Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463594 keer gelezen)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #360 Gepost op: 15 februari 2009 - 20:55:53
Klopt.. vergelijkbaar spul, maar geen Van Bommel-plaatje erop ;)
(bij J. Edward dan, Both weet ik niet)
Laatst bewerkt op: 15 februari 2009 - 20:57:39 door Ramone

GSA

• Gast
Reactie #361 Gepost op: 15 februari 2009 - 21:55:01
Klopt.. vergelijkbaar spul, maar geen Van Bommel-plaatje erop ;)
(bij J. Edward dan, Both weet ik niet)

bij both ook niet, de 'gewone' juniper ridge zeg maar..

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #362 Gepost op: 16 februari 2009 - 08:33:21
Gewoon bij Quality-shop.nl bestellen, goede kwaliteit, niet te duur, snel in huis, geen gezeur garantie, wat wil je nog meer?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #363 Gepost op: 16 februari 2009 - 10:02:00
Gewoon bij Quality-shop.nl bestellen, goede kwaliteit, niet te duur, snel in huis, geen gezeur garantie, wat wil je nog meer?

Weten of de pasvorm goed is?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #364 Gepost op: 16 februari 2009 - 11:02:58

FenDee

• Bekijk profiel
Reactie #365 Gepost op: 16 februari 2009 - 20:09:55

Kees

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #366 Gepost op: 21 april 2009 - 00:25:44
Ik ga waarschijnlijk verguisd worden door deze vraag: doen jullie spanners in jullie loafers?

Nee want ik doe nooit spanners in mijn schoenen. Als student deed ik het wel maar ik had nooit de indruk dat het een spat hielp dus ben ik ermee uitgescheden. Immers een kreuk in het leer haal je er nooit meer uit. Zodra je de schoen weer aandoet en je de eerste stap hebt gezet ontstaan er weer kreukels.
Als U wilt dat u iets niet geschiedt doe het ook een ander niet.  Confucius.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #367 Gepost op: 21 april 2009 - 00:35:49
Vrijwel elke kenner op het gebied van schoenen zal het niet met je eens zijn, Kees. Als ik geen spanners zou gebruiken, zouden mijn schoenen er een stuk slechter uitzien.

Kees

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #368 Gepost op: 21 april 2009 - 01:09:18
Dit vraagt om een serieus onderzoek! Helaas ben ik bang dat ik niet de discipline heb om bijvoorbeeld een jaar de linker schoen wel en de rechter niet met spanner op te bergen.

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #369 Gepost op: 21 april 2009 - 01:46:08
Een paar loopplooien ga je inderdaad ook met spanners niet vermijden, maar wanneer je een paar schoenen zonder spanners laat staan zie je dat de schoen ook op andere plaatsen inzakt waar ook weer plooien ontstaan terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Een tijd geleden zag ik het nut van (cederhouten) spanners ook niet in en had ik een paar schoenen dat ik altijd zonder iets erin liet staan, en het verschil is toch wel erg duidelijk te zien.
Daarnaast zorgt een goed paar spanners ervoor dat het vocht uit de schoen wordt opgenomen wat leidt tot minder vervelende luchtjes en dergelijke. Toch niet vervelend, zeker niet als je een paar loafers zonder sokken draagt. ;) Enneh, waarom zou je in de ene schoen geen, en in de andere schoen wel een spanner doen? Het lijkt me toch een erg kleine moeite om een paar erin te doen nadat je ze hebt uitgetrokken.

Zelf ga ik waarschijnlijk een dezer dagen mijn eerste paar loafers aanschaffen. Bij S&S zag ik niks dat me echt goed beviel, dus hopelijk heeft Sir Max wat leuks staan. Die C&J Merton Safari's zien er erg goed uit en hetzelfde geldt voor een paar Santoni's (het model weet ik niet) in ongeveer dezelfde kleur. Hopelijk kan ik die meenemen.
Laatst bewerkt op: 21 april 2009 - 01:49:23 door Vodro

Kees

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #370 Gepost op: 21 april 2009 - 08:07:21
Enneh, waarom zou je in de ene schoen geen, en in de andere schoen wel een spanner doen?

Dit stelde ik voor om een objectief onderzoek te doen naar het nut van spanners. Als je na een jaar in bijv. de rechter altijd en de linker nooit spanners hebt gedaan moet je kijken of je verschil ziet. Dat verschil kun je dan zo redelijk objectief vaststellen.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #371 Gepost op: 21 april 2009 - 08:30:57
Discussie over de (on)zin van spanners naar aanleiding van Kees' stelling afgesplitst uit het loafers-topic.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #372 Gepost op: 21 april 2009 - 09:02:01
Ik ga waarschijnlijk verguisd worden door deze vraag: doen jullie spanners in jullie loafers?

Geen vreemde vraag hoor Ruud. ;) Ik doe wel gewoon spanners in m'n loafers, behalve in mijn 'carshoe-achtige' loafer, waarvan het zoolmateriaal identiek is aan de bovenzijde. Daar heeft het volgens mij geen toegevoegde waarde om spanners te gebruiken.

Mediaman

• Gast
Reactie #373 Gepost op: 21 april 2009 - 20:53:32
In een loafer met een 'stijf' model zoals bijvoorbeeld Storm ze heeft van Santoni, lijkt het me noodzaak om het model te behouden.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #374 Gepost op: 21 april 2009 - 23:32:50
Hangt vooral af van de hak. De meeste loafers hebben een vrij slappe hak, waardoor een spanner de hiel kan verzetten als die te groot is.
Life is too short to drink bad wine