Excuses, was de afgelopen dagen niet op het forum geweest, maar zag wat berichten voorbij komen.
Wat de foto's betreft ben ik geen groot voorstander om foto's te plaatsen, maar voor de goede zaak zal ik binnenkort wat plaatsen. Het is wel zo fair om op die manier mijn verhaal ook middels beeld te onderbouwen.
Wat de stoffen betreft, van een stoffenboek is mij niets bekend. Mij werd verteld mij dat alles aan de wand hing, varierend van een katoen/polyester mix tot egyptisch en zwitsers katoen. Ze hebben momenteel enkel nog een atelier die MtM shirts doet, maar vertelde mij dat er binnen nu en een aantal maanden ook een lijn zal komen dat volledig van de lichaamsmaten uitgaat. Hier wordt nu in ik meen A'dam of Utrecht, of wellicht beiden, een proef mee gedraaid en wordt waarschijnlijk uitgerold over de andere vestigingen. De verkoper was ook duidelijk meer overtuigd van deze lijn dan de huidige lijn. Het prijsverschil tussen de beide lijnen is overigens nihil. Een hemd dat volledig op de lichaamsmaten gebaseerd is, kost volgens mij slechts 10 euro meer. Een shirt van 100% katoen kost dus of gewoon 120 zoals de huidige lijn of 130 euro per shirt.
Wat het aanpassen van de fit door de kleermaker na oplevering van het hemd betreft is dit ook volledig juist. Ze kunnen slechts een zeer beperkt aantal zaken aanpassen waardoor veel van de door mij gewenste aanpassingen pas achteraf verwerkt konden worden. Zaken als een hangende schouder en een holle rug, waar ik mee gezegend ben, konden zij pas achteraf in het shirt aanpassen via een kleermaker.
Ik probeer ergens aankomende week terug te gaan en zal dan kijken of er tot een oplossing te komen is. Foto's volgen ASAP.