Auteur Topic: Voorsteltopic  (2034352 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Martin Stall
Reactie #1890 Gepost op: 08 augustus 2007 - 13:20:47
Citaat van: "Martin Stall"
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Don"
Citaat
De nieuwste fijnproever is Martin Stall

Welkom!

De nederlandse bespoke maker?

Lees op z'n weblog dat ie inmiddels Spanjool is geworden.

I wonder why...

Goedemorgen heren.

Dank u allen voor uw welkom. Ik moet bekennen dat ik al een eeuw niet op het forum geweest ben, maar ik zal proberen het weer goed te maken.

Over Spanje: Nadat ik vijf jaar in de Ardennen gewoond heb, bleek Nederland bij terugkomst erg druk en vol. En veel regen, natuurlijk. Spanje was al lang een droom van me, en nu heb ik het dus maar gedaan. Ik moet zeggen dat het hier erg bevalt!

Ik reis nog steeds om mijn pakken aan te meten, en zo kom ik dus ook nog regelmatig in Nederland. Gelukkig maar, want stiekem mis ik ons kikkerlandje nog wel een beetje. Niet verder vertellen svp.

:)

Altijd interessant om te horen! Hopelijk hou je toch tijd over om afentoe een leuke bijdrage te leveren ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Aaron

• Gast
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1891 Gepost op: 08 augustus 2007 - 19:20:49
Welkom Mirella! :)

Eindelijk weer een dame in ons midden :wink:

J.F.Ruygaert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
dobrij djen!
Reactie #1892 Gepost op: 10 augustus 2007 - 09:32:06
Een goedendag altesaam!

Hierbij ook een nieuwe aanwezige: historicus, journalist, literator (zelf schrijvend en eigenaar van een privé-bibliotheek) en slavofiel. Voorts buitengewoon geinteresseerd in het snobisme in al zijn verschijningsvormen, dus hier zal ik vast ruim aan mijn trekken komen...  :wink:
Wat mijn persoonlijke stijl betreft: een goede sigaar, een 12-jarige single malt, een stijlvol vintage horloge (Russisch, uiteraard), een vintage Pelikan vulpen en een Italiaans kostuum kenmerken mij. Tevens een afkeer van mensen die denken dat smaak iets is dat je kan kopen.

Johan

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1893 Gepost op: 10 augustus 2007 - 10:24:03
Welkom Johan! :D
Quotidie potest esse ultimo die

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1894 Gepost op: 10 augustus 2007 - 21:05:51
welkom nieuwe leden  :D

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1895 Gepost op: 11 augustus 2007 - 14:04:13
Citaat van: "Edmond Dantès"
Hallo gentlemen,

De voordelen van maatkleding, voor mij althans, zijn legio: behalve de mooie pasvorm en het draagcomfort, is het de ideale motivatie  om je gewicht onder controle te houden.

Edmond

:D
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

var

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1896 Gepost op: 12 augustus 2007 - 14:11:32
Veel nieuwe leden de laatste tijd; welkom!

HotFudge

• Gast
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1897 Gepost op: 12 augustus 2007 - 15:55:34
inderdaad... welkom dan maar he allemaal

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1898 Gepost op: 12 augustus 2007 - 16:38:22
Welkom nieuwe leden op stijlforum.

Sonny C.

• Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1899 Gepost op: 12 augustus 2007 - 19:49:43
Een goedendag,

Ik lees al enige tijd het StijlForum, maar had nog niet de moeite genomen om mezelf te registeren. Aangezien ik hier bijna elke dag wel even een kijkje neem zal ook ik me even in kort voorstellen.

Mijn naam is Martijn en ben recentelijk 24 geworden. Ik ben in juli 2006 afgestudeerd aan de Johan Cruijff University te Amsterdam en ben vervolgens met de MSc Accounting & Control begonnen aan de VU.

In januari 2007 ben ik met deze studie gestopt. De studie kon ik helaas niet combineren met mijn werkzaamheden. Komend schooljaar probeer ik het opnieuw aan de UVA met de MSc Business Studies.

