Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795763 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #285 Gepost op: 07 april 2007 - 15:39:44
Citaat van: "coenvd"
Citaat van: "Carel"
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1884&highlight=sollicitatie

had ik idd al gezien, maar de situatie is daar iets anders...

maar even offtopic, is er ergens een begrippenlijst oid? want SuSu rtm mtm....geen wat het allemaal betekend :P

Maargoed, zelf ben ik wel van de "merken" ofja..misschien is dat wat te veel gezegd, laat ik het zo zeggen, ik betaal liever iets meer voor een mooi merk dan een C merk en geld overhouden.

dus ik had zelf ook al aan de outlet zitten denken , in haarlem zit er 1 van oger dacht ik...ik ben nog maar 18....dus ik hoef er ook niet als een directeur uit te zien  :lol:  :lol:

MTM=made to measure (op maat)
RTW= Ready to wear (uit het rek)

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #286 Gepost op: 07 april 2007 - 15:43:52
Citaat van: "Carel"
http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1884&highlight=sollicitatie

had ik idd al gezien, maar de situatie is daar iets anders...

maar even offtopic, is er ergens een begrippenlijst oid? want SuSu rtm mtm....geen wat het allemaal betekend :P

Maargoed, zelf ben ik wel van de "merken" ofja..misschien is dat wat te veel gezegd, laat ik het zo zeggen, ik betaal liever iets meer voor een mooi merk dan een C merk en geld overhouden.

dus ik had zelf ook al aan de outlet zitten denken , in haarlem zit er 1 van oger dacht ik...ik ben nog maar 18....dus ik hoef er ook niet als een directeur uit te zien  :lol:  :lol:

MTM is Made to Measure (Maatwerk dus) RTW is Ready to Wear (uit het rek, confectie)

Merken hoef je niet naar te kijken voor 750 incl alles, denk dat je dan met een chinees plakpak van Ralph lauren, Tommy hilfiger of Boss thuiskomt, en dan is Suitsupply veeeeeeeeeel beter.

Je kan ook bij de Oger outlet gaan kijken, mocht je iets leuks vinden in je maat en wat er leuk uitziet dan is het wel aardig... DFS (huismerk van Oger) is wel aardig voor dat geld, je kan het ook bij Oger zelf proberen voor 600 euro heb je volgens mij wel een DFS.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #287 Gepost op: 07 april 2007 - 15:47:09
Citaat van: "Clay"
Ik zou ook voor een effen pak gaan, donkerblauw of donkergrijs, dan kun je met shirts/das/pochet combineren om het iedere keer anders te laten lijken.

Wat betreft een pochet: een SF'er zei laatst dat het niet aan te raden is om een pochet te dragen bij de bedrijven die Coen noemt. Volgens mij zei Napoleon dit, klopt dat Nappie?

Monsieur Seriziat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #288 Gepost op: 07 april 2007 - 15:49:17
..tenzij je partner bent idd. voor sollicitatiegesprekken altijd zonder :!:

Peter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #289 Gepost op: 07 april 2007 - 15:50:44
Gewoon Suit Supply pak + das en shirt.

Ik werk/studeer af op dit moment ook bij een big-4 accountantskantoor. Als je een pak bij Suit Supply weghaalt weet je dat je niet als een "cliche" accountant overkomt.

Ik zou wel een goed 1e pak kopen. Denk niet dat je snel een 2e erachter aan koopt.

Welke regio ga je solliciteren trouwens?

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #290 Gepost op: 07 april 2007 - 15:51:27
Citaat van: "Jesper"
Citaat van: "Clay"
Ik zou ook voor een effen pak gaan, donkerblauw of donkergrijs, dan kun je met shirts/das/pochet combineren om het iedere keer anders te laten lijken.

Wat betreft een pochet: een SF'er zei laatst dat het niet aan te raden is om een pochet te dragen bij de bedrijven die Coen noemt. Volgens mij zei Napoleon dit, klopt dat Nappie?

Ik zou het ook niet doen, het is vaak overdressed, zeker tijdens een sollicitatie gesprek zou ik het niet doen... je kan beter even kijken hoe iedereen erbij loopt als je er daadwerkelijk werkt... Tijdens een sollicitatie gesprek wil je er juist zo neutraal mogelijk gekleed uitzien, dus geen knalkleuren etc. ligt er natuurlijk aan waar je gaat solliciteren, maargoed.

coenvd

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #291 Gepost op: 07 april 2007 - 16:00:11
Citaat van: "Peter"
Gewoon Suit Supply pak + das en shirt.

Ik werk/studeer af op dit moment ook bij een big-4 accountantskantoor. Als je een pak bij Suit Supply weghaalt weet je dat je niet als een "cliche" accountant overkomt.

Ik zou wel een goed 1e pak kopen. Denk niet dat je snel een 2e erachter aan koopt.

Welke regio ga je solliciteren trouwens?

Woon nu in Tiel (GLD), zit op HBO in denbosch (avans), en wil regio Den Haag gaan werken en ook wonen...ivm mijn hobby (kitesurfen) dus bij scheveningen in de buurt.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #292 Gepost op: 07 april 2007 - 17:02:38
Ik kom dit topic even verstoren met wat negativiteit. Ik word echt bijkans dol van iedereen nieuwkomer die een topic opent met de vraag 'ik heb een pak nodig, waar moet ik zijn'...

