Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463584 keer gelezen)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #255 Gepost op: 20 februari 2008 - 15:39:38
Prima, maar dan zit ik nog met het punt dat Magnanni's erg groot vallen voor mijn gevoel.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #256 Gepost op: 20 februari 2008 - 16:02:52
Citaat van: "Timothy"
Prima, maar dan zit ik nog met het punt dat Magnanni's erg groot vallen voor mijn gevoel.

Dan lijkt mij dat het gevoel de doorslag moet geven. Heb je schoenen waarin staat '41" maar ze voelen aan als "41,5" dan zou ik uitgaan van dat laatste en gaan voor schoenspanners in 42 of 42/43.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #257 Gepost op: 20 februari 2008 - 16:44:35
Citaat van: "Godfather"
Citaat van: "Timothy"

Dan lijkt mij dat het gevoel de doorslag moet geven. Heb je schoenen waarin staat '41" maar ze voelen aan als "41,5" dan zou ik uitgaan van dat laatste en gaan voor schoenspanners in 42 of 42/43.

Precies...ik moet het maar eens gaan proberen dan.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #258 Gepost op: 20 februari 2008 - 16:54:38
Mijn Hugo Boss schoenen worden ook niet goed opgevuld door de Sanbury (Seeadler) spanners. Het gaat om de breedte en de "hoogte" waar de bekende loop kreukels komen in de neus. De lengte is wel goed; als ik een maat groter koop gaat dit zelfs niet meer goed passen. Toch maar een maat groter proberen?

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #259 Gepost op: 20 februari 2008 - 17:09:43
Citaat van: "Samuel"
Mijn Hugo Boss schoenen worden ook niet goed opgevuld door de Sanbury (Seeadler) spanners. Het gaat om de breedte en de "hoogte" waar de bekende loop kreukels komen in de neus. De lengte is wel goed; als ik een maat groter koop gaat dit zelfs niet meer goed passen. Toch maar een maat groter proberen?

Met die schoenspanners is het als met zoveel zaken. Het gaat niet goed als het woordje "te" ervoor staat. Zijn ze te klein dan spannen ze niet en zijn ze te groot dan werken ze als maatvergroters, omdat leer een natuurproduct is dat een zekere flexibiliteit heeft.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #260 Gepost op: 20 februari 2008 - 17:27:30
Dat begrijp ik.  Mijn probleem is dat de lengte wel goed is maar de breedte en hoogte niet.

K-mail

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #261 Gepost op: 20 februari 2008 - 17:46:34
Citaat van: "Samuel"
Dat begrijp ik.  Mijn probleem is dat de lengte wel goed is maar de breedte en hoogte niet.

Misschien een ander merk proberen?

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #262 Gepost op: 20 februari 2008 - 17:47:44
Heb je misschien een idee welke spanners meer vulling in de voorkant van de schoen geven?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #263 Gepost op: 20 februari 2008 - 20:36:02
Nu heb ik precies dezelfde vraag als Samuel: mijn Bexley's vullen niet voldoende maar als ik een maat groter ga, vrees ik dat ze écht te groot gaan zijn (niet de lengte overigens); valt bijvoorbeeld Seaadler nét iets groter='dikker' dan Bexley (allemaal in maat 41)?

Of zal ik gewoon maar de schoenen opgeven en dan is iemand héél vriendelijk om mij te melden welke spanners daar het beste bij passen?

Santoni 6140 maat 7
Santoni 7313 maat 7
Crockett & Jones 5136 maat 7,5

blancmeister

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 21 februari 2008 - 11:18:05
ik denk dat je voor die CJ wel een maatje 42 kan nemen.

ik draag zelf maat 41,5 en heb toen mijn maat 41 spanners terug moeten sturen.2 v

Ik heb er nu 3 van 42 en 2 van 43.

2x Santoni en Magnanni maat 7,5 gebruik ik maat 42 voor (brede leest)

Boss en Santoni maat 42 gebruik ik maat 43 voor. (slanke leest)

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #265 Gepost op: 26 februari 2008 - 17:29:01
Citaat van: "paulbrussel"
Nu heb ik precies dezelfde vraag als Samuel: mijn Bexley's vullen niet voldoende maar als ik een maat groter ga, vrees ik dat ze écht te groot gaan zijn (niet de lengte overigens); valt bijvoorbeeld Seaadler nét iets groter='dikker' dan Bexley (allemaal in maat 41)?

Of zal ik gewoon maar de schoenen opgeven en dan is iemand héél vriendelijk om mij te melden welke spanners daar het beste bij passen?

Santoni 6140 maat 7
Santoni 7313 maat 7
Crockett & Jones 5136 maat 7,5

Ik heb vandaag Bexley spanners in maat 42 binnen gekregen. Mijn Seeadler (Stanbury) spanners zijn maat 41. Wat blijkt nou, de Bexley's zijn kleiner in de lengte en vullen de neus vele malen minder op dat de Seeadlers, ondanks dat ze een maat groter zijn.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #266 Gepost op: 26 februari 2008 - 22:58:10
Dank, Samuel! Dan ga ik maar eens de Seeadlers bestellen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #267 Gepost op: 18 maart 2008 - 23:24:49
Voor de mensen die zich altijd afvragen waarom er zo wordt gehamerd op het gebruik van goede spanners in plaats van veerspanners, hier het antwoord.

Tevens even in gedachten houden dat deze schoenen redelijk nieuw zijn en de spanners er dus nog niet zo heel lang in zitten. Na verloop van tijd wordt dit nog veel erger. Paar perfect schoenen gesloopt om een tientje uit te sparen...

If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #268 Gepost op: 19 maart 2008 - 07:35:33
Bedoel je die vervormde hielpartij!? :?

Dat valt hir nog wel mee, maar zal inderdaad veel erger worden.
Kan het nit begrijpen dat je meer dan eur350,- voor schoenen uitgeeft en het dan nalaat om er goede spanners in te doen!

Dan ben je in imho de subtitel van dit forum: "... voor ware fijnproevers" niet waardig [-X
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Kobuske

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #269 Gepost op: 13 april 2008 - 13:15:59
Ik heb 2 paar spanners op Bexley besteld.
Nu wil ik het geld overmaken op de rekening, maar eigenlijk snap ik niet echt wat nu het bankrekeningnummer is, IBAN FR21 2004 1010 0708 7635 7K03 867, waar staat dit allemaal voor?

`Here are our bank details to make the bank transfer :

Bank transfer on BEXLEY account in Banque Postale of Lyon:
IBAN FR21 2004 1010 0708 7635 7K03 867 - BIC /SWIFT PSSTFRPPLYO
Thanks to indicate your lastname and the date of your order on the bank transfer, so that your ID.

In the case of a bank transfer, the order will be handled when we receive it on our bank account.`

Sorry voor de misschien wat domme vraag :oops: