Dan zal ik me ook maar voorstellen. Mijn naam is Joost, ik ben 32, woon in Utrecht, ben afgestudeerd als linguïst en werk als Knowledge Management Consultant bij een groot accountantskantoor.
De voornaamste reden dat ik op SF ben terecht gekomen is dat ik wat ongebruikelijke kleding- en schoenmaten heb, en het zat ben in slecht passende confectie rond te lopen. Ik ben op een zeker moment begonnen bij 'custom confectie' zoals Cape Comfort en aanverwanten, maar heb me onlangs mijn eerste NvN laten aanmeten

. Ook laatst als experiment een shirt laten aanmeten bij ShirtByHand, ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Pakken draag ik niet dagelijks, maar wel regelmatig. Naast een wat ouder confectiepak (DiMaggio) ben ik inmiddels doorgegroeid naar MTM van SuSu en Soc13ty (die laatste was een aanbieding vanuit mijn werk, maar die van SuSu bevalt me stukken beter). Ook onlangs een fijn linnen RTW-pak van SuSu aangeschaft, nu alleen nog wachten op passend weer...
Mijn stijl zit iets meer bij de 'Engelse' dan de 'Italiaanse', al heeft dit ook te maken met mijn bouw/maten. Zoals ik al schreef heb ik wat ongebruikelijke maten; ik ben 1,70m, maar heb boordmaat 40,5 (door zowel NvN als SBH onafhankelijk van elkaar gemeten). Daarnaast heb ik relatief lange benen, zodat confectieoverhemden altijd veel te groot zijn. Een pak van maat 46 past meestal wel, als de mouwen en pijpen ingekort worden. Schoenen zijn een nog groter probleem. Ik heb maat 4,5 (37,5), en die is niet normaal verkrijgbaar. Hermans in Utrecht heeft hier gelukkig wel aanbod in, maar dat beperkt zich tot Van Bommel-klonen in brogues, oxfords en andere klassieke modellen. Onlangs heb ik wat rondgebeld voor Santoni's in mijn maat, maar zelfs SirMax had mijn maat niet. Ik hoop op SF dan ook wat meer tips te vinden hiervoor (maatschoenen liggen nog iets buiten mijn bereik).
Voor het overige draag ik mijn Oris Modern Classic al 2 jaar met plezier (afgewisseld met enkele Seiko 5'jes voor erbij), beschermen mijn Ray-Ban en mijn Oakley mijn ogen tegen de zon, hobby ik wat op mijn MacBook Pro en ben ik regelmatig te vinden in theater of concertgebouw. Ook reis ik graag: Krakau, Bonaire en Maleisië zijn reeds geboekt voor de komende maanden. Mochten jullie wat meer van mij willen weten, dan hoor ik het wel.