Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795764 keer gelezen)

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Zo'n 500 euries te besteden aan een pak
Reactie #240 Gepost op: 15 februari 2007 - 22:43:05
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Doucheman"
Geen idee, maar het zou wel uit Italië komen, in tegenstelling tot rtw dat uit het Verre Oosten komt.

De knopen zullen vast wel uit Italie komen ja.

Denk je echt dat MTM uit het verre oosten komt? Heb zelf een Scuderi MTM jasje van SuSu en dat zou toch wel uit Italië moeten komen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #241 Gepost op: 15 februari 2007 - 22:45:06
Zou dat "Made in Italy"- labeltje ook uit het Verre Oosten komen? :lol:

Dhr. Lex P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #242 Gepost op: 15 februari 2007 - 22:49:32
Citaat van: "Bogart"

Labeltje is het enige wat echt made in Italy is :wink:
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #243 Gepost op: 15 februari 2007 - 22:54:30
Citaat van: "Bogart"

De tekst slaat waarschijnlijk op het labeltje ;-)

@Vortex: Wat ze van Scuderi leveren zou inderdaad gewoon uit Italië moeten komen maar is ook duurder dan de "standaard" lijn. Ondanks de geruchten dat SuSu niet langer Scuderi zou leveren weet ik 99% zeker dat dit niet waar is. Stond namelijk laatst met de doos en pakbon van Scuderi in mijn handen van een zending die net binnen kwam.

In Amsterdam kan ik Attila aanraden. Goeie, nette man met oog voor pasvorm.

Edit: Shit, Dhr. Lex P. was net ff eerder lollig ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 15 februari 2007 - 23:15:37
De tekst slaat waarschijnlijk op het labeltje ;-)

@Vortex: Wat ze van Scuderi leveren zou inderdaad gewoon uit Italië moeten komen maar is ook duurder dan de "standaard" lijn. Ondanks de geruchten dat SuSu niet langer Scuderi zou leveren weet ik 99% zeker dat dit niet waar is. Stond namelijk laatst met de doos en pakbon van Scuderi in mijn handen van een zending die net binnen kwam.

In Amsterdam kan ik Attila aanraden. Goeie, nette man met oog voor pasvorm.

Edit: Shit, Dhr. Lex P. was net ff eerder lollig ;-)

Ik sta nu voor de keuze: SuSu MTM Scuderi of Pauw RTW Caruso/Scuderi (mijn budget ligt wel iets hoger dan 500e)? Wat denk jij Sergio?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #245 Gepost op: 15 februari 2007 - 23:30:02
Uitgemaakte zaak is dat Pauw Caruso mooier is dan MTM SuSu.

Ik denk dat ik het zou laten afhangen van het aantal pakken dat je hebt en hoeveel moeite je hebt met goed in RTW te passen. Ik pas gewoon niet fatsoenlijk in RTW en stel eisen waaraan RTW (kan) voldoet. Voor mij is de keuze dus altijd maatwerk. Zou eens bij Pauw gaan kijken en passen. Als hun RTW je goed zit zou ik daar voor kiezen. Je bouwt uiteindelijk ook meer een goede relatie met hun op dan bij SuSu. Toch een ander niveau zaak.

Als je budget echt mooi ruim is kun je ook nog voor Caruso MTM gaan ;-) Net iets daaronder biedt Pauw volgens mij ook Scuderi MTM.

Vanità - modern tailors

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #246 Gepost op: 15 februari 2007 - 23:40:37
Da's nog eens op je wenken bediend worden, dank je Sergio!

En je leest mijn gedachten: Caruso MTM behoort praktisch gezien tot de mogelijkheden maar ik was eigenlijk van plan rond de 900-1000e te blijven. Hou ik wat meer geld over voor een shirt uit de topklasse.

RTW zit bij mij zelden meteen goed, ik heb een kort bovenlichaam en korte beentjes dus jasjes vallen bijna altijd een paar centimeter te lang. Mouwen idem, bovendien ben ik nogal tenger rond mijn middel. Maar goed, daar zouden ze bij Pauw niet van moeten schrikken. Ga ik toch eerst daar langs denk ik.

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #247 Gepost op: 15 februari 2007 - 23:49:12
Vraagje, Sergio - als ik zo vrij mag zijn - zit jij in  mode branche?

