Een paar loopplooien ga je inderdaad ook met spanners niet vermijden, maar wanneer je een paar schoenen zonder spanners laat staan zie je dat de schoen ook op andere plaatsen inzakt waar ook weer plooien ontstaan terwijl dat eigenlijk niet nodig is. Een tijd geleden zag ik het nut van (cederhouten) spanners ook niet in en had ik een paar schoenen dat ik altijd zonder iets erin liet staan, en het verschil is toch wel erg duidelijk te zien.
Daarnaast zorgt een goed paar spanners ervoor dat het vocht uit de schoen wordt opgenomen wat leidt tot minder vervelende luchtjes en dergelijke. Toch niet vervelend, zeker niet als je een paar loafers zonder sokken draagt.

Enneh, waarom zou je in de ene schoen geen, en in de andere schoen wel een spanner doen? Het lijkt me toch een erg kleine moeite om een paar erin te doen nadat je ze hebt uitgetrokken.
Zelf ga ik waarschijnlijk een dezer dagen mijn eerste paar loafers aanschaffen. Bij S&S zag ik niks dat me echt goed beviel, dus hopelijk heeft Sir Max wat leuks staan. Die C&J Merton Safari's zien er erg goed uit en hetzelfde geldt voor een paar Santoni's (het model weet ik niet) in ongeveer dezelfde kleur. Hopelijk kan ik die meenemen.