Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463590 keer gelezen)

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #285 Gepost op: 05 juni 2008 - 17:38:40
ja, ik had het bericht ook binnen. Ook maar meteen maat 43 besteld.
Die gaan dus alweer hard.

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #286 Gepost op: 11 juni 2008 - 16:34:26
Maandag ook 3 paar besteld bij www.quality-shop.nl en deze vandaag netjes ontvangen! 8)

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #287 Gepost op: 11 juni 2008 - 19:20:59
Damn, krijg ik ze binnen, blijkt het de verkeerde maat te zijn.
Moet ik het spul weer terugsturen. Wel meteen een reactie gehad dat ze de porto aan mij overmaken.

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #288 Gepost op: 09 juli 2008 - 11:44:45

Die dingen worden ook steeds voordeliger :P
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #289 Gepost op: 11 juli 2008 - 21:15:29
Citaat van: "Topdude"
Damn, krijg ik ze binnen, blijkt het de verkeerde maat te zijn.
Moet ik het spul weer terugsturen. Wel meteen een reactie gehad dat ze de porto aan mij overmaken.

Hopelijk toch nog de goede maat ontvangen, topdude?

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #290 Gepost op: 11 juli 2008 - 21:24:45
Voor iedereen die nog twijfelt aan het nut van cederhouten schoenspanners, volg deze link:

http://www.esquire.nl/styleguide/article.aspx?aid=1257

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #291 Gepost op: 11 juli 2008 - 22:12:45
Citaat van: "Godfather"
Voor iedereen die nog twijfelt aan het nut van cederhouten schoenspanners, volg deze link:

http://www.esquire.nl/styleguide/article.aspx?aid=1257

leuk!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

chroom

• Een dun laagje.
    • Bekijk profiel
Reactie #292 Gepost op: 20 september 2008 - 14:35:08
Stukje praktijk van vandaag over schoenspanners: Ben even door de stad gelopen (Rotterdam) en bij Both verkopen ze C&J spanners voor 62,50. Deze hebben een volledige voet, die niet in de breedte spant. Er staan volledige spanners met twee veren met zo'n zijstuk die ook in de breedte spannen (soort bexley achtig model) voor 42,50. Voor 34,50 en 32,50 (lijken vrijwel identiek, maar het koperen plaatje verschilt van merk) koop je spanners met een enkele veer en gespleten voorstuk, waardoor je ook in de breedte spant. Tot slot ligt er een simpele veerspanner voor 23 euro. Alles cederhout uiteraard.

Ben daarna bij John Edward naar binnen gelopen. Zij verkopen maar 1 soort spanner en dat is de Juniper Ridge voor 29,90. Dit is het type met enkele veer wat bij Both 34,50 of 32,50 kost. Bij JE hebben ze 'm zelf van een plaatje voorzien waar "John Edward, the shoemakers" op staat. Even uitgeprobeerd en ze pasten erg netjes. Ik heb maat 9 en dat zit volgens de meeste lijstjes net tussen 43 en 44 in. De Juniper Ridge heb ik gekocht in maat Large, wat volgens de doos geschikt is voor Engelse maat 8,5 tot 9,5. Ik zit dus lekker in het midden.

Ik overweeg nog Bexley spanners te bestellen, puur vanwege de lage prijs. Ik twijfel alleen wel of ik met maat 9 moet kiezen voor de maat 43 / 8,5 of de maat 44 / 9,5. Iemand ervaring of een tip over hoe lang/kort de Bexley's zijn?

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #293 Gepost op: 20 september 2008 - 14:51:26
Stukje praktijk van vandaag over schoenspanners: Ben even door de stad gelopen (Rotterdam) en bij Both verkopen ze C&J spanners voor 62,50. Deze hebben een volledige voet, die niet in de breedte spant. Er staan volledige spanners met twee veren met zo'n zijstuk die ook in de breedte spannen (soort bexley achtig model) voor 42,50. Voor 34,50 en 32,50 (lijken vrijwel identiek, maar het koperen plaatje verschilt van merk) koop je spanners met een enkele veer en gespleten voorstuk, waardoor je ook in de breedte spant. Tot slot ligt er een simpele veerspanner voor 23 euro. Alles cederhout uiteraard.

Ben daarna bij John Edward naar binnen gelopen. Zij verkopen maar 1 soort spanner en dat is de Juniper Ridge voor 29,90. Dit is het type met enkele veer wat bij Both 34,50 of 32,50 kost. Bij JE hebben ze 'm zelf van een plaatje voorzien waar "John Edward, the shoemakers" op staat. Even uitgeprobeerd en ze pasten erg netjes. Ik heb maat 9 en dat zit volgens de meeste lijstjes net tussen 43 en 44 in. De Juniper Ridge heb ik gekocht in maat Large, wat volgens de doos geschikt is voor Engelse maat 8,5 tot 9,5. Ik zit dus lekker in het midden.

Ik overweeg nog Bexley spanners te bestellen, puur vanwege de lage prijs. Ik twijfel alleen wel of ik met maat 9 moet kiezen voor de maat 43 / 8,5 of de maat 44 / 9,5. Iemand ervaring of een tip over hoe lang/kort de Bexley's zijn?

Leuke vergelijking.

Ben zelf prima tevreden met de schoenspanners van mijnheer Edward. Doen het prima, en zijn relatief goedkoop.

Dus waarom dan toch nog Bexley?

Anyway...stel je hier even voor.
Niets zo veranderlijk als de mens

SBT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #294 Gepost op: 26 september 2008 - 15:28:13
Heren,

Na lange tijd gezocht te hebben op het forum naar spanners voor in een enkel hoge schoen,
heb ik (misschien volledig overheen gelezen) niks kunnen vinden.

Mijn vraag is dan ook waar deze te vinden zijn?

Best Regards

reyn17

• Bekijk profiel
Reactie #295 Gepost op: 06 oktober 2008 - 18:28:23
Ik ben ook benieuwd hiernaar, weinig ervaring met spanners in hoge schoenen/laarsjes.. het blijft toch verrekte lastig om een spanner zonder moeite in een hoge schoen te krijgen.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #296 Gepost op: 07 oktober 2008 - 09:16:26

Heb zelf Juiper Ridge van Both, vullen goed op.. Bexley in dezelfde maat is een stuk kleiner en vult minder, dus voorlopig houd ik het bij JR

Rekkie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #297 Gepost op: 11 oktober 2008 - 21:25:37
Bij mij kost het best veel moeite om de spanners in mijn nieuwe schoenen te stoppen en ze er ook weer uit te halen. Ik heb Seeadlers overigens.

Maar ik moet echt fors drukken om ze er in te stoppen, waarbij de spanner dus 'in elkaar' gaan en bij het er uit halen moet ik ook weer fors trekken.

Is dit wel juist of moet ik mijn spanners gewoon een maatje kleiner kopen?

Maat schoenen 41,5 spanners 41

Rekkie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #298 Gepost op: 13 oktober 2008 - 22:01:33
Bij mij kost het best veel moeite om de spanners in mijn nieuwe schoenen te stoppen en ze er ook weer uit te halen. Ik heb Seeadlers overigens.

Maar ik moet echt fors drukken om ze er in te stoppen, waarbij de spanner dus 'in elkaar' gaan en bij het er uit halen moet ik ook weer fors trekken.

Is dit wel juist of moet ik mijn spanners gewoon een maatje kleiner kopen?

Maat schoenen 41,5 spanners 41

Iemand?

Gibson

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #299 Gepost op: 19 oktober 2008 - 11:59:38
Rekkie, heb je meer last van het uitzetten in de lengte of in de breedte? Persoonlijk had ik veel last met de breedte, maar met een schroeverdraaier kan je aanpassen hoe breed hij uitschuift.
Great people talk about ideas. Small people talk about other people