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #22 Gepost op: 24 november 2006 – 19:16:16
Citaat van: "mr_prak"
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "Jason"
Op de normale pistes is een trui en een theroshirt vaak wel genoeg, maar als je daarmee een keer op een gletsjer bent geweest met -20 en windkracht 8...


Saas Fee in de Kerstvakantie twee jaar geleden -> -34 en daar stond ik mijn truitje; koud als je stilstaat maar zodra ik aan het boarden ben wil ik niets anders


Dat wou ik net zeggen.. wij gaan al sinds jaar en dag met kerst naar Saas Fee... als je dan helemaal naar boven gaat met je trui  :lol:
Dat is zooo bizar koud...


Ach dat treintje is verwarmt en bovenop schijnt het zonnetje meestal. De pest was dat de zon tijdens de kerstvakantie nog achter de kam zit en dus niet de pistes 'verwarmt' (maar dus wel Saas Grund etc) dus toen had ik er graag een jasje bijgehad idd :)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #23 Gepost op: 24 november 2006 – 19:46:27
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "f430"
Citaat van: "Napoleon"
dat is weer een ander uiterste; in kaprun en sell am see is het max.-20 gaat nog wel dus


Idd, en anders gewoon naar Hanssie Schnapps bovenop de berg bij Zell am See... dan word je wel warm  8)
ben je ook al met die grootse ski-lift naar dat andere skigebied gegaan, ben even naam kwijt...daar ga je met 50 man in en dan echt over een paar honderd meter hoogte...


Nope, vorig jaar was ik maar een paar dagen in Zell... dus alleen in het kleine gebiedje gebleven. Voorlopig ga ik er niet naar terug, dit seizoen Gerlos en Valtho..

Pim

  • Gebruiker
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
Kleding voor het skieën
Reactie #24 Gepost op: 03 december 2006 – 00:52:22
Nou, avondje snowworld gedaan ipv uitgaan :). Er Staat gewoon een bigairbag(groot valkussen) om nieuwe tricks op te oefenen echt vet!
Met snowwe draag ik helemaal andere kleren als normaal, vind het wel een leuke stijl.
        De broek is wit met een donkerbruine pinstripe, heb de jas er ook nog van maar die hing in utrecht op m'n kamer en ik ging vanaf mijn ouders, het was kooooouud...!




Jammergenoeg trok het toestel de kou heel slecht, welgeteld 3 foto's en een kort filmpje van de eerste afdeling kunnen maken in de hal en toen gaf hij aan dat de accu leeg was, brak ding. Hier nog een kort filmpje van 'n jibtrickje ;):
http://www.xs4all.nl/~melt/sbfilmpje.wmv

Keyser Soze

  • Gebruiker
  • Berichten: 200
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #25 Gepost op: 03 september 2010 – 23:22:00
grote schop....


laagjes is het devies!
voor mij:
- altijd thermo-ondergoed (juist als je ook zweet --> thermo drijft vocht af, dus geen klam t-shirt)
- dunne skipulli (spyder, craft of peak)
- jas van Spyder
- broek van Killy
- niet al te dikke sokken (salomon)

en The Gear:
- Nordica speedmachine 14 skischoenen (dat zijn echt sloffen, maar wel met een flex van 130-140 !)
- Nordica Speedmachine Mach 3 ski's met Vist race binding  :D


en voilá, je poetst al die brakke malloten de piste af  :-^

de eerste sneeuw is reeds gevallen in de Alpen!! Kan niet wachten....
nog 8 weken en Sölden gaat weer open!

Mr.G

  • Gebruiker
  • Berichten: 612
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #26 Gepost op: 21 september 2010 – 20:01:14
Spyder is het helemaal voor mij. Je kunt die jas aandoen na het douchen en je hebt het meteen warm én wordt vanzelf droog. Bi-zar goed spul  :mrgreen:
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Keyser Soze

  • Gebruiker
  • Berichten: 200
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #27 Gepost op: 10 september 2011 – 19:40:30
Spyder is het helemaal voor mij. Je kunt die jas aandoen na het douchen en je hebt het meteen warm én wordt vanzelf droog. Bi-zar goed spul  :mrgreen:

indeed!
Lange tijd was spyder toch wel hét merk (zeker bij Yankees en Duitstalige personen) en zag je het zelden bij Nederlanders (die dragen nog steeds vooral van die troep als Protest, Falcon of nog erger Gaastra  ](*,)
je ziet er hoort ze van verre al aankomen). Tegenwoordig al een stuk meer.

Maar er zijn inmiddels aardig wat goede concurrenten voor Spyder bijgekomen. Kjus en Phenix vind ik in kwaliteit al wat beter dan Spyder. Peak Performance timmerde een tijdje goed aan de weg, maar vind ik al weer wat wegzakken.
Bogner heeft ook mooi spul , maar voor de kwaliteit is het echt overprized (ik vergelijk het met cucinelli; erg mooi spul ziet er goed uit, maar te overprized. geen value for money).

Laurens

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.940
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #28 Gepost op: 10 september 2011 – 20:32:26
Bogner is meer een modieus merk voor de wat rijkere Fransen/Italianen/Zwitsers, het valt in dezelfde categorie als Vuarnet, Descente en Killy.
Wel vaak enorm tech maar naar mijn inziens overdreven en ik ben een freeskiër dus de fit van die merken vind ik niet echt bij mijn stijl van skiën passen.
En nee, ik draag het nou niet helemaal gangster, maar wel een beetje baggy.  :-^
Ik draag dan ook eerder merken als: Oakley, Analog, Saga, First Drop...


Overigens een interessant artikel over het fenomeen waterkolom:
http://backcountrybeacon.com/2010/04/waterproof-ratings-demystified/

Zoals geschreven is eigenlijk het belangrijkste hoe de seam taping is.
Daarnaast is vaak het nadeel van een stof met hogere waterkolom en breathability dat deze veel fragieler is.

Mijn jas die ik voornamelijk gebruik is 20k/20k met volledige seam taping is behoorlijk "zacht" en daarmee ook licht en prettig om in te bewegen. Maar ik kan hem waarschijnlijk zo openhalen aan een tak.

Mijn broek die ik voornamelijk gebruik is daarentegen 20K/10K wel met volledige seam taping, maar mede door de lagere breathability is het van een veel steviger materiaal. Ietwat zwaarder maar veel meer bestand tegen de schade die je broek oploopt bij het jibben of andere dingen.



Protest en Falcon zijn inderdaad flut merkjes in vergelijking met hierboven genoemde.
Maar den Nederlander is gauw tevreden.
5k/5k is eerder regel dan uitzondering. Volgens mij worden die ook eerder gekocht als gewone winterjas.






Laatst bewerkt op: 10 september 2011 – 22:33:14 door Laurens
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Kleding voor het skieën
Reactie #29 Gepost op: 10 september 2011 – 22:29:39
Goed bezig Laurens,

Die merken zijn al veel minder van het 'kijk mij eens' niveau, maar geen Orage dus?

Vroeger ook nog een aantal Analog setjes gehad. Goed spul.