Auteur Topic: Magnanni  (606996 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #300 Gepost op: 22 januari 2008 - 17:09:36
Heb dezelfde soort spanners voor m'n "mindere" schoenen, steek ze er alleen in zonder die veer te spannen.

Poetsbeurt is goed gelukt, maar wel te zien dat jouw schoenen flink wat te verduren hebben gehad, ook aan de binnenkant waar je met je hiel op loopt. Ziet er bij mij nog haast als nieuw uit.

AJM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #301 Gepost op: 26 januari 2008 - 13:48:43
Nog even een foto van mijn Magnanni schoenen, die suede heb ik ongeveer een maand geleden gekocht

En deze zijn nu ruim een half jaar oud en heb ik afgelopen week laten verzolen. Max 1 à 2 keer per week gedragen en goede spanners gebruikt.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #302 Gepost op: 26 januari 2008 - 13:53:46
Mooi slanke schoen, vooral die suede vind ik erg fraai,
vraagt wel om een slankere en hogere broekspijp imho.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #303 Gepost op: 26 januari 2008 - 14:18:27
Citaat van: "AJM"
En deze zijn nu ruim een half jaar oud en heb ik afgelopen week laten verzolen. Max 1 à 2 keer per week gedragen en goede spanners gebruikt.

Het zijn mooie schoenen hoor, ik blijf die opanca een leuk detail vinden. Maar als je het hebt over verzolen na een halfjaar met een draagdrequentie van 1 á 2 keer in de week, dan slijt de boel toch wel heel snel :?!?

Is dat specifiek voor Magnanni in jouw geval, of heb je dat met al jouw schoenen?
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #304 Gepost op: 26 januari 2008 - 14:48:37
Citaat van: "Peer Gynt"

Het zijn mooie schoenen hoor, ik blijf die opanca een leuk detail vinden. Maar als je het hebt over verzolen na een halfjaar met een draagdrequentie van 1 á 2 keer in de week, dan slijt de boel toch wel heel snel :?!?

Is dat specifiek voor Magnanni in jouw geval, of heb je dat met al jouw schoenen?

Is me ook opgevallen inderdaad, die suede magnanni is prachtig!

AJM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #305 Gepost op: 26 januari 2008 - 16:01:50
Nee is niet bij al mijn schoenen. Het ging vooral om de punt van de zool die goed was versleten, het waren ook aardig dunne zolen. Daarbij adviseerde de schoenmaker (Rapide, Heiligeweg) ook om te verzolen voordat het gedeelte bij de opanca ging slijten zodat hij het mooi kon verzolen.

Maar ik heb ook suede schoenen van Stemar welke ik nu ruim een jaar draag, 3/4 keer per week en enkel probleem met de zolen.

Dank voor de reacties ook  :)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #306 Gepost op: 26 januari 2008 - 16:14:33
Nee is niet bij al mijn schoenen. Het ging vooral om de punt van de zool die goed was versleten, het waren ook aardig dunne zolen. Daarbij adviseerde de schoenmaker (Rapide, Heiligeweg) ook om te verzolen voordat het gedeelte bij de opanca ging slijten zodat hij het mooi kon verzolen.

Ik heb precies hetzelfde bij mijn Magnanni's. Bij de punt gaat het heel hard, het zooltje is ook ultradun. Ik heb ze nog geen jaar, draag ze niet meer dan een keer per week en binnenkort zijn ze wel aan de beurt denk ik. Zou je misschien een foto'tje van de vervangen zool willen posten AJM? :)

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #307 Gepost op: 26 januari 2008 - 16:41:45
Citaat
Ik heb ze nog geen jaar, draag ze niet meer dan een keer per week en binnenkort zijn ze wel aan de beurt denk ik

Dat hoor je vaak over Magnanni. Je kan er dus zegge circa 50 keer op lopen, en daarna zijn de zolen al toe aan vervanging?  :-#

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #308 Gepost op: 26 januari 2008 - 16:42:58
Nou ja, het model dat ik heb is een zomermodel met een extreem dunne zool. En er zit nog geen gat in hoor :lol:

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #309 Gepost op: 26 januari 2008 - 21:57:06
Citaat van: "Bontius"
Citaat
Ik heb ze nog geen jaar, draag ze niet meer dan een keer per week en binnenkort zijn ze wel aan de beurt denk ik

Dat hoor je vaak over Magnanni. Je kan er dus zegge circa 50 keer op lopen, en daarna zijn de zolen al toe aan vervanging?  :-#

Ik heb er om deze reden van afgezien schoenen van dit merk aan te schaffen. Ze hebben leuke modellen, maar kwalitatief... :cry:

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #310 Gepost op: 15 februari 2008 - 00:13:31
Citaat van: "Topdude"
Citaat

Ik heb er om deze reden van afgezien schoenen van dit merk aan te schaffen. Ze hebben leuke modellen, maar kwalitatief... :cry:

Leuk gejat zul je bedoelen, qua model is de Magnanni collectie bijna identiek aan de Santoni collectie. Beetje orginaliteit mag ook wel....  :?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #311 Gepost op: 15 februari 2008 - 00:30:09
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Topdude"
Citaat

Leuk gejat zul je bedoelen, qua model is de Magnanni collectie bijna identiek aan de Santoni collectie. Beetje orginaliteit mag ook wel....  :?

De nieuwe collectie vind ik toch vrij fraai...(wat ze bij Zwartjes hadden staan dan...)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Magnanni
Reactie #312 Gepost op: 15 februari 2008 - 09:34:01
Dat zegt hij toch, Santoni maakt fraaie modellen ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #313 Gepost op: 15 februari 2008 - 18:39:07
Citaat van: "Sergio"
Dat zegt hij toch, Santoni maakt fraaie modellen ;-)

True ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #314 Gepost op: 15 februari 2008 - 19:46:49
Even op de site van zwartjes gekeken en heb toch wel een tweetal zeer fraaie Magnanni's onder de 250 euro zien staan.

"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."