Van mooie pakken, met dito schoenen, horloges etc. kan ik genieten. Niet alleen om naar te kijken maar uiteraard ook om zelf aan te hebben/ dragen. Mooie leren aktetassen, portefeuilles, etc. kunnen mij ook zeer bekoren.

Ik vind het leuk om op dit forum wat informatie en meningen te lezen. Zelf hoop (probeer) ik ook af en toe een nuttige bijdrage te kunnen leveren. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik nog aardig wat moet leren gezien de topics die ik tot nu toe heb gelezen (dek me alvast in  :-^ ).

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1900 Gepost op: 12 augustus 2007 - 19:51:20
Welkom Martijn!
Quotidie potest esse ultimo die

J.F.Ruygaert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1901 Gepost op: 13 augustus 2007 - 08:48:45
Citaat van: "Sonny C."
Hierbij moet ik wel vermelden dat ik nog aardig wat moet leren gezien de topics die ik tot nu toe heb gelezen (dek me alvast in  :-^ ).

Ach, wat is leren?  :wink:
Smaak is iets puur persoonlijks en niet iets dat je leert of kunt kopen. Zaken die mensen hier op het forum mooi vinden kunnen jij of ik bijvoorbeeld lelijk vinden, en omgekeerd.

J.F.

het simpele leven

• Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1902 Gepost op: 13 augustus 2007 - 14:56:33
Zal mijzelf allereerst netjes voorstellen aan de mensen alhier.
Mijn naam zoals hier vermeld is het simpele leven maar doorgaans is het gewoon Casper. Het simpele leven slaat meer op het genieten van de kleine genoegens in het leven die het interesseant maken (lekker eten, een mooi glas wijn, een nieuwe das).
Ben bij toeval op het forum terecht gekomen toen ik info zocht over santoni (heb deze ook gevonden  :shock: ). Bij het verder doorkijken van het forum viel het op dat de onderwerpen alhier besproken mij over het algemeen goed aanspreken. Het doet mij plezier om te zien wat voor mentaliteit hier wordt nagestreeft op het gebied van kleding.
Nu alleen de rest van NL nog....
 creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others.
"Ayn Rand"

Kenzo

• Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1903 Gepost op: 15 augustus 2007 - 17:54:18
Aaaah, eindelijk, een forum met stijlfanaten. Ik ben Kenzo, 23 jaar en net klaar met de bacheloropleiding Taal- en Cultuurstudies aan de Universiteit van Utrecht. In september begin ik aan de masteropleiding Literatuurwetenschap. Na dat jaar hoop ik bij een uitgeverij te gaan werken of aan een universiteit verbonden te blijven als onderzoeker.

Ik heb altijd al iets met mode gehad en las als vijftienjarige jongen uit een klein christelijk dorp graag de 'Man' en 'The Face'. (Jammer dat deze bladen niet meer bestaan!) Ik ben in de loop der jaren vooral de Belgische en Japanse merken als Raf Simons, Dries van Noten, Kenzo en Yohji Yamamoto gaan waarderen. Verder ben ik uiteraard geïnteresseerd in literatuur, muziek en film.

Op het SF hoop ik vooral meer over de ambachtelijke kanten van kleding te leren. Ik wil meer oog krijgen voor de details die de besproken kleding op het SF onderscheiden zodat ik over pakweg 7 jaar een 'connoisseur' ben.
ù sont tes idoles mal raseés, bien habillées

Vetkooper

• Bekijk profiel
Voorsteltopic - Deel V
Reactie #1904 Gepost op: 18 augustus 2007 - 15:30:44
Hoi,
Ik ben Jouke, 28, en volg de master in Material Science and Engineering aan de TU in Delft. M'n zoektocht naar een pak, bracht me bij Oger in Den Haag. Nooit eerder was ik bereid dik te betalen voor kwaliteit, maar na de magische woorden van de verkoper: "de prijs, daar komen we wel uit" , toch maar tot koop overgegaan. (Een lichtgrijs pak van Corneliani, uit de zomercollectie.)  Nu ik eenmaal in aanraking ben gekomen met, in mijn ogen,  stijlvolle kleding is mijn interesse verder gewekt. Ik vind het leuk om dit forum te lezen. Het enthousiasme is aanstekelijk, en ik steek hier en daar nog wat op.

Gr.