Auteur Topic: Magnanni  (606999 keer gelezen)

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #315 Gepost op: 15 februari 2008 - 20:39:28
Mooi mooi mooi!
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #316 Gepost op: 17 februari 2008 - 11:17:31
Ziet er goed uit, maar [vervelenddoenmodus aan] het zooltje lijkt me zo dun als karton. 3 keer op lopen en je kunt naar de zolenboer. [/vervelenddoenmodus uit]

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #317 Gepost op: 17 februari 2008 - 12:11:25
Citaat
3 keer op lopen en je kunt naar de zolenboer

Inderdaad. Die modellen met een opanca lijken over het algemeen een dunnere zool te hebben. (en zijn nog eens duurder ook)

De modellen op die plaatjes spreken mij niet zo aan, de kleur van het Suede (boven) vind ik niet zo...Die onderste zou zo van Manfield vandaan kunnen komen :?

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #318 Gepost op: 17 februari 2008 - 12:50:18
Het enige waar ik moeite mee heb is dat de leertypen die Magnanni gebruikt een beetje dood ogen, waar er bij een Santoni - maar ook al bij Borgioli - veel meer leven in zit.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #319 Gepost op: 17 februari 2008 - 21:28:45
Citaat van: "Camiceria"
Het enige waar ik moeite mee heb is dat de leertypen die Magnanni gebruikt een beetje dood ogen, waar er bij een Santoni - maar ook al bij Borgioli - veel meer leven in zit.

Ik ben het met je eens, dit is de reden waarom ik de schoenen niet zo snel zal kopen.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

GroovyTiggr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #320 Gepost op: 18 februari 2008 - 23:35:51
Ik heb mijn Magnanni's ook na 5 maanden al moeten laten verzolen. Maar aan de andere kant krijg ik ook veel reactie als ik ze aan heb.
Ze trekken dus wel veel bekijks.

Ben nu eigenlijk opzoek naar wholecuts. Vind de Monaco wel mooi maar wil eigenlijk wel een schoen die iets meer solide is (met het leer aan de bovenkant heb ik geen problemen)

ps. wat is opanca? (sorry een beetje noob)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Magnanni
Reactie #321 Gepost op: 18 februari 2008 - 23:43:42
Citaat van: "GroovyTiggr"
Ik heb mijn Magnanni's ook na 5 maanden al moeten laten verzolen. Maar aan de andere kant krijg ik ook veel reactie als ik ze aan heb.
Ze trekken dus wel veel bekijks.

Ben nu eigenlijk opzoek naar wholecuts. Vind de Monaco wel mooi maar wil eigenlijk wel een schoen die iets meer solide is (met het leer aan de bovenkant heb ik geen problemen)

ps. wat is opanca? (sorry een beetje noob)

Met behulp van de zoekfunctie (en mijn eigen geheugen...)

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?p=134441#134441
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

GroovyTiggr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #322 Gepost op: 18 februari 2008 - 23:57:15
thx, had al wat gezocht op internet ed. Toen kwam het forum ook al naar boven maar het wordt zo vaak genoemd dat gericht zoeken bijna onmogelijk was.

Bedank je geheugen van me.

Popular

• Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #323 Gepost op: 01 maart 2008 - 09:57:46
Ik heb me gisteren eens verwend door een nieuw paar Magnanni's aan te schaffen. Ik moet zeggen dat ik juist erg te spreken ben over de kwaliteit van het leer en de maakwijze. Ik vind ze werkelijk fantastich mooi! Maar toegegeven; ik ben geen kenner en Santoni's heb ik nog niet eerder gedragen.

Heeft iemand enig idee wat je normaal voor deze schoenen betaald? Ze waren namelijk origineel € 289,-, maar door een kleine beschadiging (wat je absoluut niet ziet) heeft de verkoper ze aangeboden voor € 239. Er bekruipt me een gevoel dat ik toch nog te veel betaald heb... Helemaal toen ik net een stickertje op de doos zag zitten met een prijsje erop van € 229,95. Voor dat tientje ga ik niet moeilijk doen, maar het gaat even om het principe.

En jawel, de spanners moet ik nog halen. ;)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #324 Gepost op: 01 maart 2008 - 10:08:47
Lekker schoentje heur! Veel plezier ermee!

