Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (135034 keer gelezen)

pino

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #45 Gepost op: 17 augustus 2008 – 12:25:31
Dat doet me goed te horen!

Zelf kies ik altijd voor crisp-white shirts. In het begin had ik ook allerlei 'kleurtjes' maar dat was gauw afgelopen. Nee wit staat overal het beste bij in mijn opinie.

greetz.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #46 Gepost op: 17 augustus 2008 – 13:11:27
Dat doet me goed te horen!

Zelf kies ik altijd voor crisp-white shirts. In het begin had ik ook allerlei 'kleurtjes' maar dat was gauw afgelopen. Nee wit staat overal het beste bij in mijn opinie.

greetz.

Vind je dat niet wat eentonig?

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #47 Gepost op: 17 augustus 2008 – 13:15:54
Hallo Maboc,

Nee geen rancune, helemaal niet zelfs. Ik dacht er mijn zaak in gevonden te hebben qua maathemden maar de afwerking zoals overal niet afgeknipte draadjes en baleinen die los zaten dat was de gewoonste zaak van de wereld.

Ook de pasvorm verschilde per hemd vond ik. Stoffen zijn wel mooi maar als je het verkloot met het maken van een hemd dan is de lol er gauw vanaf. Jouw hemd dat eraan komt kan natuurlijk wel gewoon goed zijn....

Succes!  P.s ben nieuw op dit forum als liefhebber van al dit moois dus ik zal me binnenkort voorstellen!

Groet.

Ah ... duidelijk. Ja...dan zou ik er ook snel genoeg van hebben  :(
Vooral als de pasvorm per hemd verschilt, is dat (in mijn optiek) een veeg teken.

Ondertussen je introductie gelezen...welkom :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

maboc

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.448
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #48 Gepost op: 17 augustus 2008 – 22:34:56
Wit is niet eentonig maar daar kom je pas achter als je allerlei geprobeerd hebt. Waar je alleen voor moet waken is dat je eruit gaat zien als een ober wanneer je een zwart pak draagt, dan is wit moeilijk te combineren tenzij je het juiste type bent en het er juist wel weer stijlvol uitziet!

Eerlijk is eerlijk, soms zie ik lichtblauw en dan moet ik mezelf inhouden....



Kom op stap in de wereld van de kleur...je kunt het .... je willt het  :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #49 Gepost op: 18 augustus 2008 – 09:00:48
Wit is niet eentonig maar daar kom je pas achter als je allerlei geprobeerd hebt.

Oh gelukkig, dan is er nog hoop...

pino

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #50 Gepost op: 18 augustus 2008 – 19:02:28
Kleur ja, maar ik zorg voor contrast met behulp van een pak. Deze kan altijd kleur aanbrengen in combinatie met spierwitte hemden. En Borrelli-wit voelt gewoon goed!

Ook een das kan voor de kleur zorgen die je dan  toch wilt aanbrengen. Liesft Napolitaanse knoop.


komr

  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #51 Gepost op: 18 augustus 2008 – 19:38:28
Dat doet me goed te horen!

Zelf kies ik altijd voor crisp-white shirts. In het begin had ik ook allerlei 'kleurtjes' maar dat was gauw afgelopen. Nee wit staat overal het beste bij in mijn opinie.

greetz.

Dat denk ik dan weer over lichtblauw (al dan niet in streep variant), ik denk dat 90% van mijn shirts die kleur heeft.
"One man's style must not be the rule of another’s."

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #52 Gepost op: 07 september 2008 – 09:20:09
By the way:

Ik had twee shirts besteld bij LCT.
De lichtblauwe was voor 'zo' (as in: niet gekocht voor een specifieke gelegenheid) en zit perfect.

Ik had ook een witte (de duurste van de twee) - uiteraard met exact dezelfde maten.
Omdat ik de witte voor een bruiloft had gekocht en de blauwe top zat, heb ik de witte uiteindelijk weggehangen in de kast. Twee dagen voor de desbetreffende bruiloft bedacht ik me dat ik m toch maar eens moest passen.... Oh schrik: body is perfect, maar de kraag is VEEL te klein. Waarschijnlijk hebben ze gewoon de verkeerde maat gebruikt.

Klote dus, om het zo maar te zeggen. Ik moest in alle haast een goed zittend RTW shirt vinden met boordmaat 40 of 41 (afhankelijk van de hoogte van de kraag wil daar nog wel eens wat verschil in zitten). Ik draag niet vaak een das, dus de meeste van mijn RTW shirts zijn een of zelfs twee boordmaten te strak, omdat de bodymaat van een slimfit 39 nu eenmaal beter zit bij mij.

Uiteindelijk bij Canali een goed shirt gekocht. De volgende keer bij LCT toch een grotere boordmaat nemen.
En nog eens bij Menco langs om te zien hoe hij het doet...
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #53 Gepost op: 17 december 2008 – 20:01:35
Lopend over het schouwburgplein en het Oldenbarneveldtplaats kwam ik opeens LCT tegen, niet verwacht dat ze in Rotterdam zouden zitten. De winkel is er pas sinds april. Buitengewoon aardige storemanager. En het zag er allemaal goed uit! Al moet ik zeggen dat ik nog niets daar gekocht heb. De manchetknopen die ik wilde waren niet meer gaaf verkrijgbaar. Dus daar ga ik later nog voor terug. De stoffen zijn van Scabal, jasjes zijn vanaf €550,-, shirts van €89,- (13% polyester, 78% katoen) tot €189,- Vanaf €119,- (100% katoen). Ook is het mogelijk om maatdassen te laten maken.

De naam LCT ipv La Chemiserie Traditionelle is gekozen omdat LCT beter blijft hangen dan een franse naam. Het bedrijf is trouwens spaans van origine alleen klonk de naam in het frans beter.


A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #54 Gepost op: 17 december 2008 – 21:46:38
Lopend over het schouwburgplein en het Oldenbarneveldtplaats kwam ik opeens LCT tegen, niet verwacht dat ze in Rotterdam zouden zitten. De winkel is er pas sinds april. Buitengewoon aardige storemanager. En het zag er allemaal goed uit! Al moet ik zeggen dat ik nog niets daar gekocht heb. De manchetknopen die ik wilde waren niet meer gaaf verkrijgbaar. Dus daar ga ik later nog voor terug. De stoffen zijn van Scabal, jasjes zijn vanaf €550,-, shirts van €89,- (13% polyester, 78% katoen) tot €189,- Vanaf €119,- (100% katoen). Ook is het mogelijk om maatdassen te laten maken.

En 9%?

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #55 Gepost op: 18 december 2008 – 20:36:28
"Overig"  :lol:

Storm

  • Gebruiker
  • Berichten: 422
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #56 Gepost op: 18 december 2008 – 23:06:43
Lijkt me een typo...
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Mr. X

  • Gebruiker
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #57 Gepost op: 09 juni 2009 – 23:50:44
En, wat zijn nou de meningen van de overhemden?

Ben van plan binnenkort (eigenlijk morgen maar door de negatieve reacties wil ik dat nog wel even uitstellen) een stuk of 4 hemden te bestellen.
Wellicht maar niet doen?
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #58 Gepost op: 10 juni 2009 – 08:49:09
Gewoon proberen, ze hebben nu een actie zag ik; tweede shirts gratis.

RdB

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.202
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #59 Gepost op: 10 juni 2009 – 09:46:23
Oh dat is een fraaie actie. Zodra het filiaal hier in Utrecht open is ga ik daar maar eens gebruik van maken.