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #248 Gepost op: 16 februari 2007 - 00:00:51
Citaat van: "Velponi"

En je leest mijn gedachten: Caruso MTM behoort praktisch gezien tot de mogelijkheden maar ik was eigenlijk van plan rond de 900-1000e te blijven. Hou ik wat meer geld over voor een shirt uit de topklasse.

RTW zit bij mij zelden meteen goed, ik heb een kort bovenlichaam en korte beentjes dus jasjes vallen bijna altijd een paar centimeter te lang. Mouwen idem, bovendien ben ik nogal tenger rond mijn middel. Maar goed, daar zouden ze bij Pauw niet van moeten schrikken. Ga ik toch eerst daar langs denk ik.

Bedenk wel dat het mogelijk is dat met Caruso niet 100% te voldoen is aan je eisen. Dat kan je zo via internet natuurlijk niet zeggen, maar ik weet wel dat met bijvoorbeeld Kiton of Attolini veel meer mogelijk is dan met Caruso e.d. Maar idd gewoon een keertje lekker langs gaan bij Pauw, topwinkel, soms een beetje te familiair! :D  :lol:
This, madame, is Versailles.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 16 februari 2007 - 00:01:10

Ik doe weleens wat her en der maar voornamelijk pure liefhebberij!

Vanità - modern tailors

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #250 Gepost op: 16 februari 2007 - 00:06:19
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Velponi"

Bedenk wel dat het mogelijk is dat met Caruso niet 100% te voldoen is aan je eisen. Dat kan je zo via internet natuurlijk niet zeggen, maar ik weet wel dat met bijvoorbeeld Kiton of Attolini veel meer mogelijk is dan met Caruso e.d. Maar idd gewoon een keertje lekker langs gaan bij Pauw, topwinkel, soms een beetje te familiair! :D  :lol:

Dat van die familiairiteit vind ik wel meevallen, je kan wel aangeven of je dat op prijs stelt of niet.

FFW

• Gast
Reactie #251 Gepost op: 16 februari 2007 - 00:06:24
ik dacnt altijd dat indien het woord euri of misschien eurie werd gebruikt dit all mv was. Is Euries dan niet net zoiets als museas en hoort dit wel op een forum zoals dit thuis?

Ontopic: Ga naar haarlem Oger dumpstore. Zoek voor 350E een pak uit wat normaal 2000Eur((o)(i(e))) kost en laat het voor 100E verbouwen bij het vingerhoedje in de pc. Heb je nog 50Euri(e) over en hiervan koop je dan een leuk paar sokken. Misschien kun je die 50Euro ook besteden aan een cursus spaans op cd voor in de auto (of trein indien cd speler in bezit).

mr_prak

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #252 Gepost op: 16 februari 2007 - 00:09:07
Citaat van: "FFW"
ik dacnt altijd dat indien het woord euri of misschien eurie werd gebruikt dit all mv was. Is Euries dan niet net zoiets als museas en hoort dit wel op een forum zoals dit thuis?

Ontopic: Ga naar haarlem Oger dumpstore. Zoek voor 350E een pak uit wat normaal 2000Eur((o)(i(e))) kost en laat het voor 100E verbouwen bij het vingerhoedje in de pc. Heb je nog 50Euri(e) over en hiervan koop je dan een leuk paar sokken. Misschien kun je die 50Euro ook besteden aan een cursus spaans op cd voor in de auto (of trein indien cd speler in bezit).

Lijkt me wel een lastige opgave om daar wat leuks te scoren.. al helemaal het dure spul gaat daar volgens mij niet voor 350 weg....

FFW

• Gast
Reactie #253 Gepost op: 16 februari 2007 - 00:12:57
hmm mij lukt het altijd aardig.... maar ja zoals wel vaker, blijkt mijn smaak altijd wat te verschillen van de gemiddelde bezoeker van dit forum. Ik draag ook een maat 52 dus en dit scheelt ook.
 De meeste leden hier dragen maat 42 en dit alleen omdat maat 40 niet gemaakt wordt zelfs niet op de kinderafdeling.

Douchebag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #254 Gepost op: 16 februari 2007 - 00:15:38

Ik doe weleens wat her en der maar voornamelijk pure liefhebberij!

De soepelheid van de vaktechnische uitleg deed mij zulks vermoeden.