Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142968 keer gelezen)

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #375 Gepost op: 30 mei 2010 - 16:50:14
Hmm, komt er niet helemaal goed doorheen zo te zien. Help anyone?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #376 Gepost op: 30 mei 2010 - 16:50:47
Hoef je geen account voor aan te maken hoor. Maar heb even je pics gefixt.

Laatst bewerkt op: 30 mei 2010 - 16:54:43 door Orno
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #377 Gepost op: 30 mei 2010 - 16:53:08
Dank Orno, ze zijn wat groot nietwaar?

Kan je mij overigens uitleggen hoe een foto moet plaatsen?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #378 Gepost op: 30 mei 2010 - 16:53:42
Die zwevende boord vind ik maar niks. Verder kan ik mij niet voorstellen dat jij het bovenste knoopje comfortabel dicht kan dragen.

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #379 Gepost op: 30 mei 2010 - 17:00:21
Dat zwevende boord is volgens de verkoper hun reguliere widespread en het bovenste knoopje lukt wel, hou hierbij nog wat ruimte over, maar een nadeel is wel dat je enkel tussen hele boordmaten kunt kiezen.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #380 Gepost op: 30 mei 2010 - 21:10:49
Er zit wel veel stof  op de mouwen en rondom het middel naar mijn idee.
if i stop lying i just disappoint you

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #381 Gepost op: 30 mei 2010 - 22:56:23
@ HGW, klopt inderdaad. Aan de mouwen en rondom het middel zit teveel stof, maar hierbij hadden ze van tevoren wel aangegeven dat ik dit, wanneer ik niet tevreden zou zijn, via een kleermaker zou kunnen laten herstellen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit zonder meerprijs is, maar zal dit nog wel horen van de week. De boord (zwevend en kartonhard) stoort mij eigenlijk nog het meeste, dit valt namelijk niet meer te herstellen. Ook hangen de schouders teveel af naar mijn indruk, zeker aan de linkerzijde, maar met deze imperfectie in mijn lichaamsbouw konden ze voorafgaand aan de productie van het shirt dus geen rekening houden.

Kortom, het geheel geeft mij gewoonweg niet het idee dat ik een tailor made product om het lijf heb. Zeker gezien het feit dat er niet alleen maar afspeldwerk, maar ook wat meetwerk (mouwlengte, borstwijdte en taille) aan te pas komt ben ik van indruk dat je een veel betere fit mag verwachten. Het is weliswaar de eerste keer dat ik bij LCT een shirt heb gehaald, maar het meetwerk vindt toch niet voor niets plaats zo dunkt mij.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #382 Gepost op: 30 mei 2010 - 23:29:37
Maat werk blijft finetunen achteraf maar mijn eerste shirts bij SuSu waren minder ruim dan die van jou. Het boord noemde ik niet omdat het al eerder in de posts terug kwam. Ik zou het resultaat niet accepteren, dat achteraf nog iets ingenomen moet worden kan gebeuren maar je hele shirts moet aangepast worden.

Ga je nog terug ? Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
if i stop lying i just disappoint you

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #383 Gepost op: 31 mei 2010 - 08:21:21
Nooit meer iets kopen.

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 31 mei 2010 - 09:35:54
Vanzelfsprekend ga ik nog wel even terug om te kijken wat er nog aan verbeterd kan worden, kortom een vervolg dient zich spoedig aan...

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 31 mei 2010 - 11:23:11
Via dat atelier kun je ook jasjes en pakken laten maken. Op mijn vraag of die jasjes ongeplakt waren werd me verteld dat dat standaard niet het geval was, maar dat er (op verzoek) zonder meerprijs de mogelijkheid was voor een ongeplakt binnenwerk. (Dat leek me nogal een sterk verhaal en heb ik dus niet uitgeprobeerd)

'k zit al weer veel te lang bij te lezen in dit topic, maar 't is weer de moeite waard hoor :mrgreen:
Ongeplakt zonder meerprijs, wie gaat er dan nog teveel betalen voor een lijmpak ](*,) :-k

En Ach, 't is vanaf een foto altijd moeilijk te beoordelen, maar ik krijg het idee dat een goed RTW hemd beter zou zitten. Wat HGW zegt dus, zeker teruggaan. Zou je meteen na willen vragen hoe het zit met de maakwijze van hun jasjes? Misschien kunnen we het verhaal van Nightwatch nog wat completer krijgen :twisted:

You can buy clothes, but you can't buy style

Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #386 Gepost op: 31 mei 2010 - 18:09:35
Ze hebben momenteel enkel nog een atelier die MtM shirts doet, maar vertelde mij dat er binnen nu en een aantal maanden ook een lijn zal komen dat volledig van de lichaamsmaten uitgaat. Hier wordt nu in ik meen A'dam of Utrecht, of wellicht beiden, een proef mee gedraaid en wordt waarschijnlijk uitgerold over de andere vestigingen. De verkoper was ook duidelijk meer overtuigd van deze lijn dan de huidige lijn.

Ongeplakt zonder meerprijs, wie gaat er dan nog teveel betalen voor een lijmpak ](*,) :-k

My thoughts exactly, dat vond ik ook zo sterk aan het verhaal.

Zou je meteen na willen vragen hoe het zit met de maakwijze van hun jasjes? Misschien kunnen we het verhaal van Nightwatch nog wat completer krijgen :twisted:

Mijn ervaring komt inderdaad uit de vestiging in Amsterdam. Kan dus goed zijn dat de overhemden en misschien ook wel de MTM jasjes (die volgens mij uit hetzelfde atelier komen) niet in alle filialen verkrijgbaar zijn.

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #387 Gepost op: 31 mei 2010 - 19:19:16
Er staat in ieder geval niets over op de site van LCT. Bij welke vestiging ben jij geweest Ach?
You can buy clothes, but you can't buy style

Ach

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #388 Gepost op: 31 mei 2010 - 22:32:09
Over de verhouding geplakt/ongeplakt moest de verkoper aan mij al toegeven dat hij dit eigenlijk niet precies wist. Het verhaal van de de meerprijs voor het ongeplakte pak is echter schitterend, jammer dat de beste verkoper niet in de auto's zit. Nee hoor meneer, vergeet de Saab, zonder meerprijs krijgt u de Aston wel mee...

De vestiging laat ik liever nog even in het midden, ik moet er nog naartoe van de week en ga er vanuit dat hun ook weleens een blik op het forum werpen. Kortom, ik schat mijn kansen wat hoger in door mij van 'appeasement politiek' te bedienen totdat e.e.a. ook met hen geregeld is. Daarna kom ik er toch nooit meer en dan kan het wat mij betreft allemaal online, graag zelfs als ik mensen hiermee van geldverkwisting kan weerhouden.

Super7

• Bekijk profiel
Reactie #389 Gepost op: 17 september 2010 - 22:53:41
Wat zijn tegenwoordig eigenlijk de vanafprijzen aldaar?

Ik heb er vorig jaar 4 gekocht, die bevallen nog steeds goed...

Is er echt zoveel veranderd??