Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (135039 keer gelezen)

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #75 Gepost op: 16 juni 2009 – 19:33:16
Mjah, SuSu heeft wel meer keus. SuSu service vind ik altijd top, ga LCT gewoon eens proberen. Anders 2 kroegshirts voor die prijs, kan ook nooit kwaad.

Gaja

  • Gebruiker
  • Berichten: 859
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #76 Gepost op: 16 juni 2009 – 22:58:43
SuSu was ook ongeveer 150 euro. Ben benieuwd naar de ervaringen met LCT.
Life is too short to drink bad wine

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #77 Gepost op: 27 juni 2009 – 20:57:30
2 shirts dus laten opmeten. Ze werken met passhirts. Vrij weinig tot geen keus in stoffen. Dus gewoon maar een oxfordwit en oxfordblauw genomen. Parelmoer kostte 13 eu extra. Voor de rest geen gekke dingen gedaan.

Ben benieuwd. Zouden binnen 3 weken klaar moeten zijn.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #78 Gepost op: 27 juni 2009 – 21:03:18
Ben er vandaag eveneens langs gelopen. Alles ging goed tot ze aankwamen met een passhirt en met de stelling dat die paar stoffen op de muur alles waren wat ze hadden. Heb toen bedankt en ben weggegaan.

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #79 Gepost op: 27 juni 2009 – 21:07:55
Ja is idd teleurstellend de keus aan stoffen, eigenlijk niet serieus te nemen als je maatshirts verkoopt. Passhirt maak ik me niet zo heel druk om. Ging bij SuSu ook goed, dus heb dat een kans gegeven. Voor de prijs hoefde ik het immers niet te laten. En oxfords in de kleuren die ik gekozen heb kan ik altijd gebruiken en anders zoals ik zei twee kroegshirts erbij.

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #80 Gepost op: 27 juni 2009 – 21:09:35
Ben ik wel met je eens. Maar ik ben op zoek naar iets voor mijn vader die toch wel echt twee keer zo breed is als ik en dan is een passhirt eigenlijk geen optie.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #81 Gepost op: 28 juni 2009 – 17:40:54
2 shirts dus laten opmeten. Ze werken met passhirts. Vrij weinig tot geen keus in stoffen. Dus gewoon maar een oxfordwit en oxfordblauw genomen. Parelmoer kostte 13 eu extra. Voor de rest geen gekke dingen gedaan.

Ben benieuwd. Zouden binnen 3 weken klaar moeten zijn.

Copy/paste

+1

Vandaag even geweest, dezelfde keuze gemaakt. :)

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #82 Gepost op: 29 juni 2009 – 19:16:22
hehe dan hoop ik dat ik wel dat de bestelling uitelkaar gehouden wordt en ik wel de juiste krijg ;) Je weet het nooit met die Spanjaarden...

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #83 Gepost op: 29 juni 2009 – 19:20:36
Ik liep vandaag even langs de vestiging hier in Utrecht, die moet 1 juli opengaan als het goed is. Benieuwd of ze dat halen, dan kan ik voordat ik naar Berlijn ga nog even 2 shirts aan laten meten.

Dragoon

  • Gebruiker
  • Berichten: 524
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #84 Gepost op: 29 juni 2009 – 19:52:02
Weet niet wanneer je terug bent. Actie is tot en met juli.

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #85 Gepost op: 29 juni 2009 – 19:55:35
10 juli dus dat is geen probleem :P maar ik had in mn hoofd om het voordat ik wegging te doen.

decadent

  • Gebruiker
  • Berichten: 49
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #86 Gepost op: 02 juli 2009 – 12:37:36
Gistermiddag ben ik even bij LCT op de Haagse Bluf langs geweest.
Heb daar volgens de actie twee mtm-maatshirts besteld voor de prijs van één.

Hieronder een korte beschrijving van mijn ervaring:
Bij de LCT in Den Haag zijn iets van 150 verschillende stoffen aanwezig (25 plastic-katoen, 100 stuks normaal katoen en
 25 stuks egyptisch katoen). De verschillende stofsoorten geeft ook een verschillende prijs. De prijs voor een plastic-katoen shirt is €99. Voor normaal katoen €129, en voor Egyptisch katoen €169. Voor deze prijs zijn alle extra opties zoals een andere boord, manchetten, initialen, e.d. inbegrepen. Behalve voor parelmoer knopen moet je extra bijbetalen.
Ik heb gekozen voor twee shirts in Egyptisch katoen (2 voor de prijs van 1). Één blauw shirt en één wit-visgraat. Enkele manchetten "classic" met één knoop, wide-spread boord met één knoop, geen initialen, parelmoer knopen.
Allereerst moest ik een stof uitkiezen. Hierna werd mn boord opgemeten en moest ik een passhirt aan doen. Nu werd gekeken welk basisshirt het beste voor mij was. Ik heb boordmaat 40 maar basisshirt 38 was het beste (model / schouders / druk op bovenste knoop). Vervolgens zijn de verschillende maten uitgekozen en mocht ik kiezen uit machetten, knopen, boorden, e.d.
Het shirt is over 4 weken af.

Doordat ik erg smal ben, moet ik het shirt bij afhalen nog even extra laten tailleren.

Ikzelf heb nog geen ervaring met het verschil van stof. Ik weet wel dat Egyptisch katoen met een bepaalde reden "beter" is dan de rest. Ik kan dus niet goed beoordelen of de stoffen "goed" of "minder goed" zijn. Ik ben wel erg benieuwd hoe de afwerking is.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #87 Gepost op: 02 juli 2009 – 13:05:09
Klinkt 'ok'.
Maar wat ik niet begrijp is dat ze er bij voorbaat al vanuit gaan dat het shirt als het af is nog extra getailleerd moet worden.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #88 Gepost op: 02 juli 2009 – 13:33:17
Klinkt 'ok'.
Maar wat ik niet begrijp is dat ze er bij voorbaat al vanuit gaan dat het shirt als het af is nog extra getailleerd moet worden.

Bij LCT werken ze met standaardeenheden. Het aanpassen van de maatvoering gaat daar per 4 cm. in het rugpand, waarbij 16 cm. maximaal is.

Welkom op dit forum, decadent!




Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #89 Gepost op: 02 juli 2009 – 13:53:27
Best raar, dan bestel je een mtm shirt en dan moet het gelijk verbouwd worden voordat hij überhaupt aan je wensen voldoet. Dan denk ik van laat maar zitten ik laat hem ergens anders wel in een keer goed maken..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford