Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463600 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #300 Gepost op: 19 oktober 2008 - 12:02:33
Rekkie, heb je meer last van het uitzetten in de lengte of in de breedte? Persoonlijk had ik veel last met de breedte, maar met een schroeverdraaier kan je aanpassen hoe breed hij uitschuift.

Het is onmogelijk voor schoenen om in de lengte op te rekken. De hele constructie van de schoen zorgt daar voor.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Gibson

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #301 Gepost op: 19 oktober 2008 - 12:10:09
Het is onmogelijk voor schoenen om in de lengte op te rekken. De hele constructie van de schoen zorgt daar voor.

Het ging toch om de schoenspanners? Modellen als deze kun je samendrukken om ze goed in de schoen te krijgen. Om Rekkie goed te adviseren is het wel belangrijk om te weten waar het mis gaat.
Great people talk about ideas. Small people talk about other people

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #302 Gepost op: 19 oktober 2008 - 12:12:47
Dan begrijp ik je vraag niet.

Vanità - modern tailors

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #303 Gepost op: 19 oktober 2008 - 17:46:32
Even wat advies nodig, ik heb hier schoenen liggen met maar 9 1/2. In europese maat is dat zo'n 43 1/2 44. Ik wil graag wat meer schoenspanners in een keer kopen, gezien ik binnenkort nieuwe schoenen ga halen. Zou ik er goed aan doen om te maat 44 te halen, of 43?

Ik wil de schoenspanners overigens bestellen bij http://www.quality-shop.nl/

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #304 Gepost op: 19 oktober 2008 - 17:54:38
Grote probleem is zoals altijd dat zoals schoenen als spanners in dit soort gevallen op een andere leest zijn gemaakt. Het is bekend van Santoni, bijvoorbeeld, dat mensen daar vaak een volle maat groter of kleiner hebben dan bij andere merken. Dat betekend dat spanners in een maat die qua getal overeenkomt dus weleens niet zouden kunnen passen. Het beste werkt toch om ze bij in een winkel te kopen waar je ze kunt passen. Anders is en blijft het gokken, er valt meestal geen pijl op te trekken.

Vanità - modern tailors

reyn17

• Bekijk profiel
Reactie #305 Gepost op: 21 oktober 2008 - 10:40:05
Heren,

Na lange tijd gezocht te hebben op het forum naar spanners voor in een enkel hoge schoen,
heb ik (misschien volledig overheen gelezen) niks kunnen vinden.

Heeft iemand hier een passend antwoord op?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #306 Gepost op: 21 oktober 2008 - 11:01:27
Heeft iemand hier een passend antwoord op?

Volgens mij heeft Camiceria heer wel eens een foto van gepost, maar dit was volgens mij een bespoke-spanner.

In mijn boots gebruik ik andere spanners dan de normale spreidspanners, namelijk een spanners die je aanspant, dan wel los maakt, door middel van een 'hefboomsysteem', voordelen zijn dat je de spanners zelf op de juiste lengte kan instellen en door het hefboomsysteem de spanner gemakkelijk te gebruiken is in halfhoge of hoge modellen.

Nadeel is dat het geen spreidspanner is. Merk "Nico" (Duits volgens mij), te koop bij o.a. Klijssen in Den Haag.

Hopelijk kan je hier iets mee.

reyn17

• Bekijk profiel
Reactie #307 Gepost op: 21 oktober 2008 - 12:44:49
Bedankt, ga ik daar eens naar op zoek! Verder iemand ervaring met andere manieren van spannen voor boots?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #308 Gepost op: 21 oktober 2008 - 12:54:23
Laatst bewerkt op: 21 oktober 2008 - 12:57:58 door Sergio

Vanità - modern tailors

dech

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #309 Gepost op: 22 oktober 2008 - 10:59:02
En vervolg zal ik zeker spanners in de desbetreffende winkel halen, gezien dat voor mijn bestaande paar niet meer mogelijk is heb ik nog een vraag.

Ik heb zojuist spanners ontvangen en in de schoen gestopt, nou kost het wat moeite er ze in te stoppen, en ook wat kracht om ze eruit te halen. Ik neem aan dat dit kan komen doordat de spanners er voor het eerst inzitten? Hoe weet ik wanneer de spanners goed passen?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #310 Gepost op: 22 oktober 2008 - 11:32:55
Het is normaal dat het iets moeite kost om ze in de schoen te krijgen, maar als ze echt té strak zitten, (te groot zijn), kan je zelfs al door ze er een dagje in te laten zitten permanente schade aanrichten, doordat het leder net teveel wordt opgerekt om nog goed om je voet aan te sluiten.

Moeilijk om vanaf hier exact te bepalen of ze te strak zitten. Maak eens een filmpje en gooi dat op youtube, dan kunnen we even kijken  :P

reyn17

• Bekijk profiel
Reactie #311 Gepost op: 22 oktober 2008 - 17:47:37
Bedankt voor de info Sergio.

Verder heb ik vandaag m'n spanners van quality-shop.nl ontvangen, maat 44/45. Ze zijn goed voor het meerendeel van m'n schoenen, maar voor Santoni toch te klein. Ze schuiven ligt in de schoen en spannen niet goed in de breedte. Op verzoek kan ik bij hen een grotere spanner bestellen, hoop alleen dat ie niet te breed wordt voor een puntig Santoni model en zo de schoen sloopt.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #312 Gepost op: 22 oktober 2008 - 17:58:14
Als ze nu niet goed in de breedte spannen zul je je daar geen zorgen over hoeven te maken lijkt mij.
Life is too short to drink bad wine

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #313 Gepost op: 22 oktober 2008 - 18:58:42
Verder heb ik vandaag m'n spanners van quality-shop.nl ontvangen, maat 44/45. Ze zijn goed voor het meerendeel van m'n schoenen, maar voor Santoni toch te klein. Ze schuiven ligt in de schoen en spannen niet goed in de breedte. Op verzoek kan ik bij hen een grotere spanner bestellen, hoop alleen dat ie niet te breed wordt voor een puntig Santoni model en zo de schoen sloopt.

Die meneer van Quality Shop draagt zelf ook Santoni en heeft mij goed maatadvies gegeven.

reyn17

• Bekijk profiel
Reactie #314 Gepost op: 22 oktober 2008 - 19:14:17
Mee eens, alleen de schoenmaker zei pas op met een nog grotere spanner, blijft een puntig model.
Helaas geen meneer maar mevrouw bij QS gesproken/gemaild. Heeft die ook Santoni's aan? :P