Deze doen volgens mij normaal toch echt 279,-. Misschien dat Tinus het nog ff kan nakijken maar ik weet het vrijwel zeker. Hoe die prijs dan op de doos komt?

Waar zit dat beschadigingetje dan?

Ik zou trouwens niet wachten met spanners kopen hoor :idea:

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #325 Gepost op: 01 maart 2008 - 10:16:26
Citaat van: "Mikey Fuoco"

Nee, anders wil Bassie binnen de kortste keren die schoenen voor z'n optredens! Je kan natuurlijk ook wachten met het kopen van spanners, maar dan moet je de schoenen niet dragen ;)

Citaat van: "Popular"
Ik moet zeggen dat ik juist erg te spreken ben over de kwaliteit van het leer en de maakwijze.

Het is natuurlijk waar je het mee vergelijkt. Ervaring op het forum heeft geleerd dat de zolen verdwijnen als sneeuw voor de zon. De manier waarop de kleurschakering op de schoenen is gebracht is ook niet heel erg verfijnd.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het geen leuke schoenen zijn overigens. Sluit zelf ook niet uit om een keer een paar te kopen, afhankelijk van m'n budget.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Popular

• Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #326 Gepost op: 01 maart 2008 - 10:28:30
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Lekker schoentje heur! Veel plezier ermee!

Deze doen volgens mij normaal toch echt 279,-. Misschien dat Tinus het nog ff kan nakijken maar ik weet het vrijwel zeker. Hoe die prijs dan op de doos komt?

Waar zit dat beschadigingetje dan?

De beschadiging zit aan de zijkant, op de opanca zoals jullie dat noemen meen ik. Je ziet er werkelijk niets van, zeker niet als ik er mee loop. Ik kan er niet wakker van liggen in ieder geval. Het is dat mijn vriendin het opviel.

Wat de schoenspanners betreft: moet ik daarvoor nog ergens op letten? Is dit wat bijvoorbeeld?

De verkoper had er overigens ook over om over een weekje of twee er antislipzooltjes er op te laten zetten. Zodoende slijt het leer van de zool minder snel en heb je meer profiel. Wat is jullie ervaring; is dit hard nodig?

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #327 Gepost op: 01 maart 2008 - 10:40:30
Citaat van: "Popular"
Wat de schoenspanners betreft: moet ik daarvoor nog ergens op letten? Is dit wat bijvoorbeeld?

De verkoper had er overigens ook over om over een weekje of twee er antislipzooltjes er op te laten zetten. Zodoende slijt het leer van de zool minder snel en heb je meer profiel. Wat is jullie ervaring; is dit hard nodig?

Spanners zien er goed uit. Uiteindelijk gaat het om de pasvorm, maar het zou me niets verbazen als al die units uit eenzelfde fabriek komen uit China. Brogues in Laren verkoopt dezelfde soort spanners ook, maar dan voor €50. Daar staat in ieder geval op dat ze uit China komen.

De schoenen slijten hard zoals ik in m'n vorige reply al schreef, dus in die zin zou het kunnen helpen. Zelf zou ik echter geen schoenen kopen om er vervolgens rubber onder te laten zetten.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #328 Gepost op: 01 maart 2008 - 11:28:30
Citaat van: "peer gynt"
Het is natuurlijk waar je het mee vergelijkt. Ervaring op het forum heeft geleerd dat de zolen verdwijnen als sneeuw voor de zon. De manier waarop de kleurschakering op de schoenen is gebracht is ook niet heel erg verfijnd.

De wintermodellen met rubber loopstuk houden het een stuk langer vol

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Magnanni
Reactie #329 Gepost op: 01 maart 2008 - 11:29:34
Die spanners zijn prima, maar alles draait om pasvorm en daarmee blijft het gissen natuurlijk, als je online koopt.

Voor meer tips over spanners en de pasvorm ervan kan je hier even kijken.

Dat zooltje zou een goede oplossing kunnen zijn om de duurzaamheid te vergroten, echter als je dan niets met de hak doet zou je de schoen (door hoogteverschil) uit balans kunnen brengen. Als het zooltje echter maximaal een mm. of twee zal zijn dan zal je er denk ik geen 'hinder' of ander loopgedrag door ondervinden.