Mijn schoenenspanners van SM vullen mijn C&J's niet voldoende... Op de bovenkant van het scharnierpunt van de schoen kan ik hem een stuk indrukken, net als aan de binnenkant ter hoogte van het begin van de grote teen.
Nu zie ik hier sommige mensen opmerkingen maken over 'generieke' schoenenspanners, maar een alternatief heb ik nog niet gezien. Ik ga ervan uit dat er ook spanners zijn voor specifieke leesten, als iemand mij hier info over kan geven hoor ik dat graag.
Op dit moment ben ik dus op zoek naar andere spanners voor mijn C&J's, aangezien een veerspanner nog de beste optie is, of een SM spanner die ik omwikkeld heb met enkele servetjes. Ik zit te denken aan Cathcart Elliot spanners en heb hen al gemaild met de vraag of deze geschikt zijn voor mijn specifieke C&J's. Maar als iemand met kennis van zaken mij kan adviseren welke ik moet kopen, graag! Seeadler of Bexley, I don't care als ze maar méér op het scharnierpunt en bij de teen vullen dan de SM spanners.
De leesten weet ik niet te benoemen, maar de types zijn:
- Grenville-2 5425-ITB
- Lambourn 544X-12
Beide maat 8E.
Overigens zijn de SM spanners maat 8. Ik dacht altijd dat 8E iets breder is, zal een maat 9 beter zijn?
(het gekke is trouwens dat die spanners wél in mijn C&J Monks (Malvern) en Carmina's passen. Raarrrr....)