Lees je eerst gewoon even in, gebruik de zoekfunctie, echt alles is al ontelbare keren uitgelegd...
This, madame, is Versailles.

coenvd

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #293 Gepost op: 07 april 2007 - 17:20:16
Citaat van: "Rogier"
Ik kom dit topic even verstoren met wat negativiteit. Ik word echt bijkans dol van iedereen nieuwkomer die een topic opent met de vraag 'ik heb een pak nodig, waar moet ik zijn'...

Lees je eerst gewoon even in, gebruik de zoekfunctie, echt alles is al ontelbare keren uitgelegd...

wees gerust rogier, heb ik gedaan, heb alleen niet gevonde wat ik wilde  8)

H_D

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #294 Gepost op: 07 april 2007 - 18:14:21
misschien een mooie sticky post voor maken? Hebben we dat ook meteen afgehandeld. Alle info is inderdaad wel hier en daar verspreid over diverse topics terug te vinden.

Welnu...bij de suit supply heb je voor zo'n 300 pleuro wel een goed pak. Tel daarbij op 200 euro voor een paar Magninni of wellicht v. Liers (of nog beter, geef 50 minder uit aan een pak en probeer bij Pediwear ofzo een mooi paar CJ's te kopen), een wit effen shirt en een das bij bovengenoemde pakkentoko en je hebt je budget goed besteed.

Evt. kun je overwegen bij een outlet van Suit Supply (Roermond meen ik, en Lelystad) voor nog wat minder geld wellicht ook een navy of antraciete 2knoops halen. Is er ook nog wat budget over voor de nodige vermakingen.

Ik zou het lekker bij 1 pak houden; ben je eenmaal aangenomen en heb je zicht op wat meer cash flow dan kun je verder shoppen.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #295 Gepost op: 07 april 2007 - 18:48:53
Citaat van: "Rogier"

wees gerust rogier, heb ik gedaan, heb alleen niet gevonde wat ik wilde  8)

Dan kijk je echt met je neus vriend. Wat is er mis met je vraag stellen in één der reeds bestaande topics, ook al wijkt je vraag een beetje af van de openingspost in dat topic. Telkens maar nieuwe pakken topics openen komt de overzichtelijkheid van het topic niet ten goede.

Als ik mod was zou ik het wel weten. :lol:  :wink:
This, madame, is Versailles.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #296 Gepost op: 07 april 2007 - 18:59:13
Dit is mijn tip:

- SuSu made to measure pak a 350e (donkerblauw)
- Wit NVN made to measure shirt 80e
- Magnani's bruin a 250e
- Bruine riem 30e (eventueel bijenkorf)

Totaal: 710e

;) succes
Quotidie potest esse ultimo die

coenvd

• Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #297 Gepost op: 07 april 2007 - 19:18:13
hmm oke, bedankt voor de tips...nu alles nog even ontcijferen  :lol:  

die MTM vind ik persoonlijk ook wel weer beetje overbodig...maar wellicht denk ik daar anders over als ik ze eenmaal aan heb gehad..

verder

- Magnani's bruin a 250e  , verkopen de meeste "zaken kleding" winkels die?
want op internet kan ik er niks over vinden...

riem zal verder geen probleem zijn, en ik neem aan dat als ik naar een suit supply winkel toe ga, de verkopers mij ook goed advies geven over het pak?

of weten ze er daar geen donder van af  :lol:

Dennis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #298 Gepost op: 07 april 2007 - 19:27:03
Over het openen van nieuwe topics door newbees, tijd dat we met Wiki's gaan werken. Kunnen we daar alle informatie inzetten die iemand nodig kan hebben voor het aanschaffen van een eerste pak.

OT: Ben het eens met Bachelor.

SuSu MTM navy
Witte NvN ( of lichtblauw)
riem van SuSu
Magnanni schoenen, bevallen mij uitstekend.

Mis je alleen nog een das, maar die heb je voor 25 e bij SuSu :wink:

Edit: Magnanni verkopen ze in schoenenwinkels. Niet zoals Santoni bij kledingzaken. Zag dat je in Tiel woont, dan kun je het beste naar Den Bosch gaan. Kun je bij Smits en van Arendonk gaan kijken, en meteen bij Suit Supply binnenlopen om een RTW pak te proberen. Helaas doe ze daar volgens mij niet aan MTM, of alleen op afspraak.
"Suits are full of joy! They are the sartorial equivalent of a baby’s smile" - Barney Stinson

Aero

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Aanschaf van 1e Pak
Reactie #299 Gepost op: 07 april 2007 - 19:50:43
Citaat van: "Dennis"
Over het openen van nieuwe topics door newbees, tijd dat we met Wiki's gaan werken. Kunnen we daar alle informatie inzetten die iemand nodig kan hebben voor het aanschaffen van een eerste pak.

OT: Ben het eens met Bachelor.

SuSu MTM navy
Witte NvN ( of lichtblauw)
riem van SuSu
Magnanni schoenen, bevallen mij uitstekend.

Mis je alleen nog een das, maar die heb je voor 25 e bij SuSu :wink:

Edit: Magnanni verkopen ze in schoenenwinkels. Niet zoals Santoni bij kledingzaken. Zag dat je in Tiel woont, dan kun je het beste naar Den Bosch gaan. Kun je bij Smits en van Arendonk gaan kijken, en meteen bij Suit Supply binnenlopen om een RTW pak te proberen. Helaas doe ze daar volgens mij niet aan MTM, of alleen op afspraak.

Super goed idee dat van die wiki's, ben het namelijk eens met Rogier, er zijn zat van dit soort topics, met elke x dezelfde informatie.

Smits en van Arendonk verkopen idd Magnanni, Suitsupply in Den Bosch ben ik niet echt fan van, MTM is alleen op afspraak en het personeel weet daar echt bar weinig...