Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463585 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #240 Gepost op: 04 februari 2008 - 18:20:18
Vandaag bij http://www.quality-shop.nl drie paar spanners besteld met de vraag welke maat ik moest nemen. Werd vanmiddag nog teruggemaild dat ik maat 42/43 moest nemen voor Santoni's maat 8. Hij had ze zelf ook en vond die maat het beste. Ook gaf hij al aan dat hij ze pas woensdag kon opsturen vanwege carnaval.
Kortom: qua service prima, nu de spanners nog.

K-mail

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #241 Gepost op: 04 februari 2008 - 20:09:42
Moet je trouwens als de schoenspanners erin zitten, de schoenveters strikken?

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #242 Gepost op: 04 februari 2008 - 23:29:53
Citaat
Moet je trouwens als de schoenspanners erin zitten, de schoenveters strikken?

Ik doe dat i.i.g. wel. Het trekt het bovenwerk van de schoen wat strakker om de spanner heen, en bovendien vind ik het esthetisch afmaken om ze "dicht" weg te zetten :)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #243 Gepost op: 07 februari 2008 - 14:06:01
Citaat van: "Carwo"
Vandaag bij http://www.quality-shop.nl drie paar spanners besteld met de vraag welke maat ik moest nemen. Werd vanmiddag nog teruggemaild dat ik maat 42/43 moest nemen voor Santoni's maat 8. Hij had ze zelf ook en vond die maat het beste. Ook gaf hij al aan dat hij ze pas woensdag kon opsturen vanwege carnaval.
Kortom: qua service prima, nu de spanners nog.

De spanners zijn binnen. Ze zien er goed uit en lijken prima in m'n Santoni's te passen. Eén minpuntje was een schroefje dat niet was vastgedraaid en het binnenwerk had kunnen beschadigen. Ik zag dat gelukkig op tijd en aandraaien was genoeg om dat probleem te verhelpen.

Ik heb dat meteen gemeld bij Quality-Shop en kreeg na een paar minuten al een mailtje terug met een excuus daarvoor. De spanners worden altijd nagekeken voor verzending, maar dat schroefje was niet opgevallen. Kan gebeuren, en verder keurig afgehandeld, wat mij betreft.

Andreas

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 12 februari 2008 - 15:50:27
Vandaag heb ik twee paar Seeadler schoenspanners ontvangen. Na het openen van de verpakking geurt het hier heerlijk naar cederhout. In vergelijking met mijn SM-spanners zijn deze iets kleiner, maar lijken mijn schoenen toch voldoende te vullen. Gezien het prijsverschil kan ik iedereen Seeadler aanraden, een prima product voor een goede prijs!

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #245 Gepost op: 14 februari 2008 - 17:43:23
Regelmatig lees ik hier over Seeadler schoenspanners. De cederhouten schoenspanners worden op Ebay.de aangeboden voor 25 euro per paar. In Duitsland komt daar nog 4,95 verzendkosten bij. Weet iemand wat verzending naar Nederland kost?

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #246 Gepost op: 14 februari 2008 - 17:52:29
Citaat van: "Godfather"
Regelmatig lees ik hier over Seeadler schoenspanners. De cederhouten schoenspanners worden op Ebay.de aangeboden voor 25 euro per paar. In Duitsland komt daar nog 4,95 verzendkosten bij. Weet iemand wat verzending naar Nederland kost?

Für Verpackung & Versand berechnen wir innerhalb Deutschlands lediglich Euro 4,95 - unabhängig von dem Umfang Ihrer Bestellung. Lieferungen in Länder der EU werden mit Euro 15,00 berechnet, Lieferungen in alle anderen Länder erfolgen auf Grundlage der jeweils aktuellen DHL-Versandkosten.

15,00 euro dus
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #247 Gepost op: 14 februari 2008 - 18:55:48
Citaat van: "adelante"
Citaat van: "Godfather"

Für Verpackung & Versand berechnen wir innerhalb Deutschlands lediglich Euro 4,95 - unabhängig von dem Umfang Ihrer Bestellung. Lieferungen in Länder der EU werden mit Euro 15,00 berechnet, Lieferungen in alle anderen Länder erfolgen auf Grundlage der jeweils aktuellen DHL-Versandkosten.

15,00 euro dus

Dat vind ik nogal een dure grap, 40 euri voor een paar spannertjes...

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #248 Gepost op: 14 februari 2008 - 19:54:35
Gewoon meerdere tegelijkertijd kopen. 4 Spanners voor € 115 klinkt al een stuk beter toch?

ntram

• Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 18 februari 2008 - 23:43:41
Gezien mijn smalle leest ben ik wat bezorgd of de verschillende schoenspanners wel in mijn schoenen zouden passen (althans, zonder ze te ruineren).

Onder het motto: beter 1 keer gevraagd dat 6 keer teruggestuurd; weet iemand wat zou passen in een Van Bommel 9E?
ntram

K-mail

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #250 Gepost op: 19 februari 2008 - 16:21:28
Ah, mijn maat 42 bexley's binnen, zitten erg goed! Ben blij :)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #251 Gepost op: 19 februari 2008 - 16:24:33
Citaat van: "K-mail"

En welke maat hebben je schoenen ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

K-mail

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #252 Gepost op: 20 februari 2008 - 14:32:51
Citaat van: "Timothy"

41,5 magnanni's

41 vulde niet op, itt wat de website zegt.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #253 Gepost op: 20 februari 2008 - 15:12:44

41,5 magnanni's

Ik heb mt. 41 van Magnanni, Ook spanners in mt. 42 kopen dan ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Godfather

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #254 Gepost op: 20 februari 2008 - 15:22:09

41,5 magnanni's

Ik heb mt. 41 van Magnanni, Ook spanners in mt. 42 kopen dan ?

Dit is een regelmatig terugkerend probleem op dit forum. Misschien kan dit helpen: ik weet uit eigen ervaring dat bijvoorbeeld www.quality-shop.nl de spanners verkoopt in 3 maten: 40/41, 42/43 en 44/45. Valt je maat daarbinnen dan is het duidelijk welke je moet nemen. Een probleem doet zich voor bij de maten 41,5 en 43,5. In feite moet je bij die maten al overstappen naar de volgende "dubbele maat", omdat de spanners anders niet goed "vullen". Dus voor schoenen in 41,5 wordt dit 42/43 en voor schoenen in 43,5 wordt dit 